X

یادداشت های دکتر حمید پورشریفی

یاداشت های اجتماعی - حرفه ای دکتر حمید پورشریفی
مدیر سایت
/ دسته بندی ها: یادداشت

یک تاسف عمیق، یک خبر خوش و سئوالهای اعضای حرفه روانشناسی و مشاوره

🔴 یک تاسف عمیق، یک خبر خوش و سئوالهای اعضای حرفه روانشناسی و مشاوره

 

💠 یک #تاسف_عمیق

🔸 متاسفانه اطلاع حاصل شد علیرغم #قانونی_بودن #مجمع_عمومی_فوق_العاده و نیز داشتن #مجوز_از_وزارت_کشور، به دلیل سنگ اندازی های مسئولان اجرایی سازمان نظام و اطلاعات ناصوابی که به #فرمانداری_تهران ارسال کرده بودند، فرمانداری #برای_رفع_ابهام پیش آمده، #استعلام از #مجلس_شورای_اسلامی و #دادگستری به عمل آورده و از بازرسان خواسته است تا زمان دریافت جواب استعلام، #برگزاری_مجمع را به #تعویق  بیندازند. بر این اساس مجمع عمومی فوق العاده (نوبت دوم) روز جمعه 31 فروردین برگزار نمی شود و به تعویق می افتد.

🔸 تاسف عمیق از اینکه #مسئولان_اجرایی_سازمان به جای اینکه مسئولانه در راستای استیفای حقوق روانشناسان و مشاوران انجام وظیفه کنند، به خود اجازه می دهند #در_مقابل انجام وظیفه رکن #هیات_بازرسان و برگزاری #اصلی_ترین_رکن_سازمان  یعنی #مجمع_عمومی بایستند و در این راه از #روش_های_ناصوابی مثل #تهدید و #ناارزنده سازی استفاده می کنند و شبیه اطلاعیه های حکومت شاه در زمان انقلاب، می خواهند وانمود کنند که #نقادان_مسئولان_و_شورای_مرکزی_سازمان #افراد_معدودی هستند و یا به آنها برچسب #واماندگان_از_قدرت می زنند و سعی می کنند این مطالبه عمومی را یک #جنگ_قدرت قلمداد کنند و فراموش می کنند که  برخی از استادانی که اطلاعیه داده اند حتی در انتخابات شرکت نکرده بودند و حتی برخی از استادان و برخی از انجمن های علمی که الان نقادی می کنند در زمان انتخابات چهارم، مسئولان فعلی را حمایت کرده بودند و نیز دعوت کنندگان مجمع یعنی  بازرسان خود برگزیده انتخابات هستند نه واماندگان.

 

یک #خبر_خوش

🔸 شنیده ها حاکیست که پنج نفر از #اعضای_مستقل_شورای_مرکزی، #ادامه_ریاست سازمان توسط #رئیس_باقیمانده_از_دوره_سوم را  #مغایر_صلاح_سازمان دانسته و طی نامه ای از شورای مرکزی خواسته اند در اولین جلسه آتی نسبت به تعیین سرپرست سازمان تا مشخص شدن رئیس جدید سازمان اقدام شود. گویا آنها در این نامه خاطر نشان کرده اند که در صورت عدم تحقق این امر، از شرکت در جلساتی آتی شورای مرکزی معذور خواهند بود.

 

💠 #سئوالهای_مطرح_برای_اعضای_سازمان

🔸 احتمال دارد برای خیلی از اعضای سازمان این سئوالها پیش بیاید که:

  • «پشت این #سنگ_اندازی_ها چه خوابیده است؟»،

  • «مگر در #گزارش_بازرسان چه چیزی نهفته است که #مسئولان_اجرایی_سازمان را اینقدر #نگران و #پریشان کرده، به طوری که زمین را به زمان می دوزند تا مجمع عمومی فوق العاده برگزار نشود؟ »

  • آیا اعضای شورا قادر خواهند بود مساله #تعیین_سرپرست_سازمان را در شورای مرکزی عملیاتی کنند یا مسئولان اجرایی باقیمانده از دوره سوم، به دلیل منافع فردی با اعمال نفوذ بر شورای مرکزی از پیشبرد این امر مهم حرفه نیز خودداری خواهند کرد. 

  • برخورد #نمایندگان_محترم_وزرای_علوم_و_بهداشت در شورای مرکزی با مساله سرپرست سازمان و دیگر مطالبات نظیر پیشگیری از آسیب های اداری و احراز شفافیت مالی چگونه است؟ آیا آنها پیام های انجمن های علمی و استادان برجسته روانشناسی و مشاوره و صدای دیگر آحاد جامعه روانشناسی و مشاوره را دریافت کرده اند؟

  • تاریخ بعدی مجمع عمومی فوق العاده (نوبت دوم) کی خواهد بود؟

 

دکتر پورشریفی

30 فروردین 1397

مطلب قبلی انگیزه من از شرکت در مجمع عمومی فوق العاده روز جمعه 31 فروردین چیست؟
مطلب بعدی #فردا_دیر_است : ضرورت #مداخله_در_بحران در #حرفه_روانشناسی_و_مشاوره
چاپ
1087 به این مطلب امتیاز دهید:
5/0

دیدگاه خود را درج فرمایید

افزودن دیدگاه

x