ویژه مطالعه برای عموم




مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی
، قصد دارد مطالبی را با عنوان ویژه مطالعه عموم فراهم و انتشار نماید. از مخاطبان محترم سایت مرکز انتظار می رود گاه گاهی به این صفحه از سایت مراجعه نمایند و از همکاران متخصص مرکز و دیگر اعضای حرفه انتظار می رود نسبت به تهیه و ارسال مطالب اقدام نمایند تا با نام خودشان در سایت منتشر شود.

 

مشکلات جسمی مهم تر از مسائل روانی نیستند.
مشکلات جسمی مهم تر از مسائل روانی نیستند.
مدیر سایت
/ دسته بندی ها: مطالعه برای عموم

مشکلات جسمی مهم تر از مسائل روانی نیستند.

برای خواندن مطلب کلیک کنید👆

 

جیسون لیندر

عاطفه محمدصادق

مشکلات جسمی مهمتر از مسائل روانی نیستند.

وقتی افراد مشکل جسمی پیدا می کنند بدون تردید خاصی به پزشک مراجعه می کنند.  کارفرمایان مرخصی به دلیل مشکلات جسمی را به راحتی می پذیرند اما در خصوص مسائل روان اینطور نیست. چرا مسائل روانی جدی گرفته نمی شوند؟ استاندارد دوگانه از کجا آمده است؟ چرا بهزیستی روانی ما مانند بهزیستی جسمی مان مهم تلقی نمی شود؟

بسیاری از مردم نمی دانند که رنجش هیجانی می تواند به کل حوزه های زندگی مسلط شود. فقدان ارتباط، مشکل در تمرکز و خواب نامنظم از جمله مواردی هستند که می توانند چنان آزاردهنده باشند که مشکلات اساسی در روابط ایجاد کنند.

تصور غلطی که در دنیا وجود دارد این است که مسائل جسمی معتبرتر از مسائل روانی است. از قضا مسائل مربوط به سلامت روان می تواند اعث بدتر شدن مشکلات جسمی شود.

باور غلط دیگر این است که افراد در خصوص مشکلات روان فکر می کنند مشکل اراده دارند وگرنه می توانستند بر مسائلشان غلبه کنند. این باور مثل این است که فکر کنیم کسی که پایش شکسته به دلیل ضعیف بودن است که نمی تواند بدود. فردی که رنج می برد به دلیل ضعیف بودن نیست که رنج می کشد. آنها نیاز به درمان دارند.

از طرفی، ابتلا به مشکلات روان دستاویزی برای مسئولیت گریزی نیست. فرد مبتلا مسئول رفتار خو د است. بسیاری از مشکلات روان قابل درمان اند. 

در آخر اینکه مسائل روان دیگران را دست کم نگیرید؛ کنجکاو و دلسوز و حامی باشید. بسیاری از افراد به دلیل ترس از انگ وارد درمان نمی شوند. شما می توانید بخشی از فرایند انگ زدایی باشید

 

حقوق معنوی محفوظ و ذکر منبع با کتاب‌شناسی زیر بلامانع است:

محمدصادق، عاطفه. (۱۳۹۹). چیزی که افراد در مورد سلامت روان نمی دانند. برگرفته در روز؟؟ سال؟؟ از سایت مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره  زندگی HTTP://MRMZ.IR/ 

مطلب قبلی سه سوال رایج در مورد روابط ناسالم
مطلب بعدی عزت نفس پایین می تواند منجر به بدرفتاری دیگران با شما شود
چاپ
3347 به این مطلب امتیاز دهید:
هیچ امتیازی موجود نیست

دیدگاه خود را درج فرمایید

افزودن دیدگاه

x
اخبار و رویدادهای جدید
0 10374

پیام تسلیت

 

مرکز مشاوره ی زندگی با نهایت تاسف و تاثر درگذشت برادر گرامی جناب آقای دکتر مرتضی کشمیری را خدمت ایشان و خانواده‌ی محترمشان تسلیت عرض نموده و صبر جزیل  ‎برای ایشان آرزومند است.

0 21300

کارگاه های عموم

فرزند پرورری - مقابله با اهمالکاری - مدیریت خشم - ارتباط موثر بین فردی - تربیت جنسی - آموزش جراتمندی - مهارت های ارتباط موثر زناشویی

RSS
پیوستن به دریافت کنندگان پیامک های مرکز

  

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های تخصصی 

جهت دریافت اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی

 

 

 

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های ویژه عموم

جهت دریافت اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی