مقالات روانشناسی

02188230956 تا 8  - 09109187028
کانال تلگرام تخصصی  -  کانال تلگرام عموم

ویژه مطالعه

 

مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی، در راستای بخشی از رسالت خود که همانا ارتقای دانش روانشناختی متخصصان و نیز عموم مردم به ویژه مراجعان مراکز خدمات روانشناسی و مشاوره می باشد، قصد دارد مطالبی را با عنوان ویژه مطالعه فراهم و انتشار نماید. از مخاطبان محترم سایت مرکز انتظار می رود گاه گاهی به این صفحه از سایت مراجعه نمایند و از همکاران متخصص مرکز و دیگر اعضای حرفه انتظار می رود نسبت به تهیه و ارسال مطالب اقدام نمایند تا با نام خودشان در سایت منتشر شود.

 

 

در روزهای سخت چطور تاب آور باشیم؟

در روزهای سخت چطور تاب آور باشیم؟
مدیر سایت
/ دسته بندی ها: مطالعه برای عموم

در روزهای سخت چطور تاب آور باشیم؟

 چیکی داویس
مترجم: عاطفه محمدصادق
(این متن به سفارش مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی تهیه و تنظیم شده است)


انعطاف پذیری چطور به شما کمک می کند موثرتر به موقعیت واکنش نشان دهید؟

 1.سعی کنید منعطف باشید:اکثر انسان ها با تغییر مشکل دارند.استعدادها، انتظارات، عقاید و عادت ها چیزهایی هستند که ما را در برابر تغییر مقاوم می کنند. اما اگر خانه ای که همیشه در آن زندگی کردید نابود شد، کارهایی که بابت آن آموزش دیدید اتوماتیک شد، مشکلات اقتصادی هجوم آوردند یا کسی که عاشقش بودید با فرد دیگری ازواج کرد چه کار می کنید؟ این موضوعات دردناک اند. اما یک واقعیت همیشگی این است که زندگی شما نیاز به تغییر دارد. در این موقعیت ها عاقلانه ترین کار این است که بپذیرید وضعیت عوض شده است. شما روی دنیا کنترل ندارید شما فقط روی خودتان کنترل دارید. تنها انتخاب پیش رو این است که با وضعیت جدید سازگار شوید. افکارتان را تغییر دهید و با منعطف بودن رویاهای جدیدی بسازید

 2.راحت بودن با ناراحتی را تمرین کنید: وقتی در حال عبور از شرایط بدی هستیم، خیلی از ما اطمینانمان را به خودمان از دست می دهیم. این طبیعی است. پذیرش خود و موقعیت، مکان خوبی برای شروع است. صدای ترس، سرزنش یا خشم درونتان را آرام کنید.

 3.از موفقیت ها و شکست هایتان بیاموزید: وحشت نکنید! اجازه دهید شرایط سخت درسی در مورد خودتان به شما بدهد، اینطوری می توانید رشد کنید. ما با کوشش و خطا یاد میگیریم.وقتی تا حدی با ناراحتی سازگار شدید، می توانید خودِ جدیدتان را رو کنید. سپردن خود به چالش جدید اغلب موجب بروز ایده های جدید می شود. بلاتکلیفی و مشکلات می تواند فرصتی برای رشد و به کار انداختن مهارت ها و توانمندی هایتان باشد.

 4.گامی به عقب بردارید تا چشم انداز وسیع تری پیدا کنید
: چشم اندازتان را با بازبینی گذشته و تصویرسازی آینده وسیع کنید.برنامه های مختلف را در نظر بگیرید و تخمین بزنید در آینده چطور پیش خواهد رفت. اگر برنامه ای اهداف شما را براورده نمی کند، تردید نکنید رویکردتان را تغییر دهید. تغییر در چشم انداز می تواند به شما کمک کند موقعیت را از نقطه جدیدی ببینید و راه حل های جدیدی پیدا کنید.

5.از کسی که قبولش دارید تقلید کنید:فکر کنید فلان شخصی که برایش خیلی احترام قائل اید در این شرایط چطوربرخورد می کند؟ مثلا شاید دوستتان متعادل ترین فردی باشد که می شناسید، او در مواجهه با بحران چطور برخورد می کند؟روش او را امتحان کنید

 6.شفقت به خود را تمرین کنید: در لحظات سخت، لازم است شفقت به خود را بلد باشید. با خودتان مهربان باشید. قدم زدن در طبیعت شاید برای پردازش افکار و آزاد شدنتان از هیجانات مفید باشد.

 7.یاد بگیرید عاشق تغییر باشید
: تنها چیزی که ثابت است، تغییر است. در تغییرات محیطی و زندگی، توانمندی ما برای واکنش نشان دادن به تغییر آزمون می شود و ما عضله انعطاف پذیری و سازگاری را تقویت می کنیم.

حقوق معنوی محفوظ و ذکر منبع با کتاب‌شناسی زیر بلامانع است: 
داویس، چیکی. (1397).در روزهای سخت چطور تاب آور باشیم؟. عاطفه محمدصادق (مترجم). برگرفته در روز؟؟ سال؟؟ از سایت مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی HTTP://MRMZ.IR/ 
Previous Article چگونه به فرزندتان کمک کنید تا سال تحصیلی بی دردسری را شروع کند؟
Next Article نگران چیزهایی که نمی توانید تغییر دهید نباشید
چاپ
391 به این مطلب امتیاز دهید:
هیچ امتیازی موجود نیست

دیدگاه خود را درج فرمایید

نام:
پست الکترونیک:
دیدگاه:
تصویر امنیتی
تصویر نمایش داده شده در بالا را در فیلد پایین وارد نمایید
افزودن دیدگاه

تسهیلات و تخفیف ها

 

تسهیلات مرکز زندگی برای توسعه­ی آموزش حرفه­ای روانشناسان و مشاوران

به لطف خدا و پشتیبانی متخصصان توانمند و نام­آور و در سایه استقبال در خور توجه دانشجویان و دانش­آموختگان روانشناسی کشور، گام های سودمندی را در آموزش حرفه­ای روانشناسی برداشته است.

با توجه به درخواست شرکت­کنندگان در کارگاه­های آموزشی و به منظور تسهیل حضور همکاران بیشتری از حرفه، مرکز زندگی در نظر گرفته است تسهیلات زیر را برای شرکت در کارگاه های آموزشی تخصصی روانشناسی زمستان ۱۳۹5 اعمال نماید.

     1-به دلیل جایگاه رفیع فعالان عرصه آموزش، مشاوران شاغل در وزارت آموزش و پرورش  می­توانند در دو کارگاه      تخصصی از تخفیف ۱۰ درصدی برخوردار شوند.

2-برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری به ازای هر کارگاه تخصصی تخفیف ۱۰ درصدی در نظر گرفته شده است.

3-  چنانچه فردی تمایل به شرکت در بیش از یک کارگاه داشته باشد به ازای کارگاه­های دوم به بعد ۵ درصد تخفیف اعمال خواهد شد.

4-روانشناسان و مشاوران معرفی شده از کلیه ارگان­ها  و سازمان­ها، در صورتی که حداقل ۵ نفر باشند، به ازای هر کارگاه تخصصی تخفیف ۱۰ درصدی در نظر گرفته شده است.

 

تبصره: استفاده از تسهیلات بند ۲ و ۳ به صورت همزمان بلامانع است.

 


دریافت گواهی ها از طریق پست

تسهیلاتی جدید برای شرکت کنندگان شهرستان ها

با توجه به اینکه گواهی شرکت در کارگاه ها با یک فاصله زمانی از سازمان نظام روانشناسی دریافت می شود بر این اساس مرکز زندگی در نظر گرفته است برای افراد متقاضی کارگاه­های آتی که مقیم شهرستان ها هستند در صورت علاقمندی آنها با اخذ وجهی، مقدمات ارسال پستی گواهی­ ها را فراهم آورد.  

پیوستن به دریافت کنندگان پیامک های مرکز

 

 

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های تخصصی 

جهت دریافت اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی

 

 

 

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های ویژه عموم

جهت دریافت اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی





 

اخبار و رویدادهای جدید

کارگاه های عموم

0 7383

فرزند پرورری - مقابله با اهمالکاری - مدیریت خشم - ارتباط موثر بین فردی - تربیت جنسی - آموزش جراتمندی - مهارت های ارتباط موثر زناشویی

RSS
دات نت نیوک فارسی - دی ان ان فارسی - DnnExpert - DNN Farsi - DotNetNuke Farsi