X

یادداشت های دکتر حمید پورشریفی

یاداشت های اجتماعی - حرفه ای دکتر حمید پورشریفی
مدیر سایت
/ دسته بندی ها: یادداشت

آیا لازم است روانشناسان، عباسی ها را جدی بگیرند

 حسن عباسی، چند سال قبل در یک سخنرانی، روانشناسان را زیر سئوال برده بودند. در همان زمان، برخی از دانشجویان ارجمند روانشناسی مطرح می کردند که بایستی به این اهانت ها، پاسخ داده شود و همین امر باعث شد که اینجانب نوشته ای را به تاریخ 15 آبان 94 با این عنوان به رشته تحریر درآوردم که «آیا لازم است روانشناسان عباسی ها و ... را جدی بگیرند؟»

 

نمی دانم چه اتفاق افتاده است که ویدئوی سخنرانی حسن عباسی، بار دیگر در فضای مجازی پخش شده است و برخی از دانشجویان ارجمند بدون اینکه بدانند این افاضات نه جدید هستند و نه قابل اعتنا، درخواست این را داشته اند که بزرگان روانشناسی به این ادعاها پاسخ دهند.

 

توجه این دانشجویان ارجمند را به نوشته ذکر شده اینجانب که لینک آن در زیر ارایه شده است جلب می کنم

http://poursharifi.ir/اخبار/جزئیات-خبر/ArticleId/445

 

اما اینکه چرا به ادعاهای حسن عباسی نباید اعتنا کرد:

1-     صحبت های ایشان علمی نیستند چرا که مملو از برچسب، تعمیم و قضاوت هستند؛ در یک مطلب علمی، جایی برای چنین واژه هایی وجود ندارد و پاسخ به صحبت های غیرعلمی و غیرمستند در شان جامعه علمی روانشناسی نیست.

 

2-     صحبت ها ارزش فرهنگی اجتماعی ندارند چرا که وقتی رهبر انقلاب، بعنوان بالاترین مقام کشور در تعیین سیاست های کلان فرهنگی اجتماعی کشورمان، بیان می فرمایند که «امیدوار هستم که مردم ما توجه کنند به این موضوع که مراجعه به متخصص روان­شناس و مشاور در امر مسائل روانی به خصوص برای محیط خانواده یک ضرورت است». در این صورت صحبت های حسن عباسی ها، هیچ ارزش فرهنگی اجتماعی در نظام جمهوری اسلامی ایران ندارد.

 

3-     اگر این ادعاها موثر بودند طی چند سال گذشته، میزان مراجعه به روانشناسان کاهش پیدا می کرد.

 

بر این اساس، یک بار دیگر از دانشجویان ارجمند روانشناسی درخواست می شود که چنین ادعاها و صحبت ها را جدی نگیرند؛ چرا که گاهی جدی گرفتن برخی از صحبت ها، اهمیت بخشی غیرضروری به آنها خواهد بود.

 

دکتر حمید پورشریفی

16 اردیبهشت ماه 1396

 

@DrPoursharifi

https://telegram.me/DrPoursharifi

مطلب قبلی حادثه تلخ معدن آزاد شهر؛ پیامی به کاندیداهای ریاست جمهوری
مطلب بعدی روانشناسان و انتخابات 96
چاپ
1327 به این مطلب امتیاز دهید:
2/7

دیدگاه خود را درج فرمایید

افزودن دیدگاه

x