تبریک خدمت آقای دکتر مرتضی کشمیری بهمن 23, 1399 0 5110 تبریک خدمت آقای دکتر مرتضی کشمیری جناب آقای دکتر مرتضی کشمیری مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی، نایل شدن به دکتری تخصصی روانشناسی بالینی را خدمتتان تبریک عرض مینماید.
پیام تسلیت خرداد 22, 1399 0 10675 پیام تسلیت مرکز مشاوره ی زندگی با نهایت تاسف و تاثر درگذشت برادر گرامی جناب آقای دکتر مرتضی کشمیری را خدمت ایشان و خانوادهی محترمشان تسلیت عرض نموده و صبر جزیل برای ایشان آرزومند است.
ساعت کاری مرکز مشاوره زندگی در خرداد ۱۳۹۹ اردیبهشت 03, 1399 0 6785 ساعت کاری مرکز مشاوره زندگی در خرداد ۱۳۹۹
پیامی کوتاه به مراجعان: مشاورههای غیرحضوری هم اثربخش هستند. فروردین 20, 1399 0 7707 پیامی کوتاه به مراجعان: مشاورههای غیرحضوری هم اثربخش هستند. دکتر حمید پورشریفی - روانشناس سلامت - مدیر مسئول مرکز مشاوره زندگی
اطلاعیه مرکز مشاوره زندگی در مورد مشاوره غیرحضوری اسفند 05, 1398 0 5605 اطلاعیه مرکز مشاوره زندگی در مورد مشاوره غیرحضوری
کارگاه های عموم مهر 19, 1396 0 21492 کارگاه های عموم فرزند پرورری - مقابله با اهمالکاری - مدیریت خشم - ارتباط موثر بین فردی - تربیت جنسی - آموزش جراتمندی - مهارت های ارتباط موثر زناشویی
Anonym / چهارشنبه, 18 دی,1392 / دسته بندی ها: مطالعه برای عموم عشق به یادگیری چیست؟! عشق به یادگیری چیست؟! دکتر بن دین مترجم: علی فیضی، دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی از دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی این مطلب به سفارش مرکز خدمات روانشناختی و مشاوره مرکز زندگی ترجمه شده است افرادی که توانمندی عشق به یادگیری را دارند با فراگرفتن مهارت¬ها یا دانشی جدید و یا با اضافه کردن به دانش یا مهارت¬های موجود برانگیخته میشوند. آنها وقتی چیز جدیدی یاد میگیرند احساس خوبی دارند. این احساس خوب علی رغم دشواری هایی است که گهگاه در راه یادگیری مسئله ای دشوار رخ می دهد. این توانمندی به صورت یک پیوستار است. به سختی میتوان فردی را پیدا کرد که حداقل در یک حوزه مثلاً تاریخ، مد، تعمیر دوچرخه یا ورزش عاشق یادگیری نباشد. در واقع برخی پژوهشگران بر این باورند که فقدان گسترده این توانایی ممکن است نشانه ای از آسیب روانی باشد. هرچند عشق به یادگیری به طور جهانی ارزشمند شمرده میشود، شیوه ای که این توانایی ظاهر میشود یا شرایطی که آن را پرورش میدهد ممکن است در بین فرهنگ¬ها متفاوت باشد. به عنوان مثال جین لی (Jin Li) که یک پژوهشگر روانشناس است میگوید چینیها مفهومی دارند که تقریباً این گونه ترجمه میشود: قلب و ذهنی که خواهان یادگیری است. در حالی که دانش آموزان در فرهنگ¬های غربی ممکن است از شکست در به نتیجه رسیدن احساس گناه یا شرم بکنند، مدل چینی یادگیری میگوید شرم یا گناه نتیجه شکست در خواستن یادگیری است. پژوهشها نشان میدهد افرادی که عشق به یادگیری را به عنوان یک توانمندی رشد میدهند احتمالاً چنین خصوصیاتی دارند: • احساس مثبتی راجع به یادگیری چیزهای جدید دارند. • علی رغم چالشها و ناکامی توانایی پشتکار و استقامت دارند. • احساس خودمختاری دارند. • چالش طلب هستند. • فکر میکنند با تلاش رسیدن به خواستهها ممکن است. • چاره سازند. • فکر میکنند از طرف دیگران در امر یادگیری مورد حمایتند. فواید عشق به یادگیری