تلفن: 02188230956 تا 8  - 09109187028  | کانال تلگرام | اینستاگرام

اخبار و رویدادهای جدید
0 10725

پیام تسلیت

 

مرکز مشاوره ی زندگی با نهایت تاسف و تاثر درگذشت برادر گرامی جناب آقای دکتر مرتضی کشمیری را خدمت ایشان و خانواده‌ی محترمشان تسلیت عرض نموده و صبر جزیل  ‎برای ایشان آرزومند است.

0 21520

کارگاه های عموم

فرزند پرورری - مقابله با اهمالکاری - مدیریت خشم - ارتباط موثر بین فردی - تربیت جنسی - آموزش جراتمندی - مهارت های ارتباط موثر زناشویی

RSS
پیوستن به دریافت کنندگان پیامک های مرکز

  

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های تخصصی 

جهت دریافت اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی

 

 

 

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های ویژه عموم

جهت دریافت اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی



دکتر جعفر حسني

به نام خدا

 

                                                    رزومه: دکتر جعفر حسني 

                   

عضو هيئت علمي گروه روان­شناسي باليني دانشگاه خوارزمي تهران

درجه علمی: دانشيار

مدير گروه روان­شناسي باليني دانشگاه خوارزمي تهران

آدرس

تهران: خيابان مفتح نرسيده به انقلاب، دانشگاه خوارزمي، ساختمان سميه، طبقه 8 گروه روان­شناسي باليني. تلفن: 02188848938

کرج: خيابان شهيد بهشتي، ميدان دانشگاه، دانشگاه خوارزمي، دانشکده روان­شناسي و علوم تربيتي، گروه روان­شناسي باليني. تلفن: 02634579600

رايانامه:  hasanimehr57@yahoo.com و  hasanimehr57@khu.ac.ir

 

سوابق تحصيلي

 

عنوان پايان نامه دوره کارشناسي:

"بررسي مفهوم تحول خود نزد پسران در آغاز و پايان نوجواني"

عنوان پايان نامه دوره کارشناسي ارشد:

"بررسي پردازش اطلاعات اوليه بينايي و نگهداشت توجه در بيماران مبتلا به اسکيزوفرني، افسردگي اساسي و افراد بهنجار"

عنوان رساله دوره‌ دکتري تخصصي:

"تاثير ارزيابي مجدد و فرونشاني تجارب هيجاني بر فعاليت ناحيه‌اي مغز با نگاه به ابعاد برون‌گردي و نورزگرايي"

 

افتخارات

  • برگزيده سومين دوره جشنواره بين المللي فارابي

  • دريافت لوح يونسكو

  • دريافت لوح آيسسكو

  • عضو بنياد ملي نخبگان

  • عضو انجمن ايراني روان­شناسي

  • عضو سازمان نظام روان­شناسي و مشاوره جمهوري اسلامي ايران

  • عضو کمسيون تخصصي سازمان نظام روان­شناسي و مشاوره جمهوري اسلامي ايران

  • دانش‌آموخته­ رتبه‌ اول دوره دكتري دانشگاه تربيت مدرس

  • دريافت لوح تقدير از رياست محترم جمهوري اسلامي ايران به عنوان پژوهشگر برتر جوان

  • دريافت لوح تقدير از بنياد ملي نخبگان به عنوان پژوهشگر برتر جوان

     

    علايق پژوهشي

  • نوروسايکولوژي شخصيت، شناخت و هيجان

  • نظم­جويي هيجان و آسيب­شناسي رواني

  • روان­درماني­هاي اثربخش و شواهد محور

  • روان­سنجي (ارزيابي، سنجش، تدوين و هنجاريابي آزمون­هاي روان­شناختي)

  • روان­شناسي بوم­نگر (با تاکيد بر مذهب و فرهنگ)

     

     داوري مجلات

  1. روان­شناسي باليني، دانشگاه سمنان

  2. روان­شناسي، انجمن ايراني روان­شناسي

  3. پژوهش در سلامت روان­شناختي، دانشگاه خوارزمي

  4. روان­شناسي شناختي، دانشگاه خوارزمي

  5. روان­شناسي معاصر، انجمن روان­شناسي ايران

  6. علوم رفتاري، دانشگاه علوم پزشکي بقيه اله (عج)

  7. روان­شناسي تحولي: روان­شناسان ايراني

  8. اصول بهداشت رواني، دانشگاه علوم پزشکي مشهد

  9. روان­شناسي و علوم تربيتي، دانشگاه تهران

     

    مهارت­هاي تخصصي

  • آشنايي با مجموعه نرم­افزارهاي Microsoft

  • آشنايي با نرم­افزار EndNote

  • آشنايي با نرم­افزار SPSS

  • آشنايي با نرم­افزار LISREL

  • آشنايي با نرم­افزار Amos

  • آشنايي با نرم­افزار R

     

    ترجمه و تاليف کتاب

  1. بيومنت، جي گراهام. (2008). مقدمه­اي بر توروپسيکولوژي. ترجمه جعفر حسني و آزاد مهديه. انتشارات ارجمند.

  2. کوربت، ليونل. (1996). روان­درماني مذهبي. ترجمه سيامک خدار رحيمي، جعفر حسني، علي راستي و ياسر تعدادي. آراد کتاب.

  3. فیدر و رونان. (2010). درمان شناختي-رفتاري اختلال استرس پس از سانحه در كودكان و نوجوانان. انتشارات بعثت. ترجمه جعفر حسني، محمد درهرج و فاطمه آیت­مهر

  4. اسمیت، پاتریک؛ پرین، سین؛ یول، ویلیام و مک کلارک، دیوید. (2007). درمان شناختي-رفتاري اختلال استرس پس از سانحه در كودكان و نوجوانان. انتشارات بعثت. ترجمه علیرضا مرادی، جعفر حسني و محمد درهرج.

     

     

مقاله­هاي منتشر شده

  1. حسني، جعفر و هاديانفرد، حبيب. (1382). رابطه علايم مثبت و منفي اسکيزوفرنيا با نگهداشت توجه. تازه­هاي علوم شناختي،  5 (3)، 24-33.

  2. حسني، جعفر و رحمانيان، مهديه. (1382). ساختار خانواده و بزهكاري، نشريه احياء، 3، 13-22.

  3. رحمانيان، مهديه و حسني، جعفر. (1384). مقايسه هيجان طلبي در افراد سوء مصرف کننده مواد و افراد بهنجار. مجله روانپزشكي و روانشناسي باليني ايران (انديشه و رفتار)، 11 (3)، 335-341.

  4. رحمانيان، مهديه؛ ميرجعفري، سيد احمد و حسني، جعفر. (1384). بررسي سوگيري توجه نسبت به محرک‌ها413- 428.

  5. حسني، جعفر و رحمانيان،  مهديه. (1384). مداخلات روان شناختي رفتار بزهکارانه کودکان و نوجوانان، نشريه احياء، 3 (2)، 15-25.

  6. حسني، جعفر؛ هاديانفرد، حبيب؛ گودرزي، محمدعلي و رحيمي، چنگيز. (1385). مقايسه پردازش اطلاعات اوليه بينايي در بيماران مبتلا به اسکيزوفرني، افسردگي اساسي و افراد بهنجار. مجله روانشناسي، 10(2 )، 200-221.

  7. رحمانيان، مهديه؛ ميرجعفري، سيد احمد و حسني، جعفر. (1385). رابطه وسوسه مصرف مواد و سوگيري توجه: مقايسه افراد وابسته به مواد افيوني، مبتلا به عود و ترک کرده. مجله روانپزشكي و روانشناسي باليني ايران (انديشه و رفتار)، 12 (3)، 216- 222.

  8. حسني، جعفر. (1386). رابطه عملكرد پوشش معكوس بينايي با علايم مثبت و منفي در بيماران مبتلا به اسکيزوفرني. پژوهش­هاي روان­شناختي، 10 (1-2)، 29-48.

  9. حسني، جعفر و هاديانفرد، حبيب. (1386). مقايسه نگهداشت توجه در بيماران مبتلا به اسکيزوفرني، افسردگي اساسي و افراد بهنجار. روان­شناسي و علوم تربيتي، 37 (1)، 159-184.

  10. حسني، جعفر؛ بيگدلي، ايمان‌اله و قوشچيان، سمانه .(1386). مقايسه‌ي فعاليت سيستم‌هاي مغزي/ رفتاري بيماران مبتلا به اختلال وسواس و افراد بهنجار. تازه‌هاي علوم شناختي، 9 (4)، 16-25.

  11. حسني، جعفر؛ آزادفلاح، پرويز؛ رسول­زاده طباطبايي، سيد کاظم و عشايري، حسن. (1387).  بررسي راهبردهاي تنظيم شناختي  هيجان بر اساس ابعاد روان­نژندگرايي و برون‌گرايي. تازه­هاي علوم شناختي، 10 (4) ،1-13.

  12. حسني، جعفر؛ اندرخور، هاجر و تعدادي، ياسر. (1387) رابطه هوش هيجاني و مشکلات بين فردي. پژوهش در سلامت روان­شناختي، 2 (4)، 11-23.

  13.  حسني، جعفر؛ آزادفلاح، پرويز؛ رسول­زاده طباطبايي، سيد کاظم و عشايري، حسن. (1388). تأثير ارزيابي مجدد و فرونشاني تجارب هيجاني منفي بر ناقرينگي EEG پيشاني مغز بر اساس ابعاد نورزگرايي و برون‌گردي. پژوهش­هاي نوين روان‌شناختي (روان­شناسي دانشگاه تبريز)، 4 (13)، 37-71.

  14. حسني، جعفر و راستي، علي. (1389). سوگيري حافظه ضمني و صريح به پردازش اطلاعات هيجاني منفي در نوجوانان داراي اضطراب صفت بالا و پايين. پژوهش در سلامت روان­شناختي، 4 (1-2)، 13-22.

  15. حسني، جعفر. (1389). خصوصيات روان­سنجي پرسشنامه نظم­جويي شناختي هيجان. روان­شناسي باليني، 2 (3)، 73-83.

  16. مشهدي، علي؛ ميردورقي، فاطمه و حسني، جعفر. (1389) نقش راهبردهاي شناختي نظم­جويي هيجان در اختلال­هاي دروني سازي کودکان. روان­شناسي باليني، 3 (3)، 29-39.

  17. حسني، جعفر. (1390). بررسي اعتبار ور وايي فرم کوتاه پرسشنامه نظم­جويي شناختي هيجان. تحقيقات علوم رفتاري، 9 (4)، 229-240.

  18. درگاهيان، ريحانه؛ محمدخاني، شهرام؛ حسني، جعفر و شمس، جمال. (1390). اثربخشي درمان فراشناختي بر بهبود باورهاي فراشناختي، نشخوار فکري و علايم افسردگي: مطالعه تک آزمودني. مطالعات روان­شناسي باليني، 3 (1)، 81-103.

  19. طاهري، مهدي؛ حسني، جعفر و مولوي، محمد. (1391). بررسي سلامت روان­­شناختي بيماران مبتلا به سندرم روده­ي تحريک­پذير، بيماران مبتلا به اختلال­هاي ارگانيک دستگاه گوارشي و افراد بهنجار. تحقيقات علوم رفتاري، 10 (2)، 90-98.

  20. حسني، جعفر و ميرآقايي، علي­محمد. (1391). رابطه راهبردهاي تنظيم شناختي هيجان و ايده­پردازي خودکشي. روانشناسي معاصر، 7 (1)، 61-72.

  21. سعيديان اصل، محسن؛ خانزاده، مصطفي؛ حسني، جعفر و ادريسي، فروغ. (1391). ساختار عاملي و ويژگي­هاي روان­سنجي نسخه­ي فارسي مقياس حالت دلبستگي. پژوهش در سلامت روان­شناختي، 6 (1)، 66- 78.

  22. مشهدي، علي؛ حسني، جعفر و ميردورقي، فاطمه. (1391). اعتبار و روايي فرم فارسي نسخه­ کودکان پرسشنامه­نظم­جويي شناختي هيجان. اصول بهداشت رواني، .

  23. عبدالهي، مريم؛ مرادي، عليرضا و حسني، جعفر. (1391). مقايسه حافظه شرح حال افراد مبتلا به سندرم نقص ايمني اکتسابي در افراد تک زبانه و دوزبانه. روان شناسي باليني،4 (2):1-7.

  24. حسنی، جعفر؛ صالحی، سامرند و رسولی آزاد، مراد. (1391). خصوصيات روانسنجي پرسشنامه پنج عاملي جكسون: مقياس هاي نظريه تجديد نظر شده حساسيت به تقويت. . پژوهش در سلامت روان­شناختي، 6 (3)، 60-73.

  25. حسني، جعفر. (1391). بررسي خصوصيات شخصيتي افراد سيگاري و غيرسيگاري بر اساس الگوي پنج عاملي شخصيت. مجله روانشناسي ، 16(3)، 232-250.

  26. طاهري، مهدي و حسني، جعفر. (1391). مقايسه­ ويژگي­هاي شخصيتي بيماران مبتلا به سندرم روده­ي تحريک­پذير با بيماران مبتلا به ساير اختلالات گوارشي و افراد بهنجار. روان­شناسي باليني، 3 (15)، 53-61.

  27. بابايي، زهرا؛ حسني، جعفر و محمدخاني، شهرام. (1391). تاثير آموزش مهارت نظم­جويي هيجان مبتني بر رفتار درماني ديالکتيک در وسوسه­ي افراد مبتلا به سوء مصرف مواد: مطالعه­ي تک آزمودني. روان­شناسي باليني، 3 (15)، 33-41.

  28. ميرآقايي، علي‏محمد؛ مرادي عليرضا؛ حسني، جعفر؛ رحيمي، وفا و ميرزايي، جعفر. (1392). مقايسه عملکرد افراد مبتلاء به اختلال وسواس اجبار با اختلال استرس پس از سانحه در حافظه کلامي و غير کلامي. ماهنامه علمي پژوهشي دانشگاه علوم پزشکي کرمانشاه، 17 (1)، 49-60.

  29. ميرآقايي، علي‏محمد؛ مرادي عليرضا؛ حسني، جعفر؛ رحيمي، وفا  و ميرزايي، جعفر. (1392). بازيابي حافظه شرح حال، ارزيابي تروما و تعريف خود در افراد مبتلاء به اختلال استرس پس از سانحه (PTSD). مجله روانشناسي، 65، 83-103.

  30. عزتي، عادله؛ نوري، ربابه و حسني، جعفر. (1392). الگوي روابط ساختاري حمايت اجتماعي، راهبردهاي مقابله­اي و برچسب اجتماعي با علايم افسردگي در زنان نابارور استان تهران در سال 1389. زنان، مامايي و نازايي، 16 (45)، 20-28.

  31. حسني، جعفر و قوشچيان چوب­مسجدي، سمانه (1392). بررسي تخمين شناختي در بيماران مبتلا به اختلال افسردگي اساسي، بيماران مبتلا به اختلال آلزايمر و افراد بهنجار. مجله دانشگاه علوم پزشکي کردستان، 70، 85-94.

  32. حسني، جعفر و راستي، علي. (1392) تخمين شناختي در بيماران مبتلا به اختلال اسكيزوفرني، افسردگي اساسي و افراد بهنجار. مجله دانشور پزشکي. دو ماهنامه دانشور پزشكي، 105،  73-82.

  33. حسني جعفر و آريانا کيا، الميرا. (1392). ساختار عاملي، اعتبار و روايي نسخه فارسي مقياس نظم­جويي هيجاني در طي امتحان. علوم رفتاري.

  34. ملکشاهي فاطمه؛ صالحي، جواد؛ حسني، جعفر و ممتازي، سعيد. (1392). مقايسه­ حافظه­ بيماران مبتلا به اختلال وسواس فکري/ عملي با افراد بهنجار. مجله دانشگاه علوم پزشکي قزوين، 17 (4)، 18-23.

  35. حسني، جعفر و قائدنياي جهرمي، علي. (1392). سوگيري حافظه صريح و ضمني نسبت به مواد در افراد مبتلا به سوء مصرف مواد، ترک کرده و بهنجار. اعتيادپژوهي، 7 (26)، 127-143.

  36. سلماني، بهزاد و حسني، جعفر. (1392). اثربخشي درمان فراشناختي در فرانگراني، باورهاي فراشناختي و علايم بيماران مبتلا به اختلال اضطراب فراگير (GAD). علوم رفتاري، .

  37. حسني، جعفر؛ شيخان، ريحانه؛ آريانا کيا، الميرا و محمود زاده، اکرم. (1392).نقش سبک­هاي دلبستگي و راهبردهاي نظم­جويي شناختي هيجان در اضطراب اجتماعي نوجوانان. روان­شناسي تحولي: روان­شناسان ايران، .

  38. سلماني، بهزاد و حسني، جعفر. (1392). سندرم شناختي- توجّهي  (CAS) و راهبردهاي نظم‌جويي شناختي هيجان: فرايندهاي فراتشخيصي يا مختص به اختلال. روان­شناسي باليني. فصلنامه روانشناسي باليني، شماره 19،  دوره  5 ، شماره  3 (پياپي 19) ؛ صفحه 91 تا صفحه 104.

  39. حسني، جعفر  و کدیور، پروین. (1392). تعيين اعتبار و روايي نسخه فارسي پرسشنامه راهبردهاي فرآيندي نظم­جويي هيجان. فصلنامه اندازه گيري تربيتي، شماره 14،

  40. احمديان، عليرضا؛ حسني، جعفر و ميرزايي، جعفر. (1392). بررسي طرحوارههاي سازش نايافته اوليه در جانبازان مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه حاد و مزمن. روان­شناسي نظامي.

  41. ملکشاهي فاطمه؛ حسني، جعفر و صالحي، جواد. (1392). مقايسه­ حافظه کاذب و اطمينان به حافظه  در زنان مبتلا به اختلال وسواس فکري/ عملي و زنان بهنجار. تحقيقات علوم رفتاري، شماره 34.

  42. حسني، جعفر؛ نادری، یزدان؛ رمضان­زاده، فاطمه و پورعباس، علی. (1392). نقش هوش هيجاني و طرح­واره­هاي هيجاني در رضايت­مندي زناشويي زنان. فصلنامه خانواده پژوهي، 36، 489-506.

  43. اميري، سهراب؛ حسني، جعفر، عبداللهي، محمد حسين. (1392). تاثير القا­ي تجارب هيجاني در قضاوت اخلاقي شخصي  و غير شخصي  با توجه به  سيستم فعال ساز رفتاري (BAS) و سيستم بازداري رفتاري (BIS). پژوهش در سلامت روان­شناختي، 28، .

  44. اميري، سهراب؛ حسني، جعفر و عبداللهي، محمد حسين. (1393). بررسي قضاوت اخلاقي شخصي و غير­شخصي بر اساس ابعاد سيستم فعال­ساز رفتاري (BAS) و سيستم بازداري رفتاري (BIS). مجله روان­شناسي.

  45. حسني، جعفر و طاهري، مهدي. (1393). بررسي ساختار عاملي، اعتبار و روايي نسخه­ي فارسي فرم کوتاه پرسش­نامه­ي مشكلات بين­فردي. مجله روانشناسي، .

  46. حسنی، جعفر؛ شاهمرادی فر، طیبه؛ محمودی نگار و گوهری، سمیرا. (1393). نقش راهبردهای نظم­جویی شناختی هیجان و هم­جوشی فکر/ عمل در نشانه­های مرضی روان­­بی­اشتهایی. علوم روان­شناختی، .

  47. حسني، جعفر؛ تاج­الديني، امراه؛  قائدنياي جهرمي، علي و فرماني شهرضا، شيوا. (1393). مقايسه راهبردهاي نظم جويي شناختي هيجان و طرحواره هاي هيجاني در همسران افراد مبتلا به سوء مصرف مواد و افراد بهنجار. فصلنامه روانشناسي باليني، شماره 21، .

  48. سلماني، بهزاد؛ حسني، جعفر و آريانا كيا،  الميرا. (1393). بررسي نقش صفات شخصيتي (وظيفه شناسي، سازگاري و هيجان خواهي) در رفتارهاي پرخطر . فصلنامه تازه هاي علوم شناختي، 16(1 (مسلسل 61)):1-10.

  49. مشهدي، علي؛ حسني، جعفر؛ زرين­بر، عرفان؛ نجفي گل، پريسا و دانشور، شراره. (1392).  ويژگي هاي روان سنجي نسخه پيش دبستاني سياهه درجه بندي رفتاري كنش وري اجرايي (فرم معلم). فصلنامه روانشناسي تحولي: روانشناسان ايراني، دوره  10 ، شماره  38 ؛ 123-137.

  50. معصومي نومندان، سيده سعيده؛ حسني جعفر و حاتمي، محمد. (1393). نقش طرحواره­هاي هيجاني در وسوسه سوء مصرف مواد. علوم رفتاری،

  51. فتحي، آيدا؛ الهي، طاهره و حسني، جعفر. (1393). بازشناسي حالت هاي هيجاني چهره در ابعاد شخصيتي برونگردي / روان رنجورخويي : نقش تعديل کننده حافظه کاري. تازه­هاي علوم شناختي.

  52. حسني، جعفر. (1393). نقش راهبردهاي نظم­جويي شناختي هيجان در اضطراب امتحان دانشجويان.  روان­شناسی شناختی،

  53. آزاد مهديه؛ عبداللهي، محمد حسين و حسني، جعفر. (1393).   راهبردهاي تنظيم شناختي هيجان در پردازش افكار خودكشي. مجله دانشگاه علوم پزشكي ايلام، شماره 86، شهريور 13  صص 225-235

  54. میرزایی، سید حسین و حسنی، جعفر. (1393). اثربخشی آموزش مهارت­های زندگی بر کاهش مشکلات بین فردی نوجوانان. پژوهشنامه تربیتی.

  55. میرزایی، سید حسین و حسنی، جعفر. (1393). اثربخشی آموزش مهارت­های زندگی بر راهبردهای نظم­جویی شناختی هیجان نوجوانان. مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی.

  56. قاسم­تبار، سيد نبي­اله و حسني، جعفر (1393) تاثير آواي قرآن­کريم بر افسردگي دانشجويان خوابگاهي. مطالعات روان­شناسی بالینی.

  57. آريانا کيا، الميرا و حسني، جعفر. (1393). نقش راهبردهاي نظم­جويي هيجاني در طي امتحان در اضطراب امتحان. فصلنامه تعليم و تربيت.

  58. حسني، جعفر و قائدنياي جهرمي، علي. (1393). راهبردهاي نظم­جويي شناختي هيجان در دختران فراري و بهنجار. مجله دانشگاه علوم پزشکی البرز.

  59.  حسنی، جعفر، گوهری، سمیرا، شاهمرادی­فر، طیبه  و محمودی، نگار. (زیر چاپ). بررسی رابطه آمیختگی فکروعمل و مشکلات بین فردی با خودبیمارپنداری

  60. حسني، جعفر، اميري، سهراب. (زير چاپ) اعتبار، روايي و ساختار عاملي تاييدي نسخه فارسي پرسش­نامه فراهيجان­هاي مثبت و فراشناخت­هاي مثبت.

  61. حسني، جعفر و بماني يزدي، بيتا. (زير چاپ). رابطه سبک­هاي ابراز هيجان با ريخت شخصيتي D .

  62. حسنی، جعفر، محمودی، نگار، گوهری سمیرا و شاهمرادی­فر طیبه. (زیر چاپ). رابطه راهبردهاي نظم­جويي شناختي هيجان و آميختگي فکر  با مشکلات بين­فردي

  63. حسنی، جعفر و شاه قلیان. (زیر چاپ). کنترل هيجاني، ابرازگري هيجاني و دوسوگرايي در ابراز هيجان در دختران فراري و بهنجار .

  1. Maryam Abdollahi، AliReza Moradi, Jaffar Hasani & Laura Jobson. (2012). Investigating the Relationships between Autobiographical Remembering, the Self and Posttraumatic Stress Disorder in Individuals with HIV . Memory, 46, 1-10.

  2. S. G. ChoobMasjedi, J. Hasani, M. Khorsandi  and M. Ghobadzadeh. (2012). Cognitive factors related to childbirth and their effect on women’s delivery preference: a comparison between a private and public hospital in Tehran. Eastern Mediterranean Health Journal, 18, 1127-1133.

  3. Hasani, J., Zafar Emili & Salehi Fadardi, J. (In press). The Effect of Reappraisal and Suppression of Negative Emotional Experiences on Cardiovascular Reactivity According to Behavioral Activation System (BAS) and Behavioral Inhibition System (BIS).

     

    مقاله­هاي ارائه شده در همايش­ها و مجامع علمي

  1. مقايسه بهداشت رواني گروهي از دانشجويان خوابگاهي و غيرخوابگاهي دانشگاه شيراز، همايش بهداشت رواني دانشجويان و مسائل خوابگاهي، دانشگاه علوم بهزيستي و توان‌بخشي، 1381.

