Menu
X

تلفن: 02188230956 تا 8  - 09109187028  | کانال تلگرام | اینستاگرام

اخبار و رویدادهای جدید
مدیر سایت
/ دسته بندی ها: رزومه

دکتر ناصر صبحی قراملکی

متخصص روانشناسی

 بسمه تعالی

 

 

مشخصات فردی

نام:ناصرنام خانوادگي :صبحي

نام پدر:اصغرمحل تولد:تبريز

سال تولد:1346وضعيت تاهل:متاهل

زبان مادري:تركي آذري مذهب:شيعه

- آدرس الکترونیکی : Aidasobhi@YAHOO.COM

 

 

 

نشاني:محل كار:1) دانشگاه علامه طباطبایی - دانشكده روانشناسی

 

2) تهران-بزرگراه جلال آل احمد-زیر پل نصر-کوی پروانه-کوچه پرنده-گوچه شانزدهم-پلاک 6-سازمان نطام روان شناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران-معاونت آموزش و پژوهش.

شغل و سمت فعلي: عضو هيات علمي گروه روانشناسي دانشگاه علامه طباطبایي

 

 

2-سوابق تحصيلي

درجه علمي

رشته تحصيلي

سال اخذ

دانشگاه

شهر

استان

كشور

كارشناسي

روانشناسي باليني

1372

دانشگاه تبريز

تبريز

آ.شرقي

ايران

كارشناسي ارشد

روانشناسي عمومي

1375

دانشگاه علامه طباطبايي

تهران

تهران

ايران

دكتري تخصصيPh.D))

روانشناسي

1385

دانشگاه تربيت مدرس

تهران

تهران

ايران

             

 

 

3- افتخارات:

1-دانشجوي نمونه كشوري در دوره دكتري تخصصي روانشناسي در سالتحصيلي 1383-1382 با معدل36 / 18

باچهار عنوان تاليف،سه طرح تحقيقاتي و 5 عنوان مقاله علمي ودريافت لوح افتخار از رياست محترم جمهوري و

رياست محترم دانشگاه تربيت مدرس.

2- دانشجوي رتبه اول امتحان جامع دوره دكتراي روانشناسي دانشگاه تربيت مدرس.

3- دانشجوي رتبه اول دوره آموزشي دكتراي روانشناسي دانشگاه تربيت مدرس.

4- دانشجوي رتبه اول امتحان ورودي دوره دكتراي روانشناسي دانشگاه تربيت مدرس.

5- دانشجوي رتبه دوم دانشكده روانشناسي و علوم تربيتي دانشگاه تبريز در مقطع كارشناسي روانشناسي

6-اخذ مقام و عنوان" كتاب سال دانشجويي" براي تاليف كتاب اختلالات يادگيري.

4- سوابق پژوهشي

الف)طرحهاي تحقيقاتي خاتمه يافته:

1-بررسي اثر تداخل در يادگيري دانشجويان..... دانشگاه محقق اردبيلي،معاونت پژوهشي 1379.

2-بررسي ميزان همه گير شناسي اختلالات رواني دانشجويان ورودي 82-81 دانشگاه محقق اردبيلي.معاونت پژوهشي 1381.

3-بررسي ميزان جرات ورزي دانش آموزان استان اردبيل و مقايسه اثر بخشي دو تكنيك ايفاي نقش و سرمشق گيري در ميان دانش آموزان استان اردبيل.دفتر كارشناسي تحقيقات سازمان آموزش و پرورش استان اردبيل.

4-همكاري به مدت سه سال در طرح كشوري "تهيه و ساخت مجموعه آزمون تشخيص استعداد تحصيلي" مجري طرح استاد فقيد دكتر محمد نقي براهني.وزارت آموزش و پرورش ، معاونت پژوهش و برنامه ريزي،1377-1372

5- بررسي تحليلي احكام انضباطي دانشجويان سراسر كشور و شناسايي عوامل موثر در گرايش به تخلفات انضباطي.وزارت علوم،تحقيقات و فناوري.معاونت دانشجويي.كميته مركزي انضباطي دانشجويان.1384 .

6- بررسيي سلامت رواني و پيشرفت تحصيلي دانشجويان در گروههاي جامعه سنجي. معاونت پژوهشي دانشگاه محقق اردبيلي1387.

7- بررسي تاثير آموزش مهارتهاي زندگي در سلامت رواني و عزت نفس دانشجويان دانشجويان. معاونت پژوهشي دانشگاه محقق اردبيلي1388.

8- ساخت و استاندارد سازی مقیاس ملی سلامت روانی دانشجویان.وزارت علومتحقیقات و فناوری.دفتر مرکزی مشاوره دانشجویی.1388.(عضو شورای ناظرین).

ب)طرحهاي تحقيقاتي در حال اجرا:

1-

5- تاليفات

الف(كتاب و جزوات درسي دانشگاهي):

1- "اختلالات يادگيري با رويكرد تشخيصي و درماني".انتشارات سروش1380.اين كتاب در سال 1380 به عنوان كتاب سال دانشجويي برگزيده شد.

2- "علم النفس از ديدگاه دانشمندان اسلامي". انتشارات شركت تعاوني خدمات آموزشي كاركنان سازمان سنجش كشور.1381 چاپ اول.1385 چاپ سوم.

3- "روانسنجي(سنجش و اندازه گيري)".انتشارات سنجش1382 چاپ اول.و 1384 چاپ دوم

4-"روانشناسي مرضي(آسيب شناسي رواني)".انتشارات جهاد دانشگاهي تهران1388.(مراحل نهايي تاليف)اين كتاب قبلادر سال 1382 بصورت جزوه توسط انتشارات سنجش چاپ شده و براي استفاده داوطلبان كارشناسي ارشد مجموعه روانشناسي در سطح كشور توزيع شده است.

5-كتاب درسي "تفاوتهاي فردي".انتشارات دانشگاه جامع-علمي كاربردي1386.(اين كتاب قبلا به عنوان جزوه درسي دانشجويان چاپ شده و از سال 1382 منبع درسي اعلام شده است).

6-"روانشناسي رشد". انتشارات جهاد دانشگاهي(مراحل نهايي تاليف).اين كتاب از سال 1382 به عنوان جزوه اموزشي كارشناسي ارشد در جهاد دانشگاهي تهران تدريس مي شود.

7-همكاري در ترجمه سه فصل از كتاب" مقدمه اي بر روانشناسي اجتماعي از منظر اروپائيان.ولفگان اشتروبه و ميلز هيوستون (جواد اژه اي و همكاران1383).

8-روانشناسي صنعتي.انتشارات دانشگاه مجازي نور طوبي.1386.

10-جزوه آموزشي راهنماي آموزش خانواده نوجوانان دوره دبيرستان و جوانان در آستانه ازدواج.انجمن اولياء و مربيان وزارت آموزش و پرورش.1387

11-کتاب روانشناسی رشد کودکی. انتشارات دانشگاه جامع-علمي كاربردي(مراحل نهايي تالیف ).

 

 

ب)مقالات علمي داخل كشور:

1-هنجاريابي آزمون بينايي-حركتي بندر گشتالت در مدارس ابتدايي تبريز.مجله علمي پژوهشي پژوهشهاي روانشناختي.دوره 4 شماره 1 و 2 زمستان 1375.

2-بررسي اثر بخشي شناخت درماني و آموزش مهارتهاي مطالعه در درمان دانشجويان مبتلا به اضطراب امتحان.مجله علمي پژوهشي روانشناسي.دانشگاه تبريز.شماره 11-زسشتان 1387

3-رابطه هوش هيجاني با خود كار آمدي وسلامت رواني دانش آموزان ممتاز و عادي.مجله علميپژوهشي دانش و پژوهش در روانشناسي.دانشگاه ازاد اسلامي واحد خوراسگان(پذيرش چاپ اخذ شده و در نوبت چاپ قرار دارد.اينجانب به عنوان همكار دوم در مقاله مذكور هستم)

4--همه گيرشناسي اختلالات رواني در دانشجويان ..... خلاصه مقالات دومين سمينار سراسري دانشجويان.دانشگاه تربيت مدرس اسفند 1383.

5- مقايسه اثر بخشي تغيير نگرش معتادان تزريقي قيل و بعد از مراجعه به مركز ( )كرج.فصلنامه علمي-پژوهشي بهداشت رواني(در مرحله داوري نهايي).

6-استرس و تكنيكهاي مقابله با آن. مجموعه مقالات اولين سميناربهداشت رواني در دانشگاه محقق اردبيلي،1380.

7-خلاقيت و روشهاي پرورش آن در كودكان.مجله رشد،تكنولوژي آموزشي.شماره6 سال تحصيلي 1379-1378.

8- تاثير تلوزيون بر رشد شناختي كودكان. مجله رشد،تكنولوژي آموزشي.شماره7 سال تحصيلي 1379-1378.

9- ترس از مدرسه و روشهاي درمان آن. مجله رشد،تكنولوژي آموزشي.شماره3 سال تحصيلي 1380-1379.

10-واكنش والدين و مربيان به عملكرد تحصيلي كودكان و تاثير آن بر بهداشت رواني دانش آموزان.مجله رشد،تكنولوژي آموزشي.شماره3 سال تحصيلي 1380-1379.

11- برخي از اصول بهداشت رواني. مجله مدرس دانشجو 1380.

12- مفايسه اثربخشي فنون سرمشق گيري و ايفاي نقش در جرات ورزي دانش آموزان.مجموعه مقالات دومين سمينار سراسري انجمن روانشناسي ايران.دانشگاه تهران.ارديبهشت 1385.

13- بررسي نقش خانواده در ميزان جرات ورزي دانش آموزان.مجموعه مقالات دومين سمينار سراسري خانواده.دانشگاه شهيد بهشتي.خرداد ماه 1385.

14- بررسي تحليلي عوامل موثر در بروز تخلفات دانشجويان.مجموعه مقالات سومين سمينار سراسري بهداشت رواني دانشجويان.دانشگاه علم و صنعت ايران.خرداد ماه 1385.

15- مفايسه وضعيت سلامت روانشناختي دانشكده هاي مختلف دانشگاه محقق اردبيلي مقالات چهارمين سمينار سراسري بهداشت رواني دانشجويان.دانشگاه شيراز.خرداد ماه 1387.

16-بررسی میزان آگاهی و نگرش دانشجویان در مورد رحم جایگزین.خلاصه مقالات دومین سمینار بین رشته ای رحم جایگزین.دانشگاه شهید بهشتی.آبان ماه 1386.

17-فاكتورهاي روانشناختي كودك آزاري.اولين سمينار بررسي تخصصي پديده كودك آزاري.سازمان بهزيستي استان اردبيل.آبان ماه 1386.

18- فنون و روشهاي تقويت خلاقيت در دوره پيش از دبستان.دومين همايش ملي جايگاه خلاقيت .تهران.دانشگاه تهران.آذر ماه 1386.

19)بررسي رابطه كمالگرايي و فرسودگي شغلي در پرستاران.مجله علمي پژوهشي دانشگاه علوم پزشكي گيلان.دوره 20.بهار 1390.شماره 77.صص 30-23.

21)سلامت رواني دانشجويان در گروههاي جامعه سنجي.پنجمين سمينار سراسري بهداشت رواني دانشجويان.دانشگاه شاهد.ارديبهشت 1389.

22) رابطه منزلت اجتماعي دانشجويان در گروههاي جامعه سنجي با ميزان پيشرفت تحصيلي.پنجمين سمينار سراسري بهداشت رواني دانشجويان.دانشگاه شاهد.ارديبهشت 1389.

23) اقدامات و چالش هاي ساخت مقياس ملي سلامت رواني دانشجويان.پنجمين سمينار سراسري بهداشت رواني دانشجويان.دانشگاه شاهد.ارديبهشت 1389.

24)مقياس ملي شلامت رواني دانشجويان:مطالعه ي مقدماتي.سومين كنگره انجمن روانشناسي ايران.دانشگاه شهيد بهشتي.اسفند 1389.

25) اثر بخشي آموزش مهارتهاي مقابله بر شادكامي .سومين كنگره انجمن روانشناسي ايران.دانشگاه شهيد بهشتي.اسفند 1389.

26)پیش بیتی پرخوری بر اساس عوامل شخصیتی.سومین کنگره پیشگیری درمان چاقی در ایران.آبان 1390

27) ویژگی های شخصیتی افراد مبتلا به اختلال پرخوری عصبی و افراد.سومین کنگره پیشگیری درمان چاقی در ایران.آبان 1390

28)بخش 18 از کتاب آموزش مدیران و تعالی سازمان.

29)بررسی رابطه کمالگرایی و فرسودگی شغلی در پرستاران.مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان.پاییز 1389

30)کمالگرایی و خود کارامدی در پرستاران مراکز آموزشی درمانی شهر رشت.مجله علمی پژوهشی پژوهش در آموزش علوم پزشکی.بهار و تابستان 1390

31)رابطه ویژگیهای سوسیودموگرافیک با هوش معنوی دانشجویان.فصلنامه سلامت روان.پاییز و زمستان 1389.

32)رابطة خلاقيت، وظيفه شناسي، جنبه هاي انگيزشيو نگرشي زمان با مديريت زمان.مجله علمی پژوهشی دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی .سال 12 شماره 4 1390سال

33)چندین مقاله نیز در مجلات علمی پژوهشی یا تحت چاپ و یا در نوبت چاپ قرار دارند.

 

 

ج)مقالات علمي خارجي::(در فايلي مجزا ارسال مي شود).

 

1)EFFECTS OF RELAXATION AND CITALOPRAM ON SEVERITY AND FREQUENCY OF THE SYMPTOMS OF IRRITABLE BOWEL SYNDROME WITH DIARRHEA PREDOMINANCE.PAKISTAN JOURNAL OF MEDICAL SCIENCE 2010; 26(1):88-91.

2)

3)Efficacy of life skills training on increase of mental health and self esteem of the students.Social and Behavioral Sciences.ELSEVIER Procedia - Social and Behavioral Sciences 5 (2010) 1818-1822,WCPCG-2010

4 )Effectiveness of Harm Reduction Program on Addicts' Attitudes.

Social and Behavioral Sciences.ELSEVIER Procedia - Social and Behavioral Sciences 30 (2011) 1545 – 1548.)WCPCG-2011(.

5)Comparision of assertivness and religious attitudes in students. World Conference
on Psychology, Counselling and Guidance which is being held 2012-05-09 at
Ephesus, Kusadası - Izmir.

6)The prediction of assertiveness in the base
of spiritual well-being in students.
World Conference on Psychology, Counselling and Guidance which is being held
2012-05-09 at Ephesus, Kusadası - Izmir.

7)The relationship between religious attitude
and spiritual well-being. World Conference on Psychology, Counselling and Guidance which is being held
2012-05-09 at Ephesus, Kusadası - Izmir.

8)

9)

10)Relationship between job satisfaction and
employees mental health
. World Conference on Psychology, Counselling and Guidance which is being held
2012-05-09 at Ephesus, Kusadası - Izmir.

11)Efficacy of cognitive therapy in the
treatment of test anxiety.World Conference on Psychology, Counselling and Guidance which is being held
2012-05-09 at Ephesus, Kusadası - Izmir.

12)Efficacy of time management training on increase academic time management of students.World Conference on Psychology, Counselling and Guidance
which is being held 2012-05-09 at Ephesus, Kusadası - Izmir.

 

 

6- دعوت به سخنراني

1-عوامل موثر بهداشت رواني.مركز بهداشت شهرستان بستان آباد.1372.

2-سلامت رواني در دوران دانشجويي.مركز مشاوره دانشگاه علم و صنعت.1383.

3- بهداشت رواني در محيط كار.ويژه كاركنان و كارشناسان مركز توانبخشي مولوي تهران.1383.

4-بررسي تحليل مقالات مجله روانشناسي انجمن ايراني روانشناسي.دومين سمينار بررسي وضعيت روانشناسي امروز و چشم انداز فردا.دانشگاه تهران.آبان 1385.

5-اختلالات رفتاري كودكان.شوراي شهر تهران(سه منطقه).كارفرما جهاد دانشگاهي دانشگاه تهران.دانشكده روانشناسي و علوم تربيتي.

