زندگینامه علمی(C.V.)

 
نام: حمیدرضا                         نام خانوادگی: حسنآبادی                         نام پدر: ابوالحسن
 
محل تولد: نیشابور                       سال تولد: 1352                                    مذهب: شیعه
 
 
 
سوابق تحصیلی
 
 
 
·        فارغ التحصیل دیپلم دانشسرای تربیت معلم در سال 1370 با معدل 58/16 
 
·        فارغ التحصیل دوره کارشناسی در رشته علومتربیتی گرایش مدیریت و برنامهریزی آموزشی از دانشگاه فردوسی مشهد در سال 1377 با معدل 25/18 
 
·        فارغ التحصیل دوره کارشناسی ارشد در رشته روانشناسی تربیتی از دانشگاه تهران با معدل 16/18
 
·        فارغ التحصیل دوره دکتری روانشناسی تربیتی (با گرایش آمار و روششناسی تحقیق) با معدل کل 88/18 در دوره آموزشی و معدل 16/18 در امتحان جامع و حائز رتبه اوّل در دوره آموزشی و امتحان جامع دکتری در دانشگاه تهران
 
 
 
 
 
سوابق علمی- آموزشی
 
 
 
·        استادیار گروه روانشناسی تربیتی دانشگاه تربیت معلم تهران
 
·        پنج سال سابقه تدریس در دورههای دکتری در دانشگاههای تربیت مدرس، تربیت معلم تهران، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و موسسه امام خمینی که تدریس دروس روشهای آماری پیشرفته، طرحهای آزمایشی، مبانی روانسنجی و مدلیابی معادلات ساختاری را بر عهده داشته و دارم.
 
·        ده سال سابقه تدریس در دوره کارشناسی ارشد در دانشگاههای تهران، تربیت معلم، شهید بهشتی، گیلان، پیامنور و باقرالعلوم قم که تدریس دروس روشهای آماری، روشهای توصیفی تحقیق، روشهای آزمایشی تحقیق، سنجش و اندازهگیری آموزشی، نظریههای روانسنجی، روانشناسی تربیتی و آموزش نرمافزارهای آماری SPSS وLISREL را بر عهده داشته و دارم.
 
·        چهارده سال سابقه خدمت آموزشی در سمتهای مدیر، معلم و مشاوره مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی در آموزش و پروش از سال 1377 تا 1384.
 
·        عضو کارگروه ارتقای وضعیت تحصیلی دانشجویان و پیشگیری و درمان افت تحصیلی دانشجویان. این کارگروه در دفتر مرکزی مشاوره وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تشکیل شده و مشغول به تدوین برنامه ها و راهکارهایی برای جلوگیری از افت تحصیلی دانشجویان است. 
 
·        مشاور دفتر مرکزی مشاوره وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سال 1387 تا کنون.
 
·        عضو کمیته علمی و دبیر کمیته ویرایش پنجمین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان که در اردیبهشت 1389 برگزار شد.
 
·        عضو کمیته علمی و دبیر کمیته ویرایش سومین کنگره انجمن روانشناسی ایران که در اسفندماه 1389 برگزار شد.
 
·        عضو کمیته علمی و دبیر کمیته ویرایش پنجمین کنگره خانواده و سلامت جنسی که در 5 و 6 آبان ماه 1390 برگزار شد.
 
·        عضو کمیته علمی اولین همایش منطقهای روانسنجی ایران که 5 اسفندماه 1388 برگزار شد.
 
·        عضو کمیته علمی و دبیر کمیته ویرایش سومین کنگره سراسری پژوهشهای روانشناسی بالینی  که بهمن ماه 1390 برگزار گردید.
 
·        عضو کمیته علمی و دبیر کمیته ویرایش ششمین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان که اردیبهشت ماه 1391 برگزار میگردد.
 
·        عضو کمیته علمی و دبیر کمیته ویرایش اولین همایش آموزش و سلامت کودکان پیش از دبستان 
 
·        عضو همکار در دانشگاه دفاع ملی در زمینه مباحث روششناختی پژوهشهای استراتژیک و همکاری در پروژههای پژوهشی و برگزاری میزگرد و کارگاه در این دانشگاه.
 
·        دو سال همکاری با مرکز تحقیقات و سنجش صدا و سیما در برگزاری دورهها و کارگاههای آموزشی و ارزیابی طرحهای پژوهشی. 
 
 
سوابق پژوهشی
 
الف- مقاله
 
 
 
مقالههای نشریههای علمی
 
·        مدیریت تقسیم توجه و افزونگی در محیطهای یادگیری چندرسانهای: شواهدی برای سامانههای پردازش دوگانه در حافظه کاری (1387)- با همکاری دکتر زهره سرمد و دکتر قاضی طباطبائی-فصلنامه علمی- پژوهشی روانشناسان ایرانی، سال5 (شماره 17)، صص 42- 27.  
 
·        تنیدگی والدینی و سلامت عمومی: پژوهشی درباره رابطه تنیدگی حاصل از والدگری با سلامت عمومی در مادران پرستار و خانهدار دارای کودکان خردسال (1385)- با همکاری دکتر دادستان و علی احمدی ازغندی- فصلنامه علمی- پژوهشی روانشناسان ایرانی، سال2 (شماره 7) – صص 184- 171.
 
·        فرايندهای شناختی زيربنايی در ناتوانی رياضی (1389)- با همکاری انوشه امینزاده- فصلنامه علمی- پژوهشی روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی، سال 6 (شماره 23)، صص 200-187.
 
·        ساختار عاملی مقياس رويكردهاي يادگيري در دانشآموزان ايراني (1389)- با همکاری مریم صداقت، دکتر علیرضا عابدین و دکتر الهه حجازی – فصلنامه علمی- پژوهشی روانشناسی کاربردی،  سال 4، شماره 3(15 )، 24 -41 .
 
·        مقاله ISI با همکاری دکتر ماریا ای. آگویلار- وفایی، مهرنوش رسولی، زهرا مسعودیان و دکتر غلامعلی افروز
 
Aguilar-Vafaie, Maria E.; Roshani, Mehrnoos; Hassanabadi, Hamidreza; Masoudian, Zahra & Afruz, Gholam A. (2011). Risk and protective factors for residential foster care adolescents. Children and Youth Services Review 33, 1–15
 
·        مقاله در مجله بینالمللی روانشناسی
 
Aguilar-Vafaie, Maria E., Roshani, Mehrnoosh, & Hassanabadi Hamidreza (2010). The Relationship of Individual and Contextual Risk Factors with Social- Emotional Health among Iranian Residential Foster Care Adolescents, International Journal of Psychology, 4 (1), 86- 135.
 
·        استانداردهای گزارش مقالههای پژوهشی بر اساس سبک انجمن روانشناسی آمریکا- فصلنامه علمی- تخصصی سلامت روان، دوره 4 (شماره 4 و5 )، صص 24-16. 
 
·        شخصیت سالم از منظر فرانکل و معارف قرآنی (1383)- سروش اندیشه- سال 3 (شماره 9)- صص 29 - 3. 
 
·        مهارتهای بنیادی در کودکان با ناتوانی رياضی و ناتوانی توأم رياضی و خواندن-  با همکاری انوشه امینزاده- فصلنامه علمی- پژوهشی روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی، زیر چاپ.
 
·        مقاله- ادراک دانشآموزان از فعالیتهای کلاسی و پیشرفت تحصیلی: آیا ارتباط این دو متغیر تحت تاثیر جنس و رشته تحصیلی قرار میگیرد؟ - با همکاری مریم صداقت، دکتر الهه حجازی و دکتر علیرضا عابدین- زیر چاپ
 
 
 
 
 
مقالههای همایش
 
·        مقاله ارایه شده در کنفرانس جهانی روانشناسی، مشاوره و راهنمایی ترکیه و چاپ شده در Science Direct - با همکاری عبدالرضا حاتمزاده و دکتر حمیدرضا پوراعتماد
 
The effectiveness of Parent - Child Interaction Therapy for children with high functioning autism, Procedia Social and Behavioral Sciences, 5, (2010), 994–997, Available online at www.sciencedirect.com
 
·        مقاله ارایه شده در کنفرانس جهانی علوم اجتماعی و رفتاری ترکیه و چاپ شده در Science Direct - با همکاری دکتر مریم صداقت، دکتر علیرضا عابدین و دکتر الهه حجازی 
 
Motivation, cognitive engagement, and academic achievement, Procedia Social and Behavioral Sciences 15 (2011) 2406–2410, Available online at www.sciencedirect.com
 
·        مقاله ارایه شده در کنفرانس جهانی روانشناسی، مشاوره و راهنمایی ترکیه و چاپ شده در Science Direct - با همکاری عفت رباط جزی و آذر پاکدامن
 
Cognitive consequences of segmentation and modality methods in learning from instructional animations, Procedia Social and Behavioral Sciences, x, (2011), xxx–xxx.
 
·        مقاله ارایه شده در کنفرانس جهانی روانشناسی، مشاوره و راهنمایی ترکیه و چاپ شده در Science Direct - با همکاری زهرا فصیحی پور و آذر پاکدامن
 
The modality effect in learner-paced multimedia learning, Procedia Social and Behavioral Sciences, x, (2011), xxx–xxx.
 
·        اقدامات و چالشهای ساخت مقیاس ملی سلامت روانی دانشجویان (1389)- با همکاری دکتر حمید پورشریفی، سعید اکبری زردخانه، دکتر حمید یعقوبی، حمید پیروی، دکتر حسن حمیدپور و دکتر ناصر صبحی قراملکی - در مجموعه مقالات پنجمین سمینار بهداشت روانی دانشجویان 22 و 23 اردیبهشت ماه- صص 50- 47.
 
·        شیوه نگارش خلاصه مبسوط و گزارش آن در گردهماییهای علمی (1389)- مجموعه مقالات سومین کنگره انجمن روانشناسی ایران 11 و 12 اسفندماه - دو فصلنامه علمی- پژوهشی روانشناسی معاصر، دوره پنجم، ویژه نامه، صص ظ- ز.
 
·        مقیاس ملی سلامت روانی دانشجویان: مطالعه مقدماتی (1389)- با همکاری دکتر حمید پورشریفی، سعید اکبری زردخانه، دکتر حمید یعقوبی، حمید پیروی، دکتر حسن حمیدپور و دکتر ناصر صبحی قراملکی - در مجموعه مقالات سومین کنگره انجمن روانشناسی ایران 11 و 12 اسفندماه- دو فصلنامه علمی- پژوهشی روانشناسی معاصر، دوره پنجم، ویژه نامه، صص 197- 195.
 
·        افزایش کارایی آموزشی انیمیشنها از خلال کمینه سازی بار شناختی(1389)- با همکاری عفت سادات رباطجزی و دکتر آذر پاکدامن ساوجی- در مجموعه مقالات سومین کنگره انجمن روانشناسی ایران 11 و 12 اسفندماه - دو فصلنامه علمی- پژوهشی روانشناسی معاصر، دوره پنجم، ویژه نامه، صص 357- 355.
 
·        نقش ادراک از توانایی و ادراک از سودمندی در پیش بینی درگیری شناختی و پیشرفت تحصیلی: آزمون یک مدل ساختاری(1389)- با همکاری مریم صداقت، دکتر الهه حجازی و دکتر علیرضا عابدین- در مجموعه مقالات سومین کنگره انجمن روانشناسی ایران 11 و 12 اسفندماه - دو فصلنامه علمی- پژوهشی روانشناسی معاصر، دوره پنجم، ویژه نامه، صص 494- 492.
 
·        نقش تعامل داشتن یادگیرنده با سیستم در یادگیری چندرسانهای- (1389)- با همکاری زهرا فصیحیپور و دکتر آذر پاکدامن ساوجی- در مجموعه مقالات سومین کنگره انجمن روانشناسی ایران 11 و 12 اسفندماه - دو فصلنامه علمی- پژوهشی روانشناسی معاصر، دوره پنجم، ویژه نامه، صص 602- 600.
 
·        تحول باورهای معرفتشناختی یاد گیرندگان: نقش سطح تحصیلات و جنس (1389)- با همکاری اکرم قدرتی و دکتر آذر پاکدامن ساوجی- در مجموعه مقالات سومین کنگره انجمن روانشناسی ایران 11 و 12 اسفندماه - دو فصلنامه علمی- پژوهشی روانشناسی معاصر، دوره پنجم، ویژه نامه، صص 617- 614.
 
·        مقاله ارایه شده در کنفرانس جهانی روانشناسی کودک و نوجوان در شیراز - با همکاری دکتر آذر پاکدامن
 
Increasing mental health through Life Skills Training (LST) program Azar Pakdaman Savoji and Hamidreza Hassanabadi, Procedia Social and Behavioral Sciences, x, (2011), xxx–xxx.
 
 
 
·        تاثیر آموزش مهارتهای جنسی بر رضایت جنسی زنان دارای بیش از یک فرزند (1390)- با همکاری عفت سادات رباط جزی، فاطمه فرامرزی- در پنجمین کنگره خانواده و سلامت جنسی، 5 و 6 آبان ماه- ص 153.
 
·        بهینهسازی یادگیری از انیمیشنهای آموزشی (1390) – با همکاری عفت سادات رباطجزی و مریم فصیحیپور- اولین کنگره کاربرد فناوری اطلاعات در سلامت در مازنداران، 27 تا 29 مهر ماه – صص 409 – 405. 
 
 
 
مقالههای زیر چاپ
 
·        مقاله- روایی نتایج آماری پژوهشهای تربیتی: ضرورت وارسی چند مفروضۀ رگرسیون چندگانه
 
·        فرایند مدل یابی روابط خطی ساختاری (لیزرل): تشریح یک مثال عملی
 
·        مقاله- رابطه بین فعالیتهای فوق برنامه، تکلیف مدرسه و پیشرفت تحصیلی- با همکاری انوشه امینزاده 
 
·        مقاله- اثربخشی درمان تعامل والد- کودک در کاهش مشکلات رفتاری کودکان مبتلا به اتیسم با کنشوری بالا- با همکاری دکتر حمیدرضا پوراعتماد و عبدالرضا حاتمزاده
 
·        مقاله- اثربخشی درمان تعامل والد- کودک بر کاهش استرس والدگری مادران کودکان مبتلا به اختلالات اتیسم با کنشوری بالا - با همکاری دکتر حمیدرضا پوراعتماد و عبدالرضا حاتمزاده و صدیقه باقریان خسروشاهی
 
·        مقاله- ساختار عاملی مقیاس "فعالیتهای کلاسی من" در نمونه دانشآموزان ایرانی- با همکاری مریم صداقت
 
·        اثربخشی روشهای یکپارچهسازی حسی- حرکتی بر خام حرکتی کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری غیر کلامی- با همکاری فروغ محمدیان و دکتر حمیدرضا پوراعتماد.
 
·        مقاله- راهبردهای مدیریت منابع و عملکرد تحصیلی: نقش تعدیلکنندگی دوره آموزشی- منظور از دوره آموزشی دوره های آموزش رسمی و الکترونیکی است. این پژوهش در دانشگاه علم و صنعت انجام گرفته است - با همکاری دکتر آذر پاکدامن 
 
·        مقاله- یادگیری مشارکتی در کلاسهای درس دانشگاه- با همکاری دکتر محمدرضا کرامتی- این مقاله مستخرج از طرحی است که با همین عنوان در دانشگاه تهران انجام شده است.
 
·        مقاله- Does Growth of Information lead to growth of knowledge? - با همکاری گلرخ براتپور
 
·        مقاله- اثربخشی آموزش همسال به همسال بر عزت نفس دانشآموزان دختر مقطع ابتدایی - با همکاری گلرخ براتپور
 
 
 
ب- طرح پژوهشی
 
·        طرح پژوهشی- بررسی باورهای هوشی کودکان و نوجوانان دختر و پسر شهر تهران- به عنوان یکی از همکاران طرح- اتمام سال 1380
 
·        طرح پژوهشی- بررسی پایان نامه های تحصیلی دوره ضمن خدمت فرهنگیان شهر اصفهان در رشته های تحصیلی روانشناسی، علوم تربیتی و جامعه شناسی- مشاور و همکار طرح- اتمام سال 1382 
 
·        طرح پژوهشی- نیازسنجی اجتماعی شهروند تهرانی: پژوهشی درباره ماهیت، منبع تولید و راههای رفع نیازهای شخصی، خانوادگی و اجتماعی در پرتو متغیرهای جمعیت شناختی- پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی- مشاور و همکار طرح – اتمام سال 1386 
 
·        طرح پژوهشی- بررسی ملاکهای تشخیصی اختلالات یادگیری بر اساس آزمون وکسلر در دوره ابتدائی استان سمنان-  به عنوان ناظر طرح - مجری طرح اسحق رحیمیان بوگر- اتمام سال 1388
 
·        طرح پژوهشی ملی- ساخت و هنجاریابی مقیاس ملی سلامت روانی دانشجویان- زیر نظر دفتر مرکزی مشاوره وزارت علوم، تحقیقات و فناوری- به عنوان همکار اصلی طرح- مجریان طرح دکتر حمید پورشریفی و دکتر سعید اکبری زردخانه- اتمام  سال 1389
 
·        طرح پژوهشی ملی- مطالعۀ ملی شناسایی عوامل مؤثر بر عملکرد تحصیلی دانشجویان: تدوین یک مدل ساختاری بر پایه نظریه شناختی- اجتماعی حرفه، زیر نظر دفتر مرکزی مشاوره وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ( مجری طرح)، در حال انجام
 
·        طرح پژوهشی ملی- ساخت و استانداردسازي مقیاس رشد روانشناختی دانشجويان- زیر نظر دفتر مرکزی مشاوره وزارت علوم، تحقیقات و فناوری- به عنوان همکار روانسنجی طرح- مجری طرح دکتر شهرام محمّدخانی- در حال اجرا
 
·        طرح پژوهشی- جایگاه فرهنگ تفکر و گرایشهای فکری در کلاسهای دوره تحصیلی ابتدایی- زیر نظر پژوهشکده مطالعات توسعه جهاد دانشگاهی واحد تهران (گروه پژوهشی علوم تربیتی)- به عنوان همکار اصلی طرح - دکتر مریم صداقت- در حال اجرا
 
·        طرح پژوهشی- رابطة بین استفاده از فنّاوری اطلاعات و ارتباطات و رشد فکری در دانشآموزان مقطع ابتدایی – زیر نظر پژوهشکده مطالعات توسعه جهاد دانشگاهی واحد تهران (گروه پژوهشی علوم تربیتی)- به عنوان همکار طرح- مجری طرح دکتر پور کریمی- در حال اجرا 
 
·        طرح پژوهشی – ارزیابی دروههای آموزشی سوء مصرف مواد- زیر نظر ستاد مبارزه با مواد مخدر- مجری طرح دکتر پورشریفی- اتمام در سال 1390
 
·        طرح پژوهشی- مقایسه سلامت روانی دانشجویان در چهار سال زندگی دانشجویی- زیر نظر دفتر مرکزی مشاوره وزارت علوم، تحقیقات و فناوری- مجری طرح دکتر عبدالله امیدی- در حال انجام
 
·        طرح پژوهشی- شور زندگی 2- زیر نظر دفتر مشاوره دانشگاه تهران و با همکاری دفتر مرکزی مشاوره وزارت علوم، تحقیقات و فناوری- مجری طرح دکتر پورشریفی- در حال اجرا
 
·        طرح پژوهشی- مقایسه سلامت روانی دانشجویان جدیدالورد به دانشگاه تهران بر اساس چهار فرمت ثبت یا عدم ثبت نام و نام خانوادگی در فرمها و اجرا در آغاز یا سه ماه پس از ورود به دانشگاه- زیر نظر دفتر مشاوره دانشگاه تهران و با همکاری دفتر مرکزی مشاوره وزارت علوم، تحقیقات و فناوری- مجری طرح سعید اکبری- در حال اجرا
 
 
 
 
 
پ- رساله و پایاننامه
 
·        استاد مشاور سه پایاننامه دوره دکتری در دانشگاه شهید بهشتی و بقیه الله
 
·        راهنمایی و مشاورت و داوری پایاننامههای دوره کارشناسی ارشد در دانشگاههای تهران، تربیت معلم، شهید بهشتی، گیلان، مهر البرز، آزاد واحد ساوه، آزاد واحد علوم و تحقیقات
 
 
 
ت- کارگاه 
 
·        سه کارگاه آموزشی در زمینه مباحث تحلیلهای آماری و روشهای پژوهش در مرکز تحقیقات صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
 
·        کارگاه آموزشی عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان ویژه رابطین تخصصی مراکز مشاوره دانشگاه های کشور- زیر نظر دفتر مرکزی مشاوره وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
 
·        کارگاه آموزشی روانشناسی تربیتی برای اعضای هیئت علمی و دانشجویان بورسیه منطقه 8 دانشگاه آزاد اسلامی
 
·        کارگاه آموزشی چگونه یک سمینار خوب ارائه کنیم؟  برای اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد خرم آباد
 
·        کارگاه آموزشی چگونه یک سمینار خوب ارائه کنیم؟  برای اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد تفرش
 
·        کارگاه آموزشی ملاحظات روش شناختی در طرح و اجرای پروژههای پژوهشی: با تأکید بر روش نمونهگیری و انتخاب حجم نمونه مناسب در مطالعات آزمایشی و غیر آزمایشی در حاشیه پنجمین سمینار بهداشت روانی (توسط دفتر مرکزی مشاوره وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) برای شرکتکنندگان در سمینار به مدت 4 ساعت
 
·        کارگاه آموزشی آشنایی با روش تحلیل روند برای دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملّی به مدت 4 ساعت
 
·        کارگاه آموزشی آشنایی با روش تحلیل عاملی برای دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملّی به مدت 4 ساعت
 
·        کارگاه آموزشی آشنایی با روششناسی مدلیابی معادلات ساختاری برای دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملّی به مدت 4 ساعت
 
·        کارگاه آموزشی ضرورت، ماهیت و فعالیتهای مشاوران تحصیلی در محیطهای دانشگاهی و مؤسسات آموزشی وابسته برای مشاوران منطقه 1 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرکز مشاوره دانشگاه تهران به مدت دو روز 
 
·        کارگاه آموزشی شیوه نگارش مقاله بر اساس سبک APA برای اساتید، دانشجویان و کارکنان بیمارستان روزبه و دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی به مدت 4 ساعت
 
·        کارگاه آموزشی شیوه نگارش مقاله بر اساس سبک APAبرای شرکت کنندگان در سومین کنگره انجمن روانشناسی ایران در 11 و 12 اسفندماه 1389 به مدت 4 ساعت
 
·        کارگاه آموزشی شیوه نگارش مقاله بر اساس سبک APAدر انجمن روانشناسی ایران در 20 اسفندماه 1389 به مدت 8 ساعت.
 
·        کارگاه آموزشی پرپوزال نویسی برای دانشجویان دانشگاه تربیت معلم (سه مورد- یک مورد برای دانشجویان تربیتی کرج ورودی 89 و دو مورد برای دانشجویان تربیتی آموزش محور ورودی 88  و 89).
 
·        کارگاه آموزشی مدلیابی معادلات ساختاری در پژوهشهای تربیتی با استفاده از لیزرل برای انجمن برنامهریزی درسی و با همکاری مرکز تحقیقات صنعتی در 12 و 13 آبان ماه 1390 به مدت 16 ساعت.
 
 
 
 
ت- کتاب
 
 
 
·        روانشناسی اجتماعی از منظر اروپائیان- ترجمه گروهی، نشر سمپاد، 1384
 
·        روشهای آماری برای متخصصان کتابداری و اطلاع رسانی- ویراستاری علمی، نشر چاپار، 1384
 
·        رگرسیون چندگانه: آزمون و تفسیر اثرهای متقابل- تألیف آیکن و وست، ترجمه، طرف قرارداد انتشارات سمت- در مرحله ویراستاری 
 
·        آمار ناپارامتری مدرن- تألیف هیگینز- ترجمه با همکاری خانم دکتر زهره سرمد- این اثر در مراحل پایانی ترجمه قرار دارد.
 
·        فرایند مدلیابی روابط خطی ساختاری: راهنمای گام به گام لیزرل - تألیف دیامنتوپولوس و سیگو- ترجمه با همکاری نجمه سلطانی نژاد و مریم فراهانی- در مرحله ویراستاری
 
·        پژوهشهای چندمتغیری کاربردی: طرح و تفسیر- تألیف مایرز، گامست و گوارینو- ترجمه گروهی- زیر چاپ 
 
·        نظریههای آماری آزمون در علوم رفتاری- دیجرویتر و فان در کمپ – ترجمه با همکاری مریم انواری و مریم معصوم بیگی – زیر چاپ
 
·        یادگیری چندرسانهای – ریچارد مهیر – ترجمه با همکاری زهرا جهانبخش، نجمه سلطانی نژاد و نادری- زیر چاپ