X

یادداشت های دکتر حمید پورشریفی

یاداشت های اجتماعی - حرفه ای دکتر حمید پورشریفی
مدیر سایت
/ دسته بندی ها: یادداشت

درخشش روان‌شناسی کشور در آذرماه

به مناسبت برگزاری نخستین کنگره روان‌شناسی مثبت

درخشش روان‌شناسی کشور در آذرماه

 

💠 نخستین کنگره ایرانی روان‌شناسی مثبت طی روزهای 19 و 20 آذرماه 1398 در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

🔸 افتخار داشتم که قبل از ظهر اولین روز کنگره حضور داشتم. کنگره واقعا کم نظیر بود. از خوش آمدگویی زیبا، نظم در پذیرش، سالن شیک، مجری خوش ذوق و لوح های زیبایی که به صورت چشم‌نوازی روی سن چیده شده بودند و هیجان‌های مثبتی را برمی‌انگیختند. در این میان، برنامه‌های کنگره، از پنل‌ها گرفته تا سخنرانی‌های کلیدی به‌واسطۀ موضوع‌های جالب و حضور استادان برجسته و توانمند، کنگره را جلوۀ خاصی می‌بخشید. همۀ اینها ارزنده بودند و موجب خشنودی شرکت‌کنندگان می‌شدند.

❇️ در کنار هیجان‌های مثبت پدید آمده، محور دیگری از روان‌شناسی مثبت، یعنی فضیلت‌ها، در شخصیت‌های رئیس کنگره (دکتر شهریار شهیدی) و دبیر علمی کنگره (دکتر فریبا زرانی) متجلی شده بود؛ افرادی که روان‌شناسی مثبت را به معنای واقعی در منش و رفتار خود متجلی ساخته‌اند و برای روان‌شناسان جوان، الگوهای مثبتی، از ترکیب علم و فضیلت، پدید آورده‌اند. چقدر امیدبخش است، وقتی با روان‌شناسانی مواجه می‌شوی که نیازی به دیده شدن ندارند، در عین حال محبوب هستند و حتی لحظه‌ای همنشینی با آنها رشد دهنده هست. در این کنگره، همچنین نقش موثر بزرگوارانی همچون دکتر مظاهری که پشتیبانی جدی ایشان از کنگره کاملا احساس می‌شد و نیز دبیر اجرایی جوان کنگره (خانم پهلوان‌نشان) را نباید از نظر دور داشت.

🔸 در آبان‌ماه نود و هشت، هفتمین انجمن روان‌شناسی ایران درخشید و در آذرماه، نخستین کنگره ایرانی روان‏‌شناسی مثبت توسط دانشگاه شهید بهشتی با درخششی دیگر ظاهر شد، به همین خاطر در حین برگزاری کنگرۀ اخیر، به این می‌اندیشیدم اگر هشتمین کنگره انجمن روانشناسی ایران توسط انجمن و دانشگاه شهیدبهشتی به صورت مشترک برگزار شود چه خروجی خوبی برای روان‌شناسی کشور خواهد داشت. این پیشنهاد را به مسئولین ذیربط مطرح و برای تحقق آن تلاش خواهم کرد و امیدوارم که نتیجۀ خوبی داشته باشد، هرچند صرف تلاش‌کردن‌ها فارغ از نتیجۀ آنها شادمانی‌بخش هست.  

پورشریفی

@DrPoursharifi

 

 

مطلب قبلی لینک فیلم سخنرانی دکتر پورشریفی در خصوص تروما و پیشگیری در همایش بین المللی روانشناسی بالینی
مطلب بعدی کتاب «ارتقاء کیفیت زندگی در پایان عمر: مداخلات شناختی - رفتاری» منتشر شد
چاپ
1093 به این مطلب امتیاز دهید:
5/0

دیدگاه خود را درج فرمایید

افزودن دیدگاه

x