  2. مقايسه ويژگي‌هاي شخصيتي دانشجويان استعداد درخشان و عادي بر اساس نظريه پنج عاملي، اولين همايش ملي استعدادهاي درخشان، دانشگاه شيراز، 1-2 آبان ماه 1381.

  3. مقايسه کانون کنترل، عزت نفس و شيوه‌هاي مقابله‌اي در افراد تيزهوش و عادي، اولين همايش ملي استعدادهاي درخشان، دانشگاه شيراز، 1-2 آبان ماه 1381.

  4. بررسي ميزان هيجان‌طلبي و خطرپذيري در دختران فراري و عادي، اولين همايش تبيين علمي بزه ديدگان و راهکار‌هاي پيشگيرانه، دانشگاه آزاد خوراسگان، 1382.

  5. بررسي رابطه بين بهداشت رواني و راهكارهاي مقابله‌اي در دختران فراري و عادي، اولين همايش تبيين علمي بزه ديدگان و راهکارهاي پيشگيرانه، دانشگاه آزاد خوراسگان، 1382.

  6. مقايسه بهداشت رواني دانشجويان سيگاري بر اساس تيپ‌هاي اصلي افراد سيگاري، سمينار بهداشت رواني دانشجويان، 13-14 اسفند 1383، دانشگاه تربيت مدرس.

  7. بررسي رابطه بين بهداشت رواني و راهكارهاي مقابله‌اي درنوجوانان، دومين همايش روان‌پزشکي کودکان و نوجوانان، تهران، موسسه علوم شناختي، 26-29 بهمن 1383.

  8. بررسي رابطه بين عزت نفس و افسردگي در نوجوانان، دومين همايش روان‌پزشکي کودکان و نوجوانان، تهران، موسسه علوم شناختي، 26-29 بهمن 1383.

  9. توانمندسازي و نقش آن در توسعه محله‌اي، همايش توسعه محله اي چشم انداز توسعه پايدار شهر تهران، اسفند 83.

  10. آسيب‌شناسي رواني اجتماعي توسعه محله‌اي، همايش توسعه محله اي چشم انداز توسعه پايدار شهر تهران، اسفند 83.

  11. پايه‌هاي روش‌شناختي تبديل سيگنال‌هاي خام به داده‌هاي کمي ناقرينگي الکتروانسفالوگرام فرونتال در هيجان، سومين كنگره نوروپسيکولوژي، جهاد دانشگاهي دانشگاه تربيت معلم تهران.

  12. جانبي شدن هيجان: الگوهاي نظري و ريشه هاي تاريخي. سومين كنگره نوروپسيکولوژي، جهاد دانشگاهي دانشگاه تربيت معلم تهران.

  13. رابطه‌ي الگوي رفتاري  تيپ  A و B با بهداشت رواني دانشجويان بومي و غير بومي با نگاه به جنسيت. چهارمين همايش بهداشت رواني دانشجويان، دانشگاه شاهد.

  14. تعيين رابطه راهبردهاي مقابله با استرس و شادكامي در دانشجويان دختر و پسر بومي و غيربومي. چهارمين همايش بهداشت رواني دانشجويان، دانشگاه شاهد.

  15. بررسي همبسته­هاي عصب روان­شناختي  زبان استعاري با تاکيد بر جانبي شدن مغز. اولين همايش ارزيابي نوروپسيکولوژي باليني ايران.

  16. كاركردهاي اجرايي قطعه­ي پيشاني : نظريه­ها و كاربردهاي باليني. اولين همايش ارزيابي نوروپسيکولوژي باليني ايران.

  17. حجاب و سلامت روان در دانشجويان. ششمين همايش بهداشت رواني دانشجويان.

  18. نقش سيستم­هاي مغزي رفتاري در حالت­هاي عاطفي منفي افسردگي، اضطراب و استرس. ششمين همايش بهداشت رواني دانشجويان.

  19. تاثير ارزيابي مجدد و فرونشاني تجارب هيجاني بر حالت­هاي عاطفي منفي افسردگي ،اضطراب و استرس. دومين کنگره ملي روان­شناسي.

  20. مقايسه­ي بهداشت رواني دانشجويان دانشگاه­هاي تک­جنسي و مختلط. ششمين همايش بهداشