X

یادداشت های دکتر حمید پورشریفی

یاداشت های اجتماعی - حرفه ای دکتر حمید پورشریفی
مدیر سایت
/ دسته بندی ها: یادداشت

شورای مرکزی دوره چهارم، تغییر رای در فاصله کمتر از دوماه و چند سئوال

 شورای مرکزی دوره چهارم در تاریخ 25 تیرماه، دکتر افروز و با فاصله کمتر از دوماه، در یک انتخابات مجدد به تاریخ 19 مهرماه، دکتر اللهیاری را برای عهده داری سمت ریاست سازمان برگزیدند.

فارغ از اختلاف نظرها و سلیقه ها در خصوص اصولی بودن برگزاری هر کدام از این جلسات و جدا از اینکه با تنفیذ ریاست محترم جمهوری، در نهایت چه کسی مسولیت سازمان را برعهده خواهد گرفت، تعداد آرای دوجلسه گویای این است که 3 نفر یا قریب یک چهارم رای دهندگان، در این فاصله زمانی تغییر رای داده اند به طوری که برآیند تصمیم شورا تغییر پیدا کرد.

تغییر رای در این فاصله زمانی کوتاه، توسط افرادی که انتظار می رود ثبات رای داشته باشند به ویژه در خصوص تصمیم­ گیری در رابطه با انتخاب کاندیداهایی که از قبل شناخت کافی در خصوص آنها وجود داشت، نگرانی ها و سئوال هایی را ایجاد می کند:

-         به واسطه ظرفیتی که برای تغییر رای در شورای مرکزی دوره چهارم دیده می شود، آیا ممکن است این شورا در تصمیم گیری های آتی خود پایایی (reliability)  نداشته باشد؟

-         با  توجه به اینکه پایایی شرط لازم روایی (validity)، آیا ممکن است روایی و مشروعیت تصمیم های آتی شورای مرکزی زیر سئوال باشد؟

-         آیا این شورا خواهد توانست با شجاعت اخلاقی و توانمندی بالا به مطالبات و تکالیف باقیمانده از دوره سوم، نظیر اجرای مصوبه 14 تیرماه شورای مرکزی، در خصوص پیشگیری از آسیب اداری بپردازد و یا اینکه در پیشبرد چنین امر بسیار مهم و حیاتی برای حرفه و سازمان، نیز تزلزل هایی پدید خواهد آمد؟

-         آیا ...

 

امیدوارم این تغییر رای، فراگیر نبوده و نشان دهنده روال کلی حاکم بر شورای مرکزی دوره چهارم نباشد.

اجازه بدهید منتظر زمان باشیم. زمان داور خوبی است.

پورشریفی

19 مهرماه 1395

@DrPoursharifi

 

مطلب قبلی روانشناسان مقصرند یا موثر؟
مطلب بعدی تا چه حد از ویژگی های يك روان درمانگر ایده آل برخورداریم؟
چاپ
1010 به این مطلب امتیاز دهید:
هیچ امتیازی موجود نیست

دیدگاه خود را درج فرمایید

افزودن دیدگاه

x