X

یادداشت های دکتر حمید پورشریفی

یاداشت های اجتماعی - حرفه ای دکتر حمید پورشریفی
مدیر سایت
/ دسته بندی ها: یادداشت

جناب آقای دکتر اللهیاری عزیز انتظار داریم که ...

 جناب آقای دکتر اللهیاری عزیز، ریاست محترم سازمان نظام روانشناسی و مشاوره

عرض سلام و ادب و احترام

 

نامه جنابعالی با عنوان «درخواست شفاف سازی نحوه معرفی نماینده وزیر علوم در شورای مرکزی سازمان» را رویت کردم. هرچند از منظر من و شاید با تجارب کمی که دارم، معرفینامه وزیر را یک سند اداری ویژه  نمی دانم و تبریک انتصاب نماینده وزیر علوم در شورای مرکزی در فضای مجازی را یک امر کاملا عادی می پندارم ولی سعی می کنم موضوع را از دید جنابعالی و با تجارب شما بنگرم و منطق نوشتن نامه حضرتعالی را درک کنم. البته اذعان می کنم، از نظر من موضوع اولویت بالایی ندارد و حداقل انتشار آن را در سایت سازمان، چندان درک نمی کنم و ممکن است این سئوال را ایجاد کند که چرا تبریک و اطلاع رسانی یک انتصاب، و نیز موارد دبیرخانه ای مرتبط با آن، در ریاست محترم سازمان اینچنین حساسیتی را ایجاد کرده است. افرادی که جنابعالی را می شناسند اطلاع کافی دارند که حضرتعالی دوست دیرینه جناب آقای دکتر علیرضا مرادی هستید که به عنوان نماینده محترم وزیر معرفی شده اند. ولی برای آنهایی که شناخت کافی ندارند ممکن است این نامه نگاری و پیگیری ها چنین سوء تفاهمی را ایجاد کند که جنابعالی از این انتصاب راضی و خشنود نیستید که البته می دانم  یا امیدوارم که چنین نباشد.

 

جناب آقای دکتر اللهیاری عزیز، جنابعالی در بخشی از این نامه نوشته اید: « ... در خصوص اینکه این نامه با نفوذ و برنامه ریزی چه کسانی تهیه و در فضاهای مجازی منتشر شده  ...»، از آنجا که اینجانب یکی از افرادی هستم که با دریافت خبر انتصاب جناب آقای دکتر مرادی، در کانال شخصی ام در تلگرام تبریک گفتم به استحضار می رساند اگر حضرتعالی از خود بنده می پرسیدید که این نامه چطور به دستتان رسیده است خیلی راحت می گفتم که از طریق یکی از معاونین جنابعالی. یعنی یک سئوال ساده و یک جواب ساده.

 

جناب آقای دکتر اللهیاری عزیز، واقعیت این است که با دیدن نامه تان دلم گرفت. دوست دارم همچنان جلوه های گرم و صمیمی و هیجان های مثبت را از دکتر اللهیاری شاهد باشم که آخرین آن را قبل از انتخابات تجربه کردم. می دانید که به شما باور دارم و آن را بارها گفته ام و در حمایت ام از جنابعالی در ایام انتخابات آن را نشان داده ام. البته گاهی تردیدهایی پیدا می شود و امید بر این است که این تردیدها با تحقق انتظاراتی که حرفه دارد هرچه زودتر رخت بربندد؛ چرا که شک گذرگاه خوبی است ولی توقف گاه خوبی نیست.

 

جناب آقای دکتر اللهیاری ارجمند، مستحضرید یکی از موارد بسیار مهم که اینجانب در دوره سوم شورای مرکزی، انرژی فراوانی برای آن صرف کردم پیشگیری از آسیب های اداری در سازمان بود و خوشبختانه با حمایت هیات محترم بازرسان، صورتجلسه ۱۴ تیرماه ۱۳۹۵به عنوان نقطه عطفی در خصوص پیشگیری از اسیب اداری، توسط ۱۲ نفر از اعضای محترم شورای مرکزی دوره سوم از جمله جنابعالی به امضا رسید (یعنی همه حاضران در جلسه) و بنده برخلاف ماههای قبل از استعفا که گاهی خود را تنها می دیدم به لطف خدا با این نگاه مثبت از سازمان خداحافظی کردم که «همه اعضای محترم شورای مرکزی و هیات محترم بازرسان در پیشگیری از آسیب اداری یک دل و یک صدا و در عین حال مصمم هستند.»

 

جناب آقای دکتر اللهیاری عزیز، اگر نحوه معرفی شدن نماینده وزیر علوم مهم باشد مساله موضوع سلامت اداری در سازمان اگر نگوییم هزاران برابر، بلکه صدها برابر مهمتر از آن است، موضوعی که جنابعالی نیز حساسیت وافر به آن دارید. بر این اساس انتظار بر این است حضرتعالی به عنوان رئیس سازمان و رئیس شورای مرکزی، که پیگیری و نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورای مرکزی از وظایف جنابعالی هست، اجرای مصوبه ۱۴ تیرماه شورای مرکزی را با مشارکت هیات بازرسان دوره سوم و دوره چهارم به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهید.

سپاس از توجه جنابعالی

حمید پورشریفی، ۱۱ مردادماه ۱۳۹۵

 

 

لطفا اگر:

-         اگر این نوشته را سودمند یافتید به دیگر اعضای حرفه ارسال کنید.

-         اگر عضو کانال نیستید و علاقمند عضویت در آن هستید روی لینک زیر کلیک نموده و گزینه join را انتخاب نمایید.

 

@DrPoursharifi 

مطلب قبلی سخنی کوتاه با اعضای منتخب شورای مرکزی و هیات بازرسان سازمان نظام و پیشنهادهایی هفتگانه
مطلب بعدی جایگاه روانشناسی سلامت: وزارت بهداشت یا وزارت علوم؟
چاپ
795 به این مطلب امتیاز دهید:
هیچ امتیازی موجود نیست

دیدگاه خود را درج فرمایید

افزودن دیدگاه

x