مقالات روانشناسی: مطالب علمی روانشناسی متخصصان و عموم

ویژه مطالعه

 

مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی، در راستای بخشی از رسالت خود که همانا ارتقای دانش روانشناختی متخصصان و نیز عموم مردم به ویژه مراجعان مراکز خدمات روانشناسی و مشاوره می باشد، قصد دارد مطالبی را با عنوان ویژه مطالعه فراهم و انتشار نماید. از مخاطبان محترم سایت مرکز انتظار می رود گاه گاهی به این صفحه از سایت مراجعه نمایند و از همکاران متخصص مرکز و دیگر اعضای حرفه انتظار می رود نسبت به تهیه و ارسال مطالب اقدام نمایند تا با نام خودشان در سایت منتشر شود.

 

 

سه علامتی که نشان میدهد نوجوانتان نیاز به درمان دارد
سه علامتی که نشان میدهد نوجوانتان نیاز به درمان دارد
مدیر سایت
/ دسته بندی ها: مطالعه برای عموم

سه علامتی که نشان میدهد نوجوانتان نیاز به درمان دارد

برخی نوجوانان با کمی آشفتگی نوجوانی را پشت سر می گذارند و برخی دیگر بلوغشان شبیه منفجر شدن بمب است. بعد از انفجار هیچ چیز مثل قبل نیست چه علائمی در نوجوان طبیعی است؟ چه علائمی طبیعی نیست؟

 

سن گروور

 

علائمی مثل بی ثباتی خلق، احساس غم و اندوه، از دست دادن علاقه به برخی فعالیت های لذت بخش، خستگی و خواب زیاد یا بی خوابی می توانند علائم مرحله رشدی نوجوان باشند اما در صورت وجود علائم زیر حتما کمک حرفه ای بگیرید:

1.رفتارهای خود آسیب رسان: اگر نوجوان شما رفتارهایی مثل بریدن، ضربه زدن یا آسیب رساندن به خود را دارد نشانی از آشفتگی عاطفی غیرقابل تحمل است. خودزنی می تواند به شکل عادت در بیاید و با گذشت زمان تشدید شود.

2.سوءمصرف مواد: برخی رفتارها مثل امتحان کردن الکل در نوجوانی متداول است اما اگر نوجوان شما مرتبا با حال غیرعادی به خانه می آید یک مشکل جدی است که ریشه دارد. به خصوص اگر در خانواده شما سابقه سوءمصرف مواد وجود دارد سریعا اقدام کنید.

3.افکار یا اقدام خودکشی: عجیب است که برخی والدین تهدید به خودکشی را جدی نمی گیرند. والدین فکر می کنند می توانند خودشان شرایط را مدیریت کنند یا نوجوانشان در حال جلب توجه است. با توجه به افزایش آمار خودکشی به ویژه در دختران، تهدید ها را فورا جدی بگیرید.

 

حقوق معنوی محفوظ و ذکر منبع با کتاب‌شناسی زیر بلامانع است:

گرورر،سن. محمدصادق، عاطفه. (۱۳۹۹). سه علامتی که نشان میدهد نوجوانتان نیاز به درمان دارد. برگرفته در روز؟؟ سال؟؟ از سایت مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره  زندگی HTTP://MRMZ.IR/ 

مطلب قبلی اگر فرزند درونگرا دارید باید بدانید که
مطلب بعدی وقتی کسی به شما احساس شرمندگی می دهد چه کار باید کرد؟
چاپ
2899 به این مطلب امتیاز دهید:
1/0

دیدگاه خود را درج فرمایید

افزودن دیدگاه

x
اخبار و رویدادهای جدید
0 10378

پیام تسلیت

 

مرکز مشاوره ی زندگی با نهایت تاسف و تاثر درگذشت برادر گرامی جناب آقای دکتر مرتضی کشمیری را خدمت ایشان و خانواده‌ی محترمشان تسلیت عرض نموده و صبر جزیل  ‎برای ایشان آرزومند است.

0 21304

کارگاه های عموم

فرزند پرورری - مقابله با اهمالکاری - مدیریت خشم - ارتباط موثر بین فردی - تربیت جنسی - آموزش جراتمندی - مهارت های ارتباط موثر زناشویی

RSS
پیوستن به دریافت کنندگان پیامک های مرکز

  

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های تخصصی 

جهت دریافت اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی

 

 

 

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های ویژه عموم

جهت دریافت اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی