تلفن: 02188230956 تا 8  - 09109187028  | کانال تلگرام | اینستاگرام

اخبار و رویدادهای جدید
0 10336

پیام تسلیت

 

مرکز مشاوره ی زندگی با نهایت تاسف و تاثر درگذشت برادر گرامی جناب آقای دکتر مرتضی کشمیری را خدمت ایشان و خانواده‌ی محترمشان تسلیت عرض نموده و صبر جزیل  ‎برای ایشان آرزومند است.

0 21267

کارگاه های عموم

فرزند پرورری - مقابله با اهمالکاری - مدیریت خشم - ارتباط موثر بین فردی - تربیت جنسی - آموزش جراتمندی - مهارت های ارتباط موثر زناشویی

RSS
پیوستن به دریافت کنندگان پیامک های مرکز

  

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های تخصصی 

جهت دریافت اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی

 

 

 

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های ویژه عموم

جهت دریافت اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی



دکتر حمیدرضا حسن آبادی

زندگی­نامه علمی(C.V.)

نام: حمیدرضا                         نام خانوادگی: حسن­آبادی                         نام پدر: ابوالحسن

محل تولد: نیشابور                       سال تولد: 1352                                    مذهب: شیعه

 

سوابق تحصیلی

 

·        فارغ التحصیل دیپلم دانشسرای تربیت معلم در سال 1370 با معدل 58/16

·        فارغ التحصیل دوره کارشناسی در رشته علوم­تربیتی گرایش مدیریت و برنامه­ریزی آموزشی از دانشگاه فردوسی مشهد در سال 1377 با معدل 25/18

·        فارغ التحصیل دوره کارشناسی ارشد در رشته روانشناسی تربیتی از دانشگاه تهران با معدل 16/18

·        فارغ التحصیل دوره دکتری روانشناسی تربیتی (با گرایش آمار و روش­شناسی تحقیق) با معدل کل 88/18 در دوره آموزشی و معدل 16/18 در امتحان جامع و حائز رتبه اوّل در دوره آموزشی و امتحان جامع دکتری در دانشگاه تهران

 

 

سوابق علمی- آموزشی

 

·        استادیار گروه روانشناسی تربیتی دانشگاه تربیت معلم تهران

·        پنج سال سابقه تدریس در دوره­های دکتری در دانشگاه­های تربیت مدرس، تربیت معلم تهران، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و موسسه امام خمینی که تدریس دروس روشهای آماری پیشرفته، طرح­های آزمایشی، مبانی روانسنجی و مدل­یابی معادلات ساختاری را بر عهده داشته و دارم.

·        ده سال سابقه تدریس در دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه­های تهران، تربیت معلم، شهید بهشتی، گیلان، پیام­نور و باقرالعلوم قم که تدریس دروس روشهای آماری، روش­های توصیفی تحقیق، روش­های آزمایشی تحقیق، سنجش و اندازه­گیری آموزشی، نظریه­های روانسنجی، روانشناسی تربیتی و آموزش نرم­افزارهای آماری SPSS وLISREL را بر عهده داشته و دارم.

·        چهارده سال سابقه خدمت آموزشی در سمت­های مدیر، معلم و مشاوره مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی در آموزش و پروش از سال 1377 تا 1384.

·        عضو کارگروه ارتقای وضعیت تحصیلی دانشجویان و پیشگیری و درمان افت تحصیلی دانشجویان. این کارگروه در دفتر مرکزی مشاوره وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تشکیل شده و مشغول به تدوین برنامه ها و راهکارهایی برای جلوگیری از افت تحصیلی دانشجویان است.

·        مشاور دفتر مرکزی مشاوره وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سال 1387 تا کنون.

·        عضو کمیته علمی و دبیر کمیته ویرایش پنجمین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان که در اردیبهشت 1389 برگزار شد.

·        عضو کمیته علمی و دبیر کمیته ویرایش سومین کنگره انجمن روانشناسی ایران که در اسفندماه 1389 برگزار شد.

·        عضو کمیته علمی و دبیر کمیته ویرایش پنجمین کنگره خانواده و سلامت جنسی که در 5 و 6 آبان ماه 1390 برگزار شد.

·        عضو کمیته علمی اولین همایش منطقه­ای روانسنجی ایران که 5 اسفندماه 1388 برگزار شد.

·        عضو کمیته علمی و دبیر کمیته ویرایش سومین کنگره سراسری پژوهش­های روانشناسی بالینی  که بهمن ماه 1390 برگزار گردید.

·        عضو کمیته علمی و دبیر کمیته ویرایش ششمین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان که اردیبهشت ماه 1391 برگزار می­گردد.

·        عضو کمیته علمی و دبیر کمیته ویرایش اولین همایش آموزش و سلامت کودکان پیش از دبستان

·        عضو همکار در دانشگاه دفاع ملی در زمینه مباحث روش­شناختی پژوهش­های استراتژیک و همکاری در پروژه­های پژوهشی و برگزاری میزگرد و کارگاه در این دانشگاه.

·        دو سال همکاری با مرکز تحقیقات و سنجش صدا و سیما در برگزاری دوره­ها و کارگاه­های آموزشی و ارزیابی طرح­های پژوهشی.

سوابق پژوهشی

الف- مقاله

 

مقاله­های نشریه­های علمی

·        مدیریت تقسیم توجه و افزونگی در محیط­های یادگیری چند­رسانه­ای: شواهدی برای سامانه­های پردازش دوگانه در حافظه کاری (1387)- با همکاری دکتر زهره سرمد و دکتر قاضی طباطبائی-فصلنامه علمی- پژوهشی روانشناسان ایرانی، سال5 (شماره 17)، صص 42- 27.  

·        تنیدگی والدینی و سلامت عمومی: پژوهشی درباره رابطه تنیدگی حاصل از والدگری با سلامت عمومی در مادران پرستار و خانه­دار دارای کودکان خردسال (1385)- با همکاری دکتر دادستان و علی احمدی ازغندی- فصلنامه علمی- پژوهشی روانشناسان ایرانی، سال2 (شماره 7) – صص 184- 171.

·        فرايندهای شناختی زيربنايی در ناتوانی رياضی (1389)- با همکاری انوشه امین­زاده- فصلنامه علمی- پژوهشی روان­شناسی تحولی: روان­شناسان ایرانی، سال 6 (شماره 23)، صص 200-187.

·        ساختار عاملی مقياس رويكردهاي يادگيري در دانش­آموزان ايراني (1389)- با همکاری مریم صداقت، دکتر علیرضا عابدین و دکتر الهه حجازی – فصلنامه علمی- پژوهشی روانشناسی کاربردی،  سال 4، شماره 3(15 )، 24 -41 .

·        مقاله ISI با همکاری دکتر ماریا ای. آگویلار- وفایی، مهرنوش رسولی، زهرا مسعودیان و دکتر غلامعلی افروز

Aguilar-Vafaie, Maria E.; Roshani, Mehrnoos; Hassanabadi, Hamidreza; Masoudian, Zahra & Afruz, Gholam A. (2011). Risk and protective factors for residential foster care adolescents. Children and Youth Services Review 33, 1–15

·        مقاله در مجله بین­المللی روانشناسی

Aguilar-Vafaie, Maria E., Roshani, Mehrnoosh, & Hassanabadi Hamidreza (2010). The Relationship of Individual and Contextual Risk Factors with Social- Emotional Health among Iranian Residential Foster Care Adolescents, International Journal of Psychology, 4 (1), 86- 135.

·        استانداردهای گزارش مقاله­های پژوهشی بر اساس سبک انجمن روانشناسی آمریکا- فصلنامه علمی- تخصصی سلامت روان، دوره 4 (شماره 4 و5 )، صص 24-16.

·        شخصیت سالم از منظر فرانکل و معارف قرآنی (1383)- سروش اندیشه- سال 3 (شماره 9)- صص 29 - 3.

·        مهارتهای بنیادی در کودکان با ناتوانی رياضی و ناتوانی توأم رياضی و خواندن-  با همکاری انوشه امین­زاده- فصلنامه علمی- پژوهشی روان­شناسی تحولی: روان­شناسان ایرانی، زیر چاپ.

·        مقاله- ادراک دانش­آموزان از فعالیت­های کلاسی و پیشرفت تحصیلی: آیا ارتباط این دو متغیر تحت تاثیر جنس و رشته تحصیلی قرار می­گیرد؟ - با همکاری مریم صداقت، دکتر الهه حجازی و دکتر علیرضا عابدین- زیر چاپ

 

 

مقاله­های همایش

·        مقاله ارایه شده در کنفرانس جهانی روانشناسی، مشاوره و راهنمایی ترکیه و چاپ شده در Science Direct - با همکاری عبدالرضا حاتم­زاده و دکتر حمیدرضا پوراعتماد

The effectiveness of Parent - Child Interaction Therapy for children with high functioning autism, Procedia Social and Behavioral Sciences, 5, (2010), 994–997, Available online at www.sciencedirect.com

·        مقاله ارایه شده در کنفرانس جهانی علوم اجتماعی و رفتاری ترکیه و چاپ شده در Science Direct - با همکاری دکتر مریم صداقت، دکتر علیرضا عابدین و دکتر الهه حجازی

Motivation, cognitive engagement, and academic achievement, Procedia Social and Behavioral Sciences 15 (2011) 2406–2410, Available online at www.sciencedirect.com

·        مقاله ارایه شده در کنفرانس جهانی روانشناسی، مشاوره و راهنمایی ترکیه و چاپ شده در Science Direct - با همکاری عفت رباط جزی و آذر پاکدامن

Cognitive consequences of segmentation and modality methods in learning from instructional animations, Procedia Social and Behavioral Sciences, x, (2011), xxx–xxx.

·        مقاله ارایه شده در کنفرانس جهانی روانشناسی، مشاوره و راهنمایی ترکیه و چاپ شده در Science Direct - با همکاری زهرا فصیحی پور و آذر پاکدامن

The modality effect in learner-paced multimedia learning, Procedia Social and Behavioral Sciences, x, (2011), xxx–xxx.

·        اقدامات و چالش­های ساخت مقیاس ملی سلامت روانی دانشجویان (1389)- با همکاری دکتر حمید پورشریفی، سعید اکبری زردخانه، دکتر حمید یعقوبی، حمید پیروی، دکتر حسن حمیدپور و دکتر ناصر صبحی قراملکی - در مجموعه مقالات پنجمین سمینار بهداشت روانی دانشجویان 22 و 23 اردیبهشت ماه- صص 50- 47.

·        شیوه نگارش خلاصه مبسوط و گزارش آن در گردهمایی­های علمی (1389)- مجموعه مقالات سومین کنگره انجمن روانشناسی ایران 11 و 12 اسفندماه - دو فصلنامه علمی- پژوهشی روانشناسی معاصر، دوره پنجم، ویژه نامه، صص ظ- ز.

·        مقیاس ملی سلامت روانی دانشجویان: مطالعه مقدماتی (1389)- با همکاری دکتر حمید پورشریفی، سعید اکبری زردخانه، دکتر حمید یعقوبی، حمید پیروی، دکتر حسن حمیدپور و دکتر ناصر صبحی قراملکی - در مجموعه مقالات سومین کنگره انجمن روانشناسی ایران 11 و 12 اسفندماه- دو فصلنامه علمی- پژوهشی روانشناسی معاصر، دوره پنجم، ویژه نامه، صص 197- 195.

·        افزایش کارایی آموزشی انیمیشن­ها از خلال کمینه سازی بار شناختی(1389)- با همکاری عفت سادات رباط­جزی و دکتر آذر پاکدامن ساوجی- در مجموعه مقالات سومین کنگره انجمن روانشناسی ایران 11 و 12 اسفندماه - دو فصلنامه علمی- پژوهشی روانشناسی معاصر، دوره پنجم، ویژه نامه، صص 357- 355.

·        نقش ادراک از توانایی و ادراک از سودمندی در پیش بینی درگیری شناختی و پیشرفت تحصیلی: آزمون یک مدل ساختاری(1389)- با همکاری مریم صداقت، دکتر الهه حجازی و دکتر علیرضا عابدین- در مجموعه مقالات سومین کنگره انجمن روانشناسی ایران 11 و 12 اسفندماه - دو فصلنامه علمی- پژوهشی روانشناسی معاصر، دوره پنجم، ویژه نامه، صص 494- 492.

·        نقش تعامل داشتن یادگیرنده با سیستم در یادگیری چندرسانه­ای- (1389)- با همکاری زهرا فصیحی­پور و دکتر آذر پاکدامن ساوجی- در مجموعه مقالات سومین کنگره انجمن روانشناسی ایران 11 و 12 اسفندماه - دو فصلنامه علمی- پژوهشی روانشناسی معاصر، دوره پنجم، ویژه نامه، صص 602- 600.

·        تحول باورهای معرفت­شناختی یاد گیرندگان: نقش سطح تحصیلات و جنس (1389)- با همکاری اکرم قدرتی و دکتر آذر پاکدامن ساوجی- در مجموعه مقالات سومین کنگره انجمن روانشناسی ایران 11 و 12 اسفندماه - دو فصلنامه علمی- پژوهشی روانشناسی معاصر، دوره پنجم، ویژه نامه، صص 617- 614.

·        مقاله ارایه شده در کنفرانس جهانی روانشناسی کودک و نوجوان در شیراز - با همکاری دکتر آذر پاکدامن

Increasing mental health through Life Skills Training (LST) program Azar Pakdaman Savoji and Hamidreza Hassanabadi, Procedia Social and Behavioral Sciences, x, (2011), xxx–xxx.

 

·        تاثیر آموزش مهارت­های جنسی بر رضایت جنسی زنان دارای بیش از یک فرزند (1390)- با همکاری عفت سادات رباط جزی، فاطمه فرامرزی- در پنجمین کنگره خانواده و سلامت جنسی، 5 و 6 آبان ماه- ص 153.

·        بهینه­سازی یادگیری از انیمیشن‌های آموزشی (1390) – با همکاری عفت سادات رباط­جزی و مریم فصیحی­پور- اولین کنگره کاربرد فناوری اطلاعات در سلامت در مازنداران، 27 تا 29 مهر ماه – صص 409 – 405.

 

مقاله­های زیر چاپ

·        مقاله- روایی نتایج آماری پژوهش­های تربیتی: ضرورت وارسی چند مفروضۀ رگرسیون چندگانه

·        فرایند مدل یابی روابط خطی ساختاری (لیزرل): تشریح یک مثال عملی

·        مقاله- رابطه بین فعالیتهای فوق برنامه، تکلیف مدرسه و پیشرفت تحصیلی- با همکاری انوشه امین­زاده

·        مقاله- اثربخشی درمان تعامل والد- کودک در کاهش مشکلات رفتاری کودکان مبتلا به اتیسم با کنشوری بالا- با همکاری دکتر حمیدرضا پوراعتماد و عبدالرضا حاتم­زاده

·        مقاله- اثربخشی درمان تعامل والد- کودک بر کاهش استرس والدگری مادران کودکان مبتلا به اختلالات اتیسم با کنشوری بالا - با همکاری دکتر حمیدرضا پوراعتماد و عبدالرضا حاتم­زاده و صدیقه باقریان خسروشاهی

·        مقاله- ساختار عاملی مقیاس "فعالیت­های کلاسی من" در نمونه دانش­آموزان ایرانی- با همکاری مریم صداقت

·        اثربخشی روش­های یکپارچه­سازی حسی- حرکتی بر خام حرکتی کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری غیر کلامی- با همکاری فروغ محمدیان و دکتر حمیدرضا پوراعتماد.

·        مقاله- راهبردهای مدیریت منابع و عملکرد تحصیلی: نقش تعدیل­کنندگی دوره آموزشی- منظور از دوره آموزشی دوره های آموزش رسمی و الکترونیکی است. این پژوهش در دانشگاه علم و صنعت انجام گرفته است - با همکاری دکتر آذر پاکدامن

·        مقاله- یادگیری مشارکتی در کلاس­های درس دانشگاه- با همکاری دکتر محمدرضا کرامتی- این مقاله مستخرج از طرحی است که با همین عنوان در دانشگاه تهران انجام شده است.

·        مقاله- Does Growth of Information lead to growth of knowledge? - با همکاری گلرخ براتپور

·        مقاله- اثربخشی آموزش همسال به همسال بر عزت نفس دانش‌آموزان دختر مقطع ابتدایی - با همکاری گلرخ براتپور

 

ب- طرح پژوهشی

·        طرح پژوهشی- بررسی باورهای هوشی کودکان و نوجوانان دختر و پسر شهر تهران- به عنوان یکی از همکاران طرح- اتمام سال 1380

·        طرح پژوهشی- بررسی پایان نامه های تحصیلی دوره ضمن خدمت فرهنگیان شهر اصفهان در رشته های تحصیلی روانشناسی، علوم تربیتی و جامعه شناسی- مشاور و همکار طرح- اتمام سال 1382

·        طرح پژوهشی- نیاز­سنجی اجتماعی شهروند تهرانی: پژوهشی درباره ماهیت، منبع تولید و راههای رفع نیاز­های شخصی، خانوادگی و اجتماعی در پرتو متغیرهای جمعیت شناختی- پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی- مشاور و همکار طرح – اتمام سال 1386

·        طرح پژوهشی- بررسی ملاک­های تشخیصی اختلالات یادگیری بر اساس آزمون وکسلر در دوره ابتدائی استان سمنان-  به عنوان ناظر طرح - مجری طرح اسحق رحیمیان بوگر- اتمام سال 1388

·        طرح پژوهشی ملی- ساخت و هنجاریابی مقیاس ملی سلامت روانی دانشجویان- زیر نظر دفتر مرکزی مشاوره وزارت علوم، تحقیقات و فناوری- به عنوان همکار اصلی طرح- مجریان طرح دکتر حمید پورشریفی و دکتر سعید اکبری زردخانه- اتمام  سال 1389

·        طرح پژوهشی ملی- مطالعۀ ملی شناسایی عوامل مؤثر بر عملکرد تحصیلی دانشجویان: تدوین یک مدل ساختاری بر پایه نظریه شناختی- اجتماعی حرفه، زیر نظر دفتر مرکزی مشاوره وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ( مجری طرح)، در حال انجام

·        طرح پژوهشی ملی- ساخت و استانداردسازي مقیاس رشد روانشناختی دانشجويان- زیر نظر دفتر مرکزی مشاوره وزارت علوم، تحقیقات و فناوری- به عنوان همکار روانسنجی طرح- مجری طرح دکتر شهرام محمّدخانی- در حال اجرا

·        طرح پژوهشی- جایگاه فرهنگ تفکر و گرایش­های فکری در کلاسهای دوره تحصیلی ابتدایی- زیر نظر پژوهشکده مطالعات توسعه جهاد دانشگاهی واحد تهران (گروه پژوهشی علوم تربیتی)- به عنوان همکار اصلی طرح - دکتر مریم صداقت- در حال اجرا

·        طرح پژوهشی- رابطة بین استفاده از فنّاوری اطلاعات و ارتباطات و رشد فکری در دانش­آموزان مقطع ابتدایی – زیر نظر پژوهشکده مطالعات توسعه جهاد دانشگاهی واحد تهران (گروه پژوهشی علوم تربیتی)- به عنوان همکار طرح- مجری طرح دکتر پور کریمی- در حال اجرا

·        طرح پژوهشی – ارزیابی دروه­های آموزشی سوء مصرف مواد- زیر نظر ستاد مبارزه با مواد مخدر- مجری طرح دکتر پورشریفی- اتمام در سال 1390

·        طرح پژوهشی- مقایسه سلامت روانی دانشجویان در چهار سال زندگی دانشجویی- زیر نظر دفتر مرکزی مشاوره وزارت علوم، تحقیقات و فناوری- مجری طرح دکتر عبدالله امیدی- در حال انجام

·        طرح پژوهشی- شور زندگی 2- زیر نظر دفتر مشاوره دانشگاه تهران و با همکاری دفتر مرکزی مشاوره وزارت علوم، تحقیقات و فناوری- مجری طرح دکتر پورشریفی- در حال اجرا

·        طرح پژوهشی- مقایسه سلامت روانی دانشجویان جدیدالورد به دانشگاه تهران بر اساس چهار فرمت ثبت یا عدم ثبت نام و نام خانوادگی در فرمها و اجرا در آغاز یا سه ماه پس از ورود به دانشگاه- زیر نظر دفتر مشاوره دانشگاه تهران و با همکاری دفتر مرکزی مشاوره وزارت علوم، تحقیقات و فناوری- مجری طرح سعید اکبری- در حال اجرا

 

 

پ- رساله و پایان­نامه

·        استاد مشاور سه پایان­نامه­ دوره دکتری در دانشگاه­ شهید بهشتی و بقیه الله

·        راهنمایی و مشاورت و داوری پایان­نامه­های دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه­های تهران، تربیت معلم، شهید بهشتی، گیلان، مهر البرز، آزاد واحد ساوه، آزاد واحد علوم و تحقیقات

 

ت- کارگاه

·        سه کارگاه آموزشی در زمینه مباحث تحلیل­های آماری و روشهای پژوهش در مرکز تحقیقات صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

·        کارگاه آموزشی عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان ویژه رابطین تخصصی مراکز مشاوره دانشگاه های کشور- زیر نظر دفتر مرکزی مشاوره وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

·        کارگاه آموزشی روانشناسی تربیتی برای اعضای هیئت علمی و دانشجویان بورسیه منطقه 8 دانشگاه آزاد اسلامی

·        کارگاه آموزشی چگونه یک سمینار خوب ارائه کنیم؟  برای اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد خرم آباد

·        کارگاه آموزشی چگونه یک سمینار خوب ارائه کنیم؟  برای اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد تفرش

·        کارگاه آموزشی ملاحظات روش شناختی در طرح و اجرای پروژه­های پژوهشی: با تأکید بر روش نمونه­گیری و انتخاب حجم نمونه مناسب در مطالعات آزمایشی و غیر آزمایشی در حاشیه پنجمین سمینار بهداشت روانی (توسط دفتر مرکزی مشاوره وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) برای شرکت­کنندگان در سمینار به مدت 4 ساعت

·        کارگاه آموزشی آشنایی با روش تحلیل روند برای دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملّی به مدت 4 ساعت

·        کارگاه آموزشی آشنایی با روش تحلیل عاملی برای دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملّی به مدت 4 ساعت

·        کارگاه آموزشی آشنایی با روش­شناسی مدل­یابی معادلات ساختاری برای دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملّی به مدت 4 ساعت

·        کارگاه آموزشی ضرورت، ماهیت و فعالیت­های مشاوران تحصیلی در محیط­های دانشگاهی و مؤسسات آموزشی وابسته برای مشاوران منطقه 1 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرکز مشاوره دانشگاه تهران به مدت دو روز

·        کارگاه آموزشی شیوه نگارش مقاله بر اساس سبک APA برای اساتید، دانشجویان و کارکنان بیمارستان روزبه و دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی به مدت 4 ساعت

·        کارگاه آموزشی شیوه نگارش مقاله بر اساس سبک APAبرای شرکت کنندگان در سومین کنگره انجمن روانشناسی ایران در 11 و 12 اسفندماه 1389 به مدت 4 ساعت

·        کارگاه آموزشی شیوه نگارش مقاله بر اساس سبک APAدر انجمن روانشناسی ایران در 20 اسفندماه 1389 به مدت 8 ساعت.

·        کارگاه آموزشی پرپوزال نویسی برای دانشجویان دانشگاه تربیت معلم (سه مورد- یک مورد برای دانشجویان تربیتی کرج ورودی 89 و دو مورد برای دانشجویان تربیتی آموزش محور ورودی 88  و 89).

·        کارگاه آموزشی مدل­یابی معادلات ساختاری در پژوهش­های تربیتی با استفاده از لیزرل برای انجمن برنامه­ریزی درسی و با همکاری مرکز تحقیقات صنعتی در 12 و 13 آبان ماه 1390 به مدت 16 ساعت.

 

ت- کتاب

 

·        روانشناسی اجتماعی از منظر اروپائیان- ترجمه گروهی، نشر سمپاد، 1384

·        روش­های آماری برای متخصصان کتابداری و اطلاع رسانی- ویراستاری علمی، نشر چاپار، 1384

·        رگرسیون چندگانه: آزمون و تفسیر اثر­های متقابل- تألیف آیکن و وست، ترجمه، طرف قرارداد انتشارات سمت- در مرحله ویراستاری

·        آمار ناپارامتری مدرن- تألیف هیگینز- ترجمه با همکاری خانم دکتر زهره سرمد- این اثر در مراحل پایانی ترجمه قرار دارد.

·        فرایند مدل­یابی روابط خطی ساختاری: راهنمای گام به گام لیزرل - تألیف دیامنتوپولوس و سیگو- ترجمه با همکاری نجمه سلطانی نژاد و مریم فراهانی- در مرحله ویراستاری

·        پژوهشهای چندمتغیری کاربردی: طرح و تفسیر- تألیف مایرز، گامست و گوارینو- ترجمه گروهی- زیر چاپ

·        نظریه­های آماری آزمون در علوم رفتاری- دی­جرویتر و فان در کمپ – ترجمه با همکاری مریم انواری و مریم معصوم بیگی – زیر چاپ

·        یادگیری چندرسانه­ای – ریچارد مه­یر – ترجمه با همکاری زهرا جهان­بخش، نجمه سلطانی نژاد و نادری- زیر چاپ