X

یادداشت های دکتر حمید پورشریفی

یاداشت های اجتماعی - حرفه ای دکتر حمید پورشریفی
مدیر سایت
/ دسته بندی ها: یادداشت

اکثریت قریب به اتفاق روانشناسان به رشته خود عشق می ورزند.

 بیش از 84 درصد از دانشجویان و دانش آموختگان روانشناسی، از اینکه روانشناسی را انتخاب کرده اند خوشحال و یا خیلی خوشحال هستند.

بر اساس نظرسنجی بعمل آمده در این کانال، از 562 پاسخ دهنده در خصوص علاقمندی به رشته روانشناسی، 64 درصد گزینه «خیلی خوشحال»، 19 درصد «خوشحال»، 6 درصد «هیجان خاصی ندارم»، 8 درصد «ناراحت» و 3 درصد گزینه «خیلی ناراحت» را برگزیده اند.

 

در حالی که در ارزیابی های دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری، در سال های مختلف، حدود 20 الی 25 درصد از دانشجویان کشور از رشته انتخابی خود ناراضی بوده اند، براساس نظرسنجی حاضر، تنها 11 درصد از روانشناسان از انتخاب روانشناسی ناخشنود هستند.

 

آماری از این دست، تنها شواهد مربوط به محبوبیت رشته روانشناسی نبوده و هر ساله، اقبال رتبه های برتر کنکور به این رشته و مواردی نظیر آن گویای این است که رشته روانشناسی هم قبل از انتخاب و هم بعد از انتخاب جزو رشته های محبوب بشمار می رود.

 

بی شک، چنانچه این محبوبیت رشته، همراه با عزمی ملی در ارتقای صحت آموزش آن باشد، جایگاه روانشناسی در کشور بیش از پیش ارتقا یافته و روانشناسی به معنای واقعی «پلی به سوی انسان و جامعه سالم» خواهد بود.

 

@DrPoursharifi

https://telegram.me/DrPoursharifi

مطلب قبلی متن سخنرانی دکتر پورشریفی، در خصوص انتقال روانشناسی بالینی و سلامت به وزارت بهداشت
مطلب بعدی بهترین راه اقتدار روانشناسی، توجه جدی به خود اصلاحی است؛ هنوز هم دیر نشده است.
چاپ
913 به این مطلب امتیاز دهید:
هیچ امتیازی موجود نیست

دیدگاه خود را درج فرمایید

افزودن دیدگاه

x