6- بررسي آسيب هاي اجتماعي با تاكيد بر مواد مخدر.ستاد پيشگيري و مبارزه با مواد مخدر شهرستان نمين با همكاري دانشكده ادبيات و علوم انساني دانشگاه محقق اردبيلي.1385.

7- آسيب شناسي ازدواج.دانشگاه آزاد اسلامي واحد اردبيل.1386.

8- عوامل موثر در ازدواج موفق.ويژه 165 زوج دانشجو.دفتر نمايندگي نهاد رهبري. دانشگاه آزاد اسلامي واحد اردبيل.ارديبهشت 1387.

9- خلاقيت و عوامل موثر در آن.ويژه بازديدكنندگان بيست و يكمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران.سراي اهل قلم..معاونت اجرايي نمايشگاههاي بين المللي.ارديبهشت 1387

10- پانل پيشرفت تحصيلي.پنجمين سمينار سراسري بهداشت رواني دانشجويان.ارديبهشت ماه 1389.دانشگاه علوم پزشكي ايران.

7- فنون و مهارتها

1-استفاده از نرم افزار (SPSS) در تحليل دادهها.

2- طراحي و برنامه ريزي انواع كارگاههاي آموزشي در حيطه روانشناسي.

3- طراحي و برگزاري كارگاه آموزشي استفاده از نرم افزار پاورپوينت.

4- مديريت فايلها(WORD).

8- تجارب آموزشی:الف)تدريس در دانشگاهها و مراكز آموزش عالي

(دوره هاي كارشناسيارشد و دكتري):

1- دانشگاه تهران

2- دانشگاه تربیت مدرس

3-دانشگاه محقق اردبيلي

4- دانشگاه آزاد اسلامي واحد اردبيل

5- دانشگاه آزاد اسلامي واحد كرج

(دوره كارشناسي)

1-دانشگاه تهران 2- دانشگاه تربيت معلم(تهران) 3- دانشگاه تربيت معلم(کرج)

4- دانشگاه علم و صنعت 5-دانشگاه محقق اردبيلي 6- دانشگاه شهيد رجايي

7-دانشگاه شاهد 8-دانشگاه پيام نور 9-دانشگاه جامع علمي-كاربردي

10-دانشگاه الزهرا 11- دانشگاه آزاد اسلامي(واحد هاي علوم و تحقیقات تهران,كرج؛ابهر؛اردبيل و...)

12-دانشگاه غیر انتفاعی مقدس اردبیلی 13- دانشگاه غیر انتفاعی نور طوبی

14-دانشگاه غیر انتفاعی مفید 15- دانشگاه غیر انتفاعی علم و فرهنگ

14-مركز آموزش مديريت دولتي(استانهاي تهران؛اردبيل؛كرمانشاه؛...)

15-موسسه آموزش عالي جهاد دانشگاهي 16-مركز آموزش عالي انقلاب اسلامي

17-جهاد دانشگاهي تهران 18- جهاد دانشگاهي شريف

19- جهاد دانشگاهي الزهرا 20-مراکز آموزشی وزارتین کشور وآموزش و پرورش

ب) تدريس دروس روانشناسي:

1- روانشناسي تجربي 2- طرحهاي پژوهشي آزمايشگاهي 3- روش تحقيق در روانشناسي

4- اختلالات يادگيري 5- روانشناسی کودکان استثنایی 6- روانسنجي(سنجش و اندازه گيري)

7-تفاوتهای فردی 8- پويايي گروه 9- رفتار درمانی

10- روانشناسی اجتماعی 11- روانشناسی رشد(1,2) 12- آموزش مهارتهاي زندگي

13- روانشناسی یادگیری 14- آسیب شناسی روانی 15-آسیب شناسی اجتماعی

16- وحسب نیاز گروه....

 

ج)كارگاههاي آموزشي:

1-كارگاه آموزشي "سنجش و اندازه گيري" ویژه کارشناسان جهاد دانشگاهي شريف..تایستان1381

2-كارگاه آموزشي "مهارتهاي زندگي با تاكيد بر استرس و شيوه هاي مقابله با آن" ويژه دانشجويان(دانشگاه تربيت معلم تهران).

3- كارگاه آموزشي "مهارتهاي زندگي با تاكيد بر استرس و شيوه هاي مقابله با آن" ويژه كاركنان (دانشگاه تربيت معلم تهران).

4- كارگاه آموزشي "مهارتهاي زندگي با تاكيد بر استرس و شيوه هاي مقابله با آن" ويژه مربيان مهد كودك (دانشگاه تهران).

5- كارگاه آموزشي "مهارتهاي زندگي با تاكيد بر پيشگيري از اعتياد" ويژه دانشجويان(دانشگاه تربيت معلم تهران).

6-كارگاه آموزشي "روشهاي برقراري ارتباط موثر با دانشجويان" ويژه مديران و مسئولين خوابگاه هاي دانشجويي(دانشگاه مازندران).

7- كارگاه آموزشي "نگرش روانشناختي بر مسايل و مشكلات انضباطي دانشجويان" ويژه مديران و مسئولين خوابگاه هاي دانشجويي(دانشگاه مازندران).

8- كارگاه آموزشي "نگرش روانشناختي بر مسايل و مشكلات انضباطي دانشجويان" ويژه مديران و مسئولين خوابگاه هاي دانشجويي(دانشگاه تهران).

9-كارگاه آموزشي "روشهاي برقراري ارتباط موثر با كودكان" ويژه مربيان مهد كودك(دانشگاه تهران).

10-نخستين كارگاه آموزسي دبيران كميته هاي بدوي انضباطي دانشجويان سراسر كشور.ويژه دبيران كميته هاي بدوي انضباطي وزارتين علوم ،تحقيقات و فناوري و بهداشت ،درمان و آموزش پزشكي.( دانشگاه شهيد بهشتي)

11- كارگاه آموزشي"شناسايي ويژه گيهاي كودكان پيش دبستاني"ويژه مديران مراكز پيش دبستاني تحت پوشش اداره كل بهزيستي استان تهران.

12- كارگاه آموزشي"مهارتهاي زندگي با تاكيد بر تصميم گيري مناسب و حل مساله" ويزه مربيان مهد كودك(دانشگاه تهران).

13-كارگاه آموزشي"بحث گروهي متمركز.ويژه مديران و مسولان صندوق رفاه دانشجويان دانشگاههاي سراسر كشور.دانشگاه شهركرد.

14-كارگاه آموزشي"شناسايي و استفاده از ظرفيت هاي ذهني"ويژه كاركنان سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور.

15- كارگاه آموزشي"شناسايي و استفاده از ظرفيت هاي ذهني"ويژه كاركنان سازمان مديريت و برنامه ريزي استان تهران.

16- كارگاه آموزشي"شناسايي و استفاده از ظرفيت هاي ذهني"ويژه كاركنان دانشگاه محقق اردبيلي.

17- كارگاه آموزشي"شناسايي و استفاده از ظرفيت هاي ذهني"ويژه كاركنان اداره كل مخابرات استان تهران.

18-كارگاه آموزشي"خلاقيت و روشهاي پرورش آن"ويژه مديران و معاونين مدارس ابتدايي و راهنمايي شهر تهران.

19- كارگاه آموزشي"اختلالات رفتاري كودكان و نوجوانان"ويژه مديران و معاونين مدارس ابتدايي و راهنمايي شهر تهران.

20- كارگاه آموزشي "مهارتهاي زندگي با تاكيد بر استرس و شيوه هاي مقابله با آن" ويژه دانشجويان(دانشگاه تربيت مدرس تهران).

21-كارگاه آموزشي "روشهاي برقراري ارتباط موثر با دانشجويان" ويژه دانشجوييان(دانشگاه تربيت مدرس تهران).

22- كارگاه آموزشي "روشهاي تصميم گيري منطقي و حل مسئله" ويژه دانشجوييان(دانشگاه تربيت مدرس تهران).

23- کارگاه آموزشی "آشنایی با روانشناسی اجتماعی" کارشناسان اتباع خارجی استانداریهای کل کشور. مركز آموزش سیاسی وزارت کشور.

24- كارگاه آموزشي "یادگیری و یاددهی مبتنی بر مغز" ويژه کارشناسان و مشاوران آموزش و پرورش استان تهران.

