X

یادداشت های دکتر حمید پورشریفی

یاداشت های اجتماعی - حرفه ای دکتر حمید پورشریفی
زندگی و دیگر هیچ
مدیر سایت
/ دسته بندی ها: یادداشت

زندگی و دیگر هیچ

یادی از همراهان مرکز مشاوره زندگی

زندگی و دیگر هیچ

یادی از همراهان مرکز مشاوره زندگی

 

💠 از همان نوجوانی، نام زندگی، اشعار زندگی و جلوه‌هایش، در همۀ لحظات، حتی در سخت‌ترین شرایط، به من شور و انرژی می‌بخشید و به این شعر امیرهوشنگ ابتهاج (سایه) باور داشتم که «آنقدر زیباست این بی‌بازگشت، کز برایش می‌توان از جان گذشت». شاید تحت تاثیر همین علایق و یا شاید با خواندن رمان «شور زندگی» اثر ایروینگ استون بود که در سال 1387 نام طرح پیشگیری از خودکشی در محیط‌های دانشجویی را «شور زندگی» گذاشتم.

 

💠 در همین راستا بود که در اوایل سال 1391، برای دایر کردن مرکز مشاوره، نام پیشنهادی‌ام به سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره، «شور زندگی» بود. مسئولین وقت سازمان نظام با هر استنباطی که داشتند کلمه شور را حذف کردند و در تیرماه 1391، مرکز مشاوره‌ای در منطقۀ گیشای تهران (کوی نصر) با عنوان «مرکز خدمات روان‌شناسی و مشاوره زندگی» متولد شد. ابتدا از اینکه کلمۀ شور از اول زندگی حذف شده است ناراحت شدم اما بعدها، نه با منطق مسئولین سازمان نظام، بلکه با آنچه از زندگی گرفته بودم به این فهم نائل شدم که همه چیز، از شور و انرژی گرفته تا معنا و امید، همگی در درون این واژۀ زیبا جای گرفته‌ است و به این رسیدم که «زندگی، نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر» یا به‌قول زنده‌یاد عباس کیارستمی «زندگی و دیگر هیچ» و اینکه کلمه زندگی به‌تنهایی، بی هیچ پیشوند و پسوندی، گویاست.   

🔸 اینک وظیفۀ خود می‌دانم از کلیۀ دوستان و همکاران ارجمند، که در طول سالیان گذشته، چه با ارایۀ خدمات مشاوره‌ای و چه با ارایه کارگاه آموزشی برای متخصصان، همکاری‌ صمیمانه‌ای با مرکز مشاوره زندگی داشته‌اند و در نام‌آور شدن این مرکز به عنوان یک مرکز علمی و در عین حال مبادی اخلاق حرفه‌ای نقش داشته‌اند حداقل با ذکر اسامی (به ترتیب حروف الفبا) تشکر کنم:

دکتر مهرنوش اثباتی، دکتر سعید اکبری، دکتر عبداله امیدی، دکتر زهرا اندوز، دکتر سارا آقایی، دکتر فاطمه آقایی میبدی، دکتر عباس بخشی پور، دکتر علیرضا جباری، خانم شقایق جلالی، دکتر منیر حداد، دکتر حمیدرضا حسن‌آبادی، دکتر جعفر حسنی، خانم سمیرا حقوقی (کاندیدای دکتری)، دکتر فاطمه حمزوی، دکتر حسن حمیدپور، دکتر کمیل زاهدی تجریشی، دکتر فریبا زرانی، دکتر ضحی سعیدی، دکتر لیلا شاطری، خانم شادی شمس راد، دکتر آناهیتا صالح، دکتر ناصر صبحی قراملکی، دکتر کارینه طهماسیان، دکتر ایمانه عباسی، دکتر مجید محمود علیلو، دکتر احمدرضا فتوت، آقای علی فیضی (کاندیدای دکتری)، آقای مرتضی کشمیری (کاندیدای دکتری)، دکتر شهرام محمدخانی، خانم عاطفه محمدصادق (دانشجوی دکتری)، دکتر ابوالفضل محمدی، دکتر نادر منیرپور، دکتر فرشته موتابی، دکتر محمدعلی نظری، دکتر فاطمه نوربالا، خانم مرضیه نوروزپور (کاندیدای دکتری)، دکتر مصطفی نوکنی، خانم حمیرا ورمقانی (کاندیدای دکتری) و دکتر حمید یعقوبی.

🔸 و نیز وظیفۀ خود می‌دانم از همکارانی که با راه‌اندازی و ادارۀ رسانه‌های مرکز مشاوره زندگی، از سایت (www.mrmz.ir ) و اینستاگرام (@mrmzir) گرفته تا کانال تلگرامی (@markaz_moshavere_zendegi)، به ترویج مباحث بهداشت روانی می‌پردازند نهایت تشکر را داشته باشم.

 

💠 با آرزوی بهترین‌ها برای همۀ همکاران ارجمند در مراکز مشاوره دانشجویی کشور، به ویژه همراهان مرکز مشاوره زندگی، نوشته‌ام را با شعری از سیاووش کسرایی به پایان می‌رسانم که:

آری آری زندگی زیباست،

زندگی آتشگهی دیرنده پابرجاست،

گر بیفروزیش در هر گران پیداست

ورنه خاموش است و خاموشی گناه ماست.

 

پورشریفی، 22 بهمن‌ماه 1398

@DrPoursharifi

 

مطلب قبلی پاورپوینت سخنرانی با عنوان تاملی بر آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر دانش‌آموزان
مطلب بعدی افکار سالم و ناسالم در مورد کرونا
چاپ
1354 به این مطلب امتیاز دهید:
هیچ امتیازی موجود نیست

دیدگاه خود را درج فرمایید

افزودن دیدگاه

x