X

یادداشت های دکتر حمید پورشریفی

یاداشت های اجتماعی - حرفه ای دکتر حمید پورشریفی
مدیر سایت
/ دسته بندی ها: یادداشت

سال «پوشش همگانی سلامت»، بیمه خدمات روانشناسی و کتاب ارزش نسبی خدمات

 

💠 سال «پوشش همگانی سلامت»، بیمه خدمات روانشناسی و کتاب ارزش نسبی خدمات

دکتر حمید پورشریفی، 19 فروردین 1397

 

🔸 مقارن با 18 فروردین 1397، روز جهانی سلامت و اولین روز سالی که با «پوشش همگانی سلامت» نام گرفته است، خبری منتشر شد با عنوان «خدمات روانپزشکی بدون هیچ محدودیتی مشمول بیمه سلامت شد».

🔸 این خبر برای جامعه روانپزشکی کشور بسیار خوشحال کننده بود و برای جامعه روانشناسی و مشاوره کشور همراه با سئوال های بسیار.

🔸 محتویات کتاب ارزش نسبی، مباحثی نظیر بیمه خدمات روانشناسی و مشاوره و اینکه «رواندرمانی در حوزه عمل روانپزشکان هست یا روانشناسان و یا هر دو؟»،  قبلا در بحث های ویژه انجمن روانشناسی ایران با عنوان «بیمه ی روان درمانی و چالش هایی چند از حرفه ی روان شناسی» مورد تامل قرار گرفته است ،

http://www.iranpa.org/اخبار-و-رسانه/بحث-های-ویژه/بیمه-ی-روان-درمانی-و-چالش-هایی-چند-از-حرفه-ی-روان-شناسی

 

🔸 خبر دیروز برای نگارنده دو احساس متفاوت ایجاد کرد: احساس خوشحالی از اینکه بخشی از خدمات حرفه سلامت روان به راحتی در اختیار مراجعان قرار خواهد گرفت و تاسف و ناراحتی از اینکه چرا بیمه خدمات روانشناسی و مشاوره، همچنان بعد از سال ها مغفول مانده است.

🔸 اینک در سال چهارم طرح مباحث هستیم و مایه تاسف است که بعد از گذشت این سال ها تنها شاهد چند خبر تبلیغاتی از سوی مسئولان اجرایی سازمان نظام روانشناسی بودیم که «خدمات روانشناسی و مشاوره مشمول بیمه قرار می گیرند» در حالی که هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است.

🔸 امید می رود با استقرار ارکان به جای افراد در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، در این خصوص گام های عملی و واقعی برداشته شود.

🔸امید می رود با همکاری سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، انجمن های علمی مرتبط، وزارت بهداشت و مسئولین بیمه، در سال «پوشش همگانی سلامت» فرصتی پدید آید که همه متخصصان حرفه های سلامت روان به تناسب آموزش ها و صلاحیت هایی که کسب کرده اند، خدماتشان تحت بیمه قرار گیرد تا هم حقوق این متخصصان و هم حقوق مراجعان آنها و دسترسی این مراجعان به خدمات حرفه های سلامت روان فراهم شود.


مطلب قبلی 7 آوریل، 18 فروردین 2018 #روز_جهانی_سلامت گرامی باد.
مطلب بعدی چالش های سازمان نظام روان¬شناسی و مشاوره؛ یک مشکل، یک راه حل
چاپ
1052 به این مطلب امتیاز دهید:
5/0

دیدگاه خود را درج فرمایید

افزودن دیدگاه

x