25- كارگاه آموزشي "آشنایی با مبانی و مراحل ازدواج" ويژه دانشجوييان(دانشگاه محقق اردبیلی).

26- کارگاه آموزشی"شیوه های ارتقاء انگیزش کارکنان" ویژه کارکنان بخش ترویج کشاورزی جهاد کشاورزی استان اردبیل.

27-گارگاه آموزشي"روانشناسي فساد اداري".ويژه مديران پايه و مياني.سازمان مديريت و برنامه ريزي استان كردستان.

28- گارگاه آموزشي"روانشناسي فساد اداري".ويژه مديران پايه و مياني.سازمان مديريت و برنامه ريزي استان كرمانشاه.

29-گارگاه آموزشي"آشنايي با روانشناسي اجتماعي" ويژه كارشناسان امور اجتماعي استانداريهاي سراسر كشور. مركز آموزش وزارت كشور.

30- گارگاه آموزشي"آشنايي با روانشناسي اجتماعي" ويژه بخشداران استانداريهاي سراسر كشور. مركز آموزش وزارت كشور.

31- گارگاه آموزشي"مباني روانشناختي امنيت" ويژه كارشناسان امنيتي استانداريهاي سراسر كشور. مركز آموزش وزارت كشور.

32- گارگاه آموزشي"آسيب هاي اجتماعي" ويژه كارشناسان مطالعات اجتماعي استانداريهاي سراسر كشور. مركز آموزش وزارت كشور.

33- گارگاه آموزشي"روش تحقيق" ويژه كارشناسان امور اقتصادي استانداريهاي سراسر كشور. مركز آموزش وزارت كشور.

34- گارگاه آموزشي"تحركات اجتماعي با تاكيد بر روانشناسي اجتماعي" ويژه كارشناسان امور اجتماعي استانداريهاي سراسر كشور. مركز آموزش وزارت كشور

35- گارگاه آموزشي"مديريت زمان" ويژه كارشناسان امور اقتصادي استانداريهاي سراسر كشور. مركز آموزش وزارت كشور.

36- گارگاه آموزشي"مديريت زمان" ويژه معاونان امور اجتماعي و سياسي استانداريهاي سراسر كشورمركز آموزش وزارت كشور.

37- كارگاه آموزشي"آشنايي با استرس و شيوه هاي مقابله با آن".ويژه كارشناسان آموزشي.داشگاه علم و صنعت ايران.

38- كارگاه آموزشي"مشاوره خانواده.ويژه دانشجويان متاهل .داشگاه علم و صنعت ايران.

39- كارگاه آموزشي"آشنايي با مهارتهاي زندگي.ويژه والدين شهرك آزادي تهران.شوراي برنامه ريزي شهرداري تهران.

40- پودمان آموزشي"بهداشت رواني زنان شاغل".ويزه مديران منطقه 13 اداره پست استان تهران.

41-كارگاه و پودمان آموزشي"مهارتهاي ارتباط موثر".ويژه كاركنان و مديران سازمان بهزيستي استان اردبيل.

42- كارگاه و پودمان آموزشي "مهارتهاي مشاوره."ويژه كاركنان و مديران سازمان بهزيستي استان اردبيل.

43- كارگاه آموزشي "شيوه هاي ابراز وجود و جراتمندي".ويژه دانشجويان دانشگاه تربيت معلم تهران.

44- كار گاه و پودمان آموزشي"توانمند سازي زنان شاغل".ويژه كاركنان زن بنياد شهيد استان تهران.

45- كاركاه آموزشي "روشهاي ارتقاء مهارتهاي مطالعه و مقابله با اضطراب امتحان".ويژه كارشناسان و مشاوران تحصيلي موسسه و انتشارات مبتكران تهران .(كارفرما جهاد دانشگاهي تربيت معلم تهران).

46-گارگاه آموزشي"مديريت زمان" ويژه بخشداران استانداريهاي سراسر كشور. مركز آموزش وزارت كشور.

47- گارگاه آموزشي"مديريت استرس" ويژه دانشجويان دانشگاه محقق اردبيلي.1385

48-گارگاه آموزشي"نحوه نوشتن زندگي نامه علمي(C.V).ويژه اساتيد دانشگاه آزاد اسلامي واحد كرج.1386

49-کارگاه آموزشی"چگونه از منابع علمی اطلاعات استخراج کنیم"ویژه اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج.1386.

50-کارگاه آموزشی"آشنایی با مسایل و مشکلات نوجوانان".ویژه مدیران مدارس شبانه روزی و نمونه دولتی دوره راهنمایی تحصیلی شمالغرب کشور(استانهای آذربایجان(شرقی-غربی-اردبیل)کردستان-همدان.

51- کارگاه آموزشی"مطالعات تطبیقی فساد اداری".استانداری قم.معاونت پشتیبانی و توسعه منابع انسانی.دفتر آموزش و پژوهش.1386 .

52- كارگاه آموزشي"افسردگي و شيوه هاي مقابله با آن".ويژه مشاوران سازمان بهزيستي استان اردبيل.اسفند ماه 1386.

53- كارگاه آموزشي"رفتار درماني شناختي(C.B.T)".ويژه مشاوران كميته امداد امام خميني استان اردبيل.اسفند ماه 1386.

54- كارگاه آموزشي"افسردگي :تشخيص درمان".ويژه مشاوران كميته امداد امام خميني استان اردبيل.اسفند ماه 1386.

55- کارگاه آموزشی"روش هاي برقراري ارتباط موفق"ویژه اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج. مرداد1387.

56-کارگاه آموزشی"الگوهابرنامه ريزي و ندوين طرح درس"ویژه اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج مرداد1387

57-کارگاه آموزشی"الگوهابرنامه ريزي و ندوين طرح درس"ویژه دانشجويان بورسيه دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج.. مرداد1387

58-کارگاه آموزشی"آشنايي با مهمترين بحرانهاي دانشجويي"ویژه اساتيد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبيل مرداد1387

59-کارگاه آموزشی"ارزشيابي و اندازه گيري پيشرفت تحصيلي"ویژه اساتيد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبيل مرداد1387

60--گارگاه آموزشي"نحوه نوشتن زندگي نامه علمي(C.V)".ويژه اساتيد دانشگاه آزاد اسلامي واحد كرج دانشكده روانشناسي شهريور 1387.

61-پودمان اموزشی"سلامت و فساد اداری".دانشگاه مفید شعبه تهران.ویژه کارشناسان شهرداری شهر تهران بزرگ.اذر 1387.

62- پودمان اموزشی"مهارتهای زندگی".دانشگاه مفید شعبه تهران.ویژه کارشناسان بیمارستان شرکت نفت 1387.

63- پودمان اموزشی"اعتیاد و شیوه های مقابله با آن".مرکز آموزش وپژوهش استانداری اردبیل.ویژه کارشناسان ادارات شهرستان اردبیل1387.

64- کارگاه آموزشی"الگوهای برنامه ريزي و ندوين طرح درس"ویژه اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد اردیبهشت 1388.

65- کارگاه آموزشی"رفتار سازمانی(روانشناسی مسافری)"ویژه کارشناسان گمرک جمهوری اسلامی ایران-فرود گاه بین المللی امام خمینی.خرداد 1388.

66- كارگاه آموزشي"آشنايي با اوقات فراغت و شيوه هاي استفاده بهينه از آن".ويژه اولياي كاركنان كارخانه مس سرچشمه كرمان.خرداد ماه 1388.

67-گارگاه آموزشي"اخلاق مديريتي" ويژه مديران محترم سازكان كميته امداد امام خميني استان اردبيل"تير ماه 1388.

68- كارگاه آموزشي"آشنايي با مهارتهاي ارتباطي موثر"ويژه كاركنان و كارشناسان محترم دانشگاه صنعتي شريف مرداد ماه 1388.

69- كارگاه آموزشي"اندازه گيري و ارزشيابي تحصيلي".ويژه اعضاي محترم هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي آزاد اسلامي واحد اردبيل.مرداد ماه 1388.

70- کارگاه آموزشی"چگونه از منابع علمی اطلاعات استخراج کنیم"ویژه اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل.1388

71- کارگاه آموزشی:"اخلاق حرفه ای(مهارتهای ارتباطی)".ویژه متصدیان باجه وام بانک انصار در سراسر کشور.بهمن 1388.

72- کارگاه آموزشی"اخلاق حرفه ای با تاکید بر مهارتهای ارتباطی"ویژه کارشناسان ستادی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری.اسفند 1388 .

73- کارگاه آموزشی"ارتقاء مهارتهای رفتاری و ظرفیت های ذهنی"ویژه کارکنان مرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی.اسفند 1388.

74- کارگاه آموزشی"استانداردسازی و ارتقاء مهارتهای رفتاری پرسنل راهور(راهنمایی و رانندگی)جمهوری اسلامی ایران.1388.

75- کارگاه آموزشیاستانداردسازی و ارتقاء مهارتهای رفتاری پرسنل کلانتری های جمهوری اسلامی ایران.1388.(از چند ماه پیش در حال اجرا است و استانهای فارس،گیلان،قزوین و چند استان دیگر اجرا شده و سایر استانها در سال 89 احرا خواهد شد. اینجانب یکی از مدرسان هستم.).

76- کارگاه آموزشی"مدیریت اضطراب و استرس".ویژه دانشجویان دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین اهواز.اردیبهشت ماه 1389.

77- کارگاه آموزشی"مخاطب شناسي".ویژه فرهنگيان بسيجي استان اردبيل.تير ماه 1389.

78- کارگاه آموزشی"آشنایی با روش هاس تدریس با تاکید بر روش تدریس پیشرفته".ویژه اعضای عیات علمی دانشگاه صنعتی سهند تبریز.تیر ماه 1389.

79- کارگاه آموزشی"آشنایی با شيوه هاي ارتقاء روابط عمومي".ویژه كاركنان محترم دانشگاه صنعتی سهند تبریز.مرداد ماه 1389.

80- کارگاه آموزشی"آشنایی با مواد مخدر و عوارض آن".ویژه كاركنان محترم منطقه 20 شهرداري تهران.مرداد ماه 1389.

81- کارگاه آموزشی"آشنایی با نظام پیشنهادات".ویژه كاركنان محترم منطقه 8 شهرداري تهران. 1389.

82- کارگاه آموزشی"مهارتهای ارتباطی".ویژه كاركنان محترم منطقه 11 شهرداري تهران. 1389.

83- کارگاه آموزشی"مدیریت زمان".ویژه مدیران و معاونان محترم منطقه 11 شهرداري تهران. 1389.

84- اولین کارگاه آموزشی خدمات آموزشی با محورین مباحث نظام وظیفه.ویژه کارشناسان آموزش واحدهای استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی. بهمن 1389.

85- اولین کارگاه آموزشیخدمات آموزشی ترمی.ویژه کارشناسان آموزش مراکز آموزشیدانشگاه جامع علمی کاربردی در استان تهران.اسفند 1389.

86- اولین کارگاه آموزشیخدمات آموزشی پودمانی.ویژه کارشناسان آموزش مراکز آموزشیدانشگاه جامع علمی کاربردی در استان تهران.اسفند 1389.

87- دومین کارگاه آموزشیخدمات آموزشی ترمی2.ویژه کارشناسان آموزش مراکز آموزشیدانشگاه جامع علمی کاربردی در استان تهران.اردیبهشت 1390.

88- کارگاه آموزشی"آشنایی با راهبردهاي آموزشي با تاکید بر مديريت كلاس".ویژه اعضای عیات علمی دانشگاه محقق اردبيلي.مرداد ماه 1390.

89)کارگاه آموزشیآشنایی با روشهای پیشگیری از اعتیاد و اسیب های اخلاقی.ویژه کارشناسان دادگستری و آموزش و پرورش استان اردبیل.دانشگاه محقق رادبیلی .آدر ماه 1390

90) کارگاه آموزشیگروه درمانی.ویژه کارشناسان کمیته امداد امام سراسر کشور.ستاد مرکزی کمیته امداد .اسفندماه 1390

د)برنامه هاي آموزشي رسانه اي(سيماي جمهوري اسلامي ايران)

1-تدريس درس تفاوتهاي فردي دانشگاه جامع علمي- كاربردي به مدت 35 جلسه از شبكه آموزش كشور.اين برنامه از سال 1382 از شبكه مذكور پخش مي شود.

2-شركت در گفتگوي برنامه تلوزيوني "جوان، گفتكو و انديشه" شبكه اول سيما به مدت 15 جلسه.

3-شرکت در برنامه تلویزیونی"سیمای اردبیل"شبکه استانی اردبیل.به مدت 12 جلسه.

4- شرکت در برنامه خانواده صدای جمهوری اسلامی ایران شبکه استانی اردبیل.به مدت 50 دقیقه.

5- مشارکت در مسابقه 24 قسمتی"فکرکن اجرا کن"شبکه قرآن.به عنوان کارشناس روانشناسی.این برنامه در ایام عید نوروز 89 از شبکه مذکور پخش گرديد.

6- مشارکت در برنامه خانواده شبکه استانی اردبیل به عنوان کارشناس روانشناس

7-مشارکت در برنامه رادیویی خانواده استانی اردبیل به عنوان کارشناس روانشناس.

8- مشارکت در برنامه خانواده شبکه بین امللی سحر یک به عنوان کارشناس روانشناس.

9- علايق پژوهشي

-آسيب شناسي اجتماعي - روانشناسي تیزهوشان

- روانسنجي و روان آزمايي - روانشناسي رشد

- روانشناسي تفاوتهاي فردي - روانشناسي كودكان استثنايي

10- سوابق و فعاليتهاي كاري:

الف:رواندرماني

1-مشاوره و رواندرماني. مركز مشاوره دانشگاه محقق اردبيلي به مدت سه سال.

2- مشاوره و رواندرماني. مركز مشاوره دانشگاه تربيت معلم تهران به مدت يك سال.

3- مشاوره و رواندرماني. مركز مشاوره دانشگاه علم و صنعت به مدت سه سال.

4- مشاوره . منطقه 4 آموزش و پرورش تهران به مدت يك سال.

5)مشاوره و رواندرماني.كميته مركزي انضباطي دانشجويان.وزارت علوم،تحقيقات و فناوري.به مدت دو سال.

ب)فعاليتهاي اجرايي

- معاون كميته مركزي انضباطي دانشجويان.معاونت دانشجويي.وزارت علوم؛تحقيقات و فناوري.(به مدت 22 ماه).

- سرپرست مركز بهداشت؛درمان و مشاوره دانشجويي دانشگاه محقق اردبيلي.(به مدت يكسال).

- مسئول امور آموزشي و دانشجويي دانشكده ادبيات و علوم انساني دانشگاه محقق اردبيلي(به مدت يك سال).

-ناظر فعاليتهاي انجمن دانشجويان گروه روانشناسي دانشگاه محقق اردبيلي(يكسال)

- مدیر گروه روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی(يكسال).

- مدیر کل خدمات آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی(یکسال).

- قایم مقام معاونت آموزش و پژوهش سازمان نظام روان شناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران(ادامه دارد)

11- عضويتها:

1-عضو انجمن روانشناسي ايران

2- عضو انجمن ايراني روانشناسي.

3- عضو سازمان نظام روانشناسي و مشاوره ايران.

4- عضو انجمن روانشناسي كودكان استثنايي ايران.

5)عضو انجمن روان شناسی سلامت ایران

6) عضو کمیته تخصصی تدوین کتب درسی دانشگاه جامع-علمی کاربردی.

7) عضو کمیته علمی پژوهشی شورای جوانان استان اردبیل.

8-عضو كارگروه بهداشت روانی دفتر مركزي مشاوره وزارت علوم؛تحقيقات و فناوري.

9)عضو كارگروه پيشرفت تحصيلي دفتر مركزي مشاوره وزارت علوم؛تحقيقات و فناوري.

10)عضو کمیته بررسی و تعیین صلاحیت روسای مراکز علمی کاربردی دانشگاه جامع علمی کاربردی.

11) عضو کمیته امور علمی و اجرایی دانشگاه جامع علمی کاربردی.

12) عضو ستاد دانشجویان شاهد و ایثار گر دانشگاه جامع علمی کاربردی.

13)عضو شوراي علمی گروه روانشناسی و علوم تربيتي جهاد دانشگاهی تهران.

12- خدمات علمي

-عضويت در كميته علمي سومين سمينار سراسري بهداشت رواني دانشجويان.وزارت علوم؛تحقيقات و فناوري.

-بازرس انجمن كودكان استثنايي ايران.

- نماينده پژوهشي دانشگاه محقق اردبيلي در دفتر مطالعات زنان نهاد رياست جمهوري.

-نماينده دانشگاه محقق اردبيلي در شوراي جوانان استان اردبيل(به مدت يك سال) .

-مشاور و كارشناس پژوهشي جهاد دانشگاهي اردبيل(به مدت يكسال).

-عضويت در كميته علمي پنجمين سمينار سراسري بهداشت رواني دانشجويان.وزارت علوم؛تحقيقات و فناوري.

-عضويت در كميته علمي پششمین سمينار سراسري بهداشت رواني دانشجويان.وزارت علوم؛تحقيقات و فناوري.

-عضويت در كميته علمي سومین سمينار انجمن روانشناسی ایران.وزارت علوم؛تحقيقات و فناوري

- داور مجلات علمی پژوهشی از جمله مجله پژوهش های روان شناختی,مجله پژوهش های کاربردی روان شناختی دانشگاه تهران,و......

 

-

 

چاپ
17581 به این مطلب امتیاز دهید:
هیچ امتیازی موجود نیست

دیدگاه خود را درج فرمایید

افزودن دیدگاه

x
پیوستن به دریافت کنندگان پیامک های مرکز

  

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های تخصصی 

جهت دریافت اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی

 

 

 

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های ویژه عموم

جهت دریافت اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی



دکتر کارینه طهماسیان

رزومه دکتر کارینه طهماسیان

 

نام : کارینه

نام خانوادگی: طهماسیان

پست الکترونیکی: k_tahmassian@sbu.ac.ir

آدرس محل کار: اوین، دانشگاه شهید بهشتی، پژوهشکده خانواده  

شماره تماس: 29902394

دانشکده: پژوهشکده خانواده

گروه: خانواده با نیازهای ویژه

مرتبه علمی: استادیار

عضویت در پژوهشکده:خانواده

·       عضويت در مراکز علمي و پژوهشي

1- عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره

2-عضو قطب علمی خانواده

3-عضو انجمن هنردرمانی ایران

4-عضو  هیئت مدیره انجمن روانشناسی بالینی کودک  و نوجوان

5- عضو انجمن روانشناسی ایران

·       زمینه تخصصی

1- آسیب شناسی و درمان اختلالات دوران کودکی و نوجوانی

2- مدیریت رفتاری والدین

3- آموزش مهارت های زندگی کودکان

4- خوداثرمندی کودکان، نوجوانان و والدین

5- مداخله در بحران ویژه کودکان و خانواده ها

·       سوابق تحصیلی

  1- دکترای روانشناسی بالينی از دانشگاه علوم بهزيستی و توانبخشی (1384).

2-کارشناسی ارشد روانشناسی بالينی از دانشگاه علوم پزشکی ايران: انستيتو روانپزشکی تهران، (1375).

 3-کارشناسی روانشناسی بالينی از دانشگاه الزهرا (1368).

·                    مقالات چاپ شده

1-    بررسی تاثیر آموزش فرزندپروری ویژه کودکان اتیستیک بر تنیدگی والدینی مادران کودکان اتیستیک

طهماسیان کارینه، خرم آبادی راضیه، چیمه نرگس    (زیر چاپ)

2-    اثربخشی بازی درمانی با رویکرد شناختی-رفتاری در کاهش ترس از شب کودکان

ابراهیمی دهشیری وجیهه، مظاهری محمدعلی، طهماسیان کارینه

مجله علوم رفتاری، 1390، 5 (17)، 260-253

3-  نگرانی و حمایت اجتماعی در نوجوانی

اناری آسیه، طهماسیان کارینه، فتح آبادی محبوبه

فصلنامه روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، 1390، 8 (29)، 34-27

4-    اثربخشی آموزش برنامه فرزندپروری مثبت بر خوداثرمندی والدینی مادران

طالعی علی، طهماسیان کارینه، وفائی نرگس

فصلنامه خانواده پژوهی، 1390، 7 (27)، 324-311

3- بررسی ساختار عاملی، اعتبار و روایی فرم کوتاه شاخص استرس فرزند پروری در مادران کودکان عادی 12-7 سال

فدایی زهرا،دهقانی محسن، طهماسیان کارینه، فرهادی فاطمه

مجله پژوهش در علوم رفتاری، 1389، 8(16)، 81-91

4-Relationship between self-efficacy and symptoms of anxiety, depression, worry and social avoidance in a normal sample of students.

طهماسیان کارینه، جلالی مقدم نیلوفر

Iranian journal of psychiatry and behavioral sciences (1389)  

5-تاثیر آموزش مدیریت خشم بر مهارت های خودنظم دهی خشم و تعارضات والد-نوجوان در دختران دوره راهنمایی شهر  تهران

ابوئی مهریزی محبوبه، طهماسیان کارینه، خوش کنش ابوالقاسم

مجله خانواده پژوهی، (1389، 6 (23)، 393-404

6- عوامل موثر برخود اثرمندی والدینی مادران کودکان 2تا 6سال

طهماسیان کارینه، اناری آسیه، فتح آبادی محبوبه

مجله خانواده پژوهی، (1389، 6(24)،483-495

7- The effectiveness of life skill training on social adjustment in children

Rahmati, B., Adibrad, N., Tahmassian, K., Saleh Ssedghpoor, B.

Procedia Social and Behavioral Science, 2010 (online available)

 

7-بررسی استرس والدگری در مادران کودکان مبتلا به اختلال اتیسم با مادران کودکان بهنجار

خرم آبادی راضیه، پوراعتماد حمید، طهماسیان کارینه،نرگس چیمه

  مجله خانواده پژوهی، (1388 ، 5 (19) ، 387-400

8- رابطه ابعاد خودکارآمدی و افسردگی در نوجوانان 

طهماسیان کارینه، اناری آسیه

مجله روانشناسی کاربردی، (1388، 1 (9)، 84-94

9-اثر مستقیم و غیر مستقیم خوداثرمندی اجتماعی در احساس تنهایی نوجوانان ایرانی

طهماسیان کارینه، اناری آسیه، بهرام صالح صدق پور

 مجله علوم رفتاری (1388، 2، 93-98)

 10-تاثیر آموزش والدین بر کاهش علایم کودکان مبتلا به نافرمانی مقابله ای

جلالی محسن  ، پوراحمدی الناز  ، شعیری محمدرضا ، طهماسیان  کارینه

 مجله دانشور،(1388، 34، 29-38)

11-تجربه افسردگی و طردشدگی از سوی همسالان در نوجوانان دارای بیماری مزمن

طهماسیان کارینه، اناری آسیه، کرملو سمیرا، شفیعی تبار مهدیه

 فصلنامه روانشناسان ایرانی، (1388، 21، 7-14)

12-بررسی اثر کوتاه مدت آموزش برنامۀ فرزندپروري مثبت بر تغییر شیوه های فرزندپروری مادران كودكان مبتلا به اختلال نافرماني مقابله اي

پوراحمدی الناز، جلالی محسن ، شعیری محمدرضا ، طهماسیان کارینه

مجله خانواده پژوهی (1388، 5(20)، 519-532

13-بررسی رابطه خود اثرمندی و طرد همسالان در نوجوانان

کارینه طهماسیان، غلامرضائی مریم

مجله روانشناسی دانشگاه تبریز، 1388، (14)، 107-122

14-اعتباریابی و هنجاریابی پرسشنامه خوداثرمندی کودکان و نوجوانان

طهماسیان کارینه

. فصلنامه روانشناسی کاربردی(1387) ،4 و5، 373-389

15 - The Direct and Indirect Impact of Emotional Self-Efficacy on   -Adolescence Depression: Bardura’s Agentic Model of Depression  

طهماسیان کارینه، جزایری علیرضا، محمدخانی پروانه، قاضی طباطبائی محمود

 نشريه بين­المللی روانشناسی (1387). ، 2، 62-76

 

16-تاثیر آموزش فرزندپروری مثبت بر سلامت روان مادران کودکان مبتلا به نافرمانی مقابله ای

جلالی محسن  ، پوراحمدی الناز  ، شعیری محمدرضا ، طهماسیان  کارینه

مجله خانواده پژوهی (1387) ،16، 353-368

17-مدليابی خوداثرمندی جسمانی در افسردگی نوجوانان.

طهماسیان کارینه، جزایری علیرضا، محمدخانی پروانه، قاضی طباطبائی محمود

  مجله توانبخشی  (1386)،29 ، 34-45

18-نقش تحصيلات والدين در خوداثرمندی دختران و پسران نوجوان

طهماسیان کارینه، فتی لادن

مجله خانواده پژوهی(1385)، 8، 355-370

19-تاثير مستقيم و غيرمستقيم خوداثرمندی اجتماعی بر افسردگی نوجوانان، تحليل مسير از خوداثرمندی اجتماعی به افسردگی

طهماسیان کارینه، جزایری علیرضا، محمدخانی پروانه، قاضی طباطبائی محمود

مجله رفاه اجتماعی(1384)، 19، 113-124

20-خوداثربخشی در نظريه آلبرت بندورا

طهماسیان کارینه

  مجله علمی ـ کاربردی دفتر مرکزی مشاوره دانشجويي وزارت علوم، تحقيقات و فناوری(1381)، 2 و 3

21-تاثير آموزش والدين در کاهش اختلالات رفتاری کودکان

طهماسیان کارینه، مهریار امیرهوشنگ، بوالهری جعفر، بیرشک بهروز

  فصلنامه انديشه و رفتار(1376)، 3،  54-60

The Direct and Indirect (Through Worry and Academic Achievement) Impacts of Emotional Self-efficacy on Adolescence Depression: Bandura’s Agentic Model of Depression

Karineh Tahmassian, Parvaneh Mohammadkhani, Mahmood Ghazeetabatabaei

Iranian Psychological Association (2007), 2 (1), 62-76.

The Influence of Emotion-rich Reminiscing on Emotional Development of Children

Maede Aboutalebi, Mohamad Ali Mazaheri, Karineh Tahmassian

Procedia social and Behavioral Sciences (2010),

·        چکیده مقالات کنگره ها

-         The Efficacy of Cognitive Behavioral parent training Program on Mothers Parental Self Efficacy &Symptoms of ODD  (EABCT,Geneva,2012)

-         The Influencing factors of Parental Self Efficacy in Mothers of children under2years old (EABCT,Geneva,2012)

-         Efficacy of Mindfulness Based Cognitive therapy on Emotional Resiliency &Emotion Regulation (EABCT,Geneva,2012)

-         اشتغال زنان: استرسهای والدگری و بهره گیری از حمایتهای اجتماعی

طهماسیان کارینه، اناری آسیه

گنکره جهانی خانواده و جهانی شدن

1391، دانشگاه شهید بهشتی

-         نوجوانان و شبکه های اجتماعی: آسیبها، مدیریت و پیشگیری

اناری آسیه، طهماسیان کارینه، اناری رضوان

گنکره جهانی خانواده و جهانی شدن

1391، دانشگاه شهید بهشتی

-         روشهای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

طهماسیان کارینه، اناری آسیه

همایش ملی زنان سرپرست خانوار در تربیت فرزندان

1390، دانشگاه شهید بهشتی

 

-         سن، تحصیلات و تعداد فرزندان: زنان سرپرست خانواده و نگرانی نسبت به آینده فرزندان

اناری آسیه، طهماسیان کارینه

همایش ملی زنان سرپرست خانوار در تربیت فرزندان

1390، دانشگاه شهید بهشتی

-         فرزندپروری: نگاهی تطبیقی از منظر اسلام، مسیحیت و روانشناسی

طهماسیان کارینه، اناری آسیه

چهارمین همایش نواندیشی دینی

1390، دانشگاه شهید بهشتی

-         The influencing factors of parenting stress in Iranian mothers

طهماسیان کارینه، اناری آسیه، فتح آبادی محبوبه

International conference on social science and humanity (ICSSH 2011)

The difference between social phobia and shyness in early maladaptive schemas

Golamrezaei,M., Tahmassian,K., Yazdkhasti,H.

Congress of European asoociation for behavioral and cognitive therapies 2010,Milan

Efficacy of a CBT-Based self-Esteem enhancement intervention for behavioral emotional problems in at risk female adolescents

Jafari, H., Borjali,A., Tahmassian. K.,

6th world congress of behavioral and cognitive therapies, 2010, boston, Massachusetts

Relationship between self-efficacy and mental health in iranian adolescents.

Tahmassian,k. and Jalali, N.

World Congress 2009 of The World Federation For Mental Health

September, 2-6, 2009, Athens, Greece

Training Mothers in Elaborative Conversational Style as an Event Unfolds

Abutalebi, M., Tahmassian, K.

International Congress of Behavioral, Cognitive and Psychological Science,2010, Singapore

The Impact of Social Efficacy beliefs on Adolescence Depression.

  Tahmassian, K., Jazaeri, A., Mohamadkhani, P., Ghazitabatabai

V World Congress of Behavioral Cognitive Therapies 2007, Barcelona,Spain

15- تعیین، رتبه بندی و مقایسه عوامل تنش زای کودکان و نوجوانان مبتلا به سرطان در شهرتهران

عزیزی نرگس، منصور لادن، طهماسیان کارینه، موسوی فریده

سومین کنگره بین المللی مراقبت های حمایتی و تسکینی در سرطان، تهران دی ماه 1389

13-تاثیر برنامه "ارتقاء رشد روانی-اجتماعی کودک از طریق تعامل با مادر"بر خوداثرمندی والدگری و رابطه مادر و کودک زیر سه سال

ابارشی زهره، طهماسیان کارینه، مظاهری محمدعلی، پناغی لیلی

چهارمین کنگره ملی آسیب شناسی خانواده، دانشگاه شهید بهشتی (1389)

12- The Difference between Social Phobia and Shyness in Early Maladaptive Schemas

Gholamrezaei, M., Tahmassian, K., Yazdkhasti, H.

Congress of  European Association for Behavioral & Cognitive Therapies

Milan (2010) 

·       روانپزشکی کودک، ،EABCT آسیب شناسی خانواده

12-Relationship between self-efficacy and mental health in Iranian adolescents

طهماسیان کارینه، جلالی نیلوفر

کنگره جهانی فدراسیون جهانی بهداشت روان، یونان (1388)

11-Training Mothers in Elaborative Conversational Style as an Event Unfolds

ابوطالبی مائده، طهماسیان کارینه

کنفرانس بین المللی علوم رفتاری، شناختی و روانشناختی سنگاپور (1388)

10-تاثیر آموزش اصول تعامل غنی بر تعامل مادر- کودک در طول یک بازی ساختار دار

طهماسیان کارینه، ابوطالبی مائده

دومین کنگره سراسری هنردرمانی در ایران، دانشگاه شهید بهشتی (1388)

9-اثربخشی بازی درمانی با رویکرد شناختی رفتاری در کاهش ترس شب کودکان

ابراهیمی وجیهه، مظاهری علی ،طهماسیان کارینه

 دومین کنگره سراسری  هنردرمانی در ایران، دانشگاه شهید بهشتی (1388)

8-نقش تحصيلات والدين در افسردگی، اضطراب و اضطراب اجتماعی دختران و پسران نوجوان شهر تهران

طهماسیان کارینه، خرم آبادی راضیه

  سومين کنگره ملی آسيب­شناسی خانواده، دانشگاه شهید بهشتی(1387).

7-اثر آموزش برنامه فرزندپروری مثبت ( 3p ) در تغییر شیوه های فرزندپروری مادران دارای کودک مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله ای

جلالی محسن  ، پوراحمدی الناز  ، شعیری محمدرضا ، طهماسیان  کارینه

سومين کنگره ملی آسيب­شناسی خانواده، دانشگاه شهید بهشتی  (1387)

 The Impact of Academic Efficacy and Peer Rejection on Iranian6-                                                      Adolescents Depression.

 طهماسیان کارینه

مقاله پذيرفته شده در دومين کنگره بين­المللی روابط بين فردی یونان (2008)

The Effectiveness of Parent management Training in Parent Child 5-Relationship and Parental Self Efficacy of mothers with Autistic children. طهماسیان کارینه

ششمين کنگره روان درمانی شناختی  ايتاليا (2008).

4-سلامت عمومی در مادران کودکان اتیستیک و مادران کودکان بهنجار

خرم آبادی راضیه، پوراعتماد ، طهماسیان کارینه

 همایش منطقه ای ازدواج و خانواده استان چهارمحال و بختیاری(1387)

The Impact of Social Efficacy beliefs on Adolescence Depression.3-

  طهماسیان کارینه، جزایری علیرضا، محمدخانی پروانه، قاضی طباطبائی محمود

مقاله ارائه شده در پنجمين کنگره جهانی درمانهای شناختی ـ رفتاری، اسپانيا. (2007)

 

2-کاربرد قصه در آموزش مهارتهای اجتماعی به کودکان

 طهماسیان کارینه

اولين کنگره سراسری هنردرمانی در ايران، دانشگاه شهید بهشتی(1385)

1-نظريه واکنش خواننده داستان

  طهماسیان کارینه

اولين کنگره سراسری هنردرمانی در ايران، دانشگاه شهید بهشتی (1385).

·       کتاب ها

کتاب "آشنایی با حمایت های روانی اجتماعی برای پزشکان عمومی"

ویراستار طهماسیان کارینه  ،نویسندگان بوالهری جعفر ، چیمه نرگس، علی بیگی ندا، طهماسبی سیامک

 با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران و یونیسف، نشر دانژه (1388)

خانواده درمانی "مفاهیم و روشها" 

ترجمه دهقانی محسن، زاده محمدی علی، طهماسیان کارینه

تهران:نشر دانژه(1387).

برنامه روان بهداشتياران مدارس

نوری ربابه، طهماسیان کارینه، ثانوی میترا

اداره کل تغذيه و بهداشت مدارس، وزارت آموزش و پرورش با همکاری معاونت امور فرهنگی و پيشگيری سازمان بهزيستی کشور (1378).

مهارتهايي برای زندگی

نوری ربابه، طهماسیان کارینه،

اداره کل تغذيه و بهداشت مدارس، وزارت آموزش و پرورش با همکاری معاونت امور فرهنگی و پيشگيری سازمان بهزيستی کشور (1377).

راهنمای آموزش مهارتهای زندگی برای معلمان و مربيان

  نوری ربابه، طهماسیان کارینه،

اداره کل تغذيه و بهداشت مدارس، وزارت آموزش و پرورش با همکاری معاونت امور فرهنگی و پيشگيری سازمان بهزيستی کشور (1377).

فعاليتها و شيوه­های آموزش مهارتهای زندگی برای معلمان و مربيان

  نوری ربابه، طهماسیان کارینه،

اداره کل تغذيه و بهداشت مدارس، وزارت آموزش و پرورش با همکاری معاونت امور فرهنگی و پيشگيری سازمان بهزيستی کشور (1377).

برنامه­های بهداشت روان مدرسه: واحد بهداشت روان ـ سازمان جهانی بهداشت

مترجم: نوری ربابه، طهماسیان کارینه،

. معاونت امور فرهنگی و پيشگيری سازمان بهزيستی کشور(1377)

پایان نامه ها

1-تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر هوش هیجانی دختران نوجوان

استاد مشاور، پژوهشگر: نغمه تقوی، تابستان 1387

2-بررسی اثر آموزش مهارت های زندگی بر میزان سازگاری اجتماعی کودکان پایه چهارم مقطع ابتدایی شهر تهران، بیتا رحمتی، تابستان 1387

3-اثر بخشی بازی درمانی با رویکرد شناختی-رفتاری در کاهش ترس شب کودکان

استاد مشاور، پژوهشگر:وجیهه ابراهیمی دهشیری، شهریور 1387

4-اثرآموزش برنامه فرزند پروری مثبت بر کاهش علایم کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله­ای

استاد مشاور:دکترکارینه طهماسیان، پژوهشگر، محسن جلالی، تابستان 1386

5- اثربخشی مداخلات مبتنی بر ارتقاء عزت نفس در کاهش مشکلات رفتاری دختران نوجوان پرورش یافته در سبک فرزند پروری مستبدانه

استاد مشاور:دکترکارینه طهمایسان، پژوهشگر: هلیا جعفری، پاییز 1388

6-تاثیر آموزش مدیریت خشم بر مهارت های خودنظم دهی خشم و تعارضات والد-نوجوان در دختران دوره راهنمایی شهر تهران

استاد راهنما:دکتر کارینه طهماسیان، پژوهشگر: محبوبه ابوئی مهریزی، شهریور 1388

7- اثر آموزش سبک محاوره بسط یافته و محتوای غنی هیجانی به مادران در افزایش حافظه خود واقعه نگاری و آگاهی هیجانی کودکان پیش دبستانی

استادمشاود: دکتر کارینه طهماسیان، پژوهشگر: مائده ابوطالبی، زمستان 1388

8- بررسی تاثیر آموزش مادران بر کاهش مشکلات تغذیه کودکان

استاد مشاور:دکترکارینه طهماسیان، پژوهشگر: شیرین زینالی، پاییز 1389- 90

9- بررسی اعتبار،روایی و ساختار عاملی فرم کوتاه شاخص استرس فرزندپروری در مادران کودکان عادی 12-7 ساله شهر تهران

استاد مشاور:دکتر کارینه طهماسیان، پژوهشگر: زهره فدایی، شهریور 1388

10- تاثیر آموزش برنامه "ارتقاء رشد-روانی اجتماعی کودک از طریق تعامل با مادر" بر خود اثرمندی والدگری و رابطه مادر و کودک زیر سه سال

استاد راهنما:دکتر کارینه طهماسیان، پژوهشگر:زهره ابارشی، دی 1388

 

کارگاه های آموزشی

1.      کارگاه آموزشی "شناخت درمانی کودکان"، 8ساعت، انجمن روانشناسی ایران

2.      کارگاه آموزشی "مهارت های زندگی برای کودکان" 32ساعت، انجمن روانشناسی ایران

3.      کارگاه آموزشی "آموزش مدیریت رفتاری والدین(فرزند پروری مثبت)" ،8ساعت، انجمن روانشناسی ایران

4.      آموزش مهارت های اجتماعی به کودکان از طریق شیوه های خلاق:قصه، بازی، نمایش، 8ساعت، دومین کنگره سراسری هنر درمانی در ایران

5.      کارگاه آموزشی "مهارت خودآگاهی و همدلی"، 8ساعت، انجمن روانشناسی ایران

6.      کارگاه آموزشی "آموزش مدیریت رفتاری به والدین نوجوانان"، 8 ساعت: انجمن روانشناسی ایران، 1389

7.      کارگاه آموزشی "درمان شناختی رفتار اضطراب کودکان"، 8 ساعت: انجمن روانشناسی ایران، 1389

8.      کارگاه آموزشی "مهارت شیوه های فرزندپروری"،32 ساعت: بنیاد شهید و امور ایثارگران، 1389

9.      کارگاه آموزشی "آموزش مهارتهای اجتماعی به کودکان کمرو"، 8 ساعت: انجمن روانشناسی ایران، 1390

10.  کارگاه آموزشی "ارتقاء تاب آوری هیجانی در کودکان: برنامه FRIENDS "، 8 ساعت: انجمن روانشناسی ایران، 1390

11.  کارگاه آموزشی "شیوه های تربیت فرزندان در خانواده های تک والد"، همایش ملی زنان سرپرست خانوار، 1390

طرح ها

1-    اصول، سیاست ها،راهبردها و راهکارهای کنترل و کاهش طلاق در کشور

همکار طرح،زمستان 1387

2-    عوامل موثر بر خوداثرمندی والدین کودکان 2-6 سال

3-    عوامل موثر بر خوداثرمندی والدین کودکان زیر دو سال

4-    تاثیر آموزش والدین در تنیدگی و مقابله های مادران دارای کودکان اتیستیک

5-    بررسی خانواده سالم، ویژگیها و آسیب شناسی خانواده ایرانی از دیدگاه متخصصان