فواید عشق به یادگیری در طی سالهای درس و مدرسه بدیهی است: دانش آموزانی که عشق به یادگیری دارند بیشتر دوست دارند که در تکالیف درسی درگیر بشوند و بازخورد مناسبی از معلم¬ها و والدینشان دریافت کنند. اما فواید این توانایی از سالهای تحصیل فراتر میرود و دور های کار و بازنشستگی هم خود را نشان میدهد، عشق به یادگیری مخصوصاً ممکن است در سالهای پیری از آن جهت ارزشمند باشد که از نقصان شناختی جلوگیری میکند. پژوهش¬ها نشان میدهد افرادی که به رشد و نگهداری علائقشان در طولانی مدت هستند نسبت به افرادی همسالی که اینطور نیستند به لحاظ جسمانی و روان شناختی سالمترند . تقویت عشق به یادگیری والدین و معلم¬ها خوب میدانند که به چالش کشیدن چطور میتواند آتش عشق به یادگیری را شعلهور کند. ان معلم جذاب و جنجالی فیلم شاعران مرده با بازی رابین ویلیامز را به یاد دارید ؟ راهبرد موفق او برای الهام بخشی در یادگیری شعر این بود که به بچه های کلاس گفت شاعری ابزار قدرتمندی برای جذابیت در چشم جنس مخالف است ! هرچند راهبرد رابین ویلیامز خیلی طنز آمیز بود (و پیشنهاد نمیشود)، اما میتوان از آن درس گرفت. پژوهشها نشان میدهند در صورت وجود شرایط زیر افراد علاقهمندی بیشتری به یادگیری خواهند داشت: 1. برای تکلیفی که میخواهید انجام بدهند دلایلی متقاعدکننده و با معنی بیاورید. 2. گزینههایی برای آزادی عمل در جالبتر انجام دادن تکلیف داشته باشند (مثلاً در فیلم دانش آموزان از مدرسه جیم شدند تا نیمه شب در یک غار برای همدیگر شعر بخوانند). 3. شبکه ای اجتماعی برای حمایت از یادگیری وجود داشته باشد (مثلاً همان انجمن شاعران مرده !). در این صورت افراد وقتی که برای انجام دادن پروژه مورد علاقهشان گرد هم میآیند، نیازهای اجتماعیشان را هم ارضا میکنند . توسعه دادن عشق به یادگیری فعالیتهای پیش رو برای توسعه و رشد عشق به یادگیری بر اساس فهرستی است که جانات هایدت روانشناس شاغل در دانشگاه ویرجینیا تهیه کرده است: • در یک کلاس یا دوره محض تفریح ثبت نام کنید (آشپزی، یوگا، تعمیر وسایل خانگی یا ماشین، نجوم و نظیر اینها.) • بروید سراغ یک موتور جستجوی اینترنتی و درباره موضوعی که تا به حال مطالعه ای دربارهاش نکردهاید جستجو کنید. • هر روز فصلی از کتاب را محض تفریح مطالعه کنید. • تصمیم بگیرید که در یک حوزه صاحب تخصص شوید و شروع کنید به جمع آوری و خواندن کتابهایی در آن باره بکنید. • هر آخر هفته منطقه جدیدی را در محله یا شهرتان کشف کنید. • مشترک یک روزنامه یا مجله تخصصی بشوید. • در گروه های بحث اینترنتی عضو بشوید که مختص یک حوزه مورد علاقه شما است. امیدوارم از مطالبی که تا به حال برای شما تهیه کردهایم لذت ببرید ! هفته بعد با بحثی درباره توانمندی خردمندی در خدمت شما خواهیم بود. منبع: http://www.authentichappiness.sas.upenn.edu/newsletter.aspx?id=71 حقوق معنوی محفوظ و استفاده از منبع با ذکر کتابشناسی زیر بلامانع است: دین، بن. (1392).عشق به یادگیری چیست؟. علی فیضی (مترجم). برگرفته در روز ؟؟ سال ؟؟ از سایت مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی http://www.mrmz.ir مطلب قبلی عشق به یادگیری چیست؟! مطلب بعدی عشق به یادگیری چیست؟! چاپ 2728 به این مطلب امتیاز دهید: هیچ امتیازی موجود نیست لطفا برای ارسال نظر وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید