مقالات روانشناسی

02188230956 تا 8  - 09109187028
کانال تلگرام تخصصی  -  کانال تلگرام عموم

ویژه مطالعه

 

مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی، در راستای بخشی از رسالت خود که همانا ارتقای دانش روانشناختی متخصصان و نیز عموم مردم به ویژه مراجعان مراکز خدمات روانشناسی و مشاوره می باشد، قصد دارد مطالبی را با عنوان ویژه مطالعه فراهم و انتشار نماید. از مخاطبان محترم سایت مرکز انتظار می رود گاه گاهی به این صفحه از سایت مراجعه نمایند و از همکاران متخصص مرکز و دیگر اعضای حرفه انتظار می رود نسبت به تهیه و ارسال مطالب اقدام نمایند تا با نام خودشان در سایت منتشر شود.

 

 

به اتفاقات کوچک بیش از حد واکنش نشان ندهید

به اتفاقات کوچک بیش از حد واکنش نشان ندهید
مدیر سایت
/ دسته بندی ها: مطالعه برای عموم

به اتفاقات کوچک بیش از حد واکنش نشان ندهید

ایلن کوهن
مترجم: عاطفه محمدصادق
(این متن به سفارش مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی تهیه و تنظیم شده است)

 اگر متوجه شدید که معمولا عصبانی یا غمگین هستید و به چیزهای کوچک بیش از حد واکنش نشان می دهید اقداماتی وجود دارد که می توانید به کمک آنها به طور موثری هیجان های خود را مدیریت کنید.توجه کنید وقتی اتفاق بدی می افتد ناراحت شدن طبیعی است. با این حال گاهی ما خودمان را به خاطر اتفاقات کوچک اذیت می کنیم و بعد از خودمان انتقاد می کنیم که چرا آنقدر عصبانی یا ناراحت شدم. مشکلات واقعی زمانی شروع می شوند که ما به یک موقعیت بیشتر از حدی که لازم است واکنش نشان می دهیم. مثلا کسی که در ترافیک جلوی شما می پیچد دلیل نمی شود که فریاد بزنید شیشه را پایین داده و فحش دهید و سر بقیه مسافران داد بکشید. البته همه اینها ممکن است اتفاق بیفتد اما فایده ای ندارد.این کار فقط باعث می شود در معرض خطر بزرگتری مثل تصادف یا دعوای خیابانی قرار بگیرید. واکنش های افراطی به موقعیت هیچگاه باعث بهتر شدن اوضاع نمی شوند.

استرس در زندگی می تواند باعث شود ما به موقعیت ها واکنش افراطی نشان دهیم. وقتی رفتارهای افراطی نشان می دهیم شاید احساس رهایی و آرامش کنیم اما منبع استرس را حل نکرده ایم.بنابراین وقتی به مسائل کوچک واکنش های افراطی نشان می دهید ممکن است نشانه این باشد که مشکلات عمیق دیگری وجود دارند که حل نشده اند.

 راه انداز ها را بشناسید
بعضی مسائل هستند که ما را از کوره در می برند. اگر این موقعیت ها را از قبل بشناسیم می توانیم کنترل بیشتری روی خودمان پیدا کنیم.مثلا من هروقت کار سختی انجام می دهم و خسته هستم و کسی انتقاد می کند از کوره در می روم.اگاهی از چنین موضوعی باعث می شود زمانی که در آن موقعیت از من نقد می شود با آرامش بیشتری پاسخ دهم. اگر از محرک هایی که شما را آزار می دهد آگاه نیستید می توانید به هفته گذشته خود و تمام زمان هایی که غمگین بودید فکر کنید.طرد شدن، انتقاد یا حتی حرف زدن همکارتان در مورد سیاست.خیلی مهم است که بدانید چه زمانی خسته، گرسنه یا مضطرب هستید. آخرین باری که بیش از حد واکنش نشان دادید چه اتفاقی افتاده بود؟ به عقب برگردید و رفتارهای خودتان را ببینید نه برای مجازات خودتان، بلکه برای یادگیری از گذشته.از خودتان سوالات بیشتری بپرسید مثل:چرا این رفتار را نشان دادم؟چه رفتار متفاوت دیگری می توانستم انجام دهم؟اگر فکر کردن سخت است خودتان را از موقعیت جدا کنید و جای دیگران بگذارید. دیگران این رفتار را چطور می بینند؟الگوی زندگی شما اگر در این موقعیت بود چطور رفتار می کرد؟ انتظاراتتان را بررسی کنید و مطمئن شوید که واقع بینانه اند.زندگی می تواند گاهی ارام پیش  رود اما وقوع اتفاقات ناخوشایند اجتناب ناپذیر است. مردم و موقعیت ها همیشه قابل پیش بینی نیستند.هیچ یک از ما حق یک زندگی بی نقص نداریم.

همیشه به یاد داشته باشید اگر موضوعی مدت زمان طولانی شما را ناراحت کرده باشد کوچکترین ناراحتی می تواند شما را از کوره به در ببرد.سعی کنید مسائل گذشته را حل کنید و مسائلی که در حال حاضر شما را اذیت می کنید شناسایی کنید.در دفتر یادداشتتان از هیجان هایتان بنویسید، نامه بنویسید یا هرکاری که برای صحبت کردن می توانید انجام دهید.از نکات زیر برای مدیریت خودتان استفاده کنید تا بتوانید به موقعیت های زندگی به طور مناسب تری پاسخ دهید:
 1.یک لحظه صبر کنید: به تغییراتی که درونتان رخ می دهد دقت کنید(تپش قلب، انقباض عضلات، تنفس سریع). نفس عمیق بکشید و آرام باشید 2.منطقی فکر کنید:خودتان از لحاظ ذهنی از موقعیت خارج کنید.ببینید واقعا چه اتفاقی افتاده.با خودتان مهربان باشید و اتقاقات را شخصی سازی نکنید. 3.اقدام کنید: جملات خود را با "من" شروع کنید و حرف بزنید یا از موقعیت دور شوید. اگر همچنان احساس بدی دارید راهی برای تخلیه هیجانتان پیدا کنید بدون اینکه به خود یا دیگری اسیب بزنید.

منبع:psychologytoday
حقوق معنوی محفوظ و ذکر منبع با کتاب‌شناسی زیر بلامانع است: 
کوهن، ایلن. (1397).به اتفاقات کوچک بیش از حد واکنش نشان ندهید . عاطفه محمدصادق (مترجم). برگرفته در روز؟؟ سال؟؟ از سایت مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی HTTP://MRMZ.IR/ 
Previous Article چگونه فرزندی سالم تربیت کنیم؟
Next Article با افکار منفی جنگ نکنید!
چاپ
205 به این مطلب امتیاز دهید:
4/0

دیدگاه خود را درج فرمایید

نام:
پست الکترونیک:
دیدگاه:
تصویر امنیتی
تصویر نمایش داده شده در بالا را در فیلد پایین وارد نمایید
افزودن دیدگاه

تسهیلات و تخفیف ها

 

تسهیلات مرکز زندگی برای توسعه­ی آموزش حرفه­ای روانشناسان و مشاوران

به لطف خدا و پشتیبانی متخصصان توانمند و نام­آور و در سایه استقبال در خور توجه دانشجویان و دانش­آموختگان روانشناسی کشور، گام های سودمندی را در آموزش حرفه­ای روانشناسی برداشته است.

با توجه به درخواست شرکت­کنندگان در کارگاه­های آموزشی و به منظور تسهیل حضور همکاران بیشتری از حرفه، مرکز زندگی در نظر گرفته است تسهیلات زیر را برای شرکت در کارگاه های آموزشی تخصصی روانشناسی زمستان ۱۳۹5 اعمال نماید.

     1-به دلیل جایگاه رفیع فعالان عرصه آموزش، مشاوران شاغل در وزارت آموزش و پرورش  می­توانند در دو کارگاه      تخصصی از تخفیف ۱۰ درصدی برخوردار شوند.

2-برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری به ازای هر کارگاه تخصصی تخفیف ۱۰ درصدی در نظر گرفته شده است.

3-  چنانچه فردی تمایل به شرکت در بیش از یک کارگاه داشته باشد به ازای کارگاه­های دوم به بعد ۵ درصد تخفیف اعمال خواهد شد.

4-روانشناسان و مشاوران معرفی شده از کلیه ارگان­ها  و سازمان­ها، در صورتی که حداقل ۵ نفر باشند، به ازای هر کارگاه تخصصی تخفیف ۱۰ درصدی در نظر گرفته شده است.

 

تبصره: استفاده از تسهیلات بند ۲ و ۳ به صورت همزمان بلامانع است.

 


دریافت گواهی ها از طریق پست

تسهیلاتی جدید برای شرکت کنندگان شهرستان ها

با توجه به اینکه گواهی شرکت در کارگاه ها با یک فاصله زمانی از سازمان نظام روانشناسی دریافت می شود بر این اساس مرکز زندگی در نظر گرفته است برای افراد متقاضی کارگاه­های آتی که مقیم شهرستان ها هستند در صورت علاقمندی آنها با اخذ وجهی، مقدمات ارسال پستی گواهی­ ها را فراهم آورد.  

پیوستن به دریافت کنندگان پیامک های مرکز

 

 

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های تخصصی 

جهت دریافت اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی

 

 

 

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های ویژه عموم

جهت دریافت اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی





 

اخبار و رویدادهای جدید

کارگاه های عموم

0 7383

فرزند پرورری - مقابله با اهمالکاری - مدیریت خشم - ارتباط موثر بین فردی - تربیت جنسی - آموزش جراتمندی - مهارت های ارتباط موثر زناشویی

RSS
دات نت نیوک فارسی - دی ان ان فارسی - DnnExpert - DNN Farsi - DotNetNuke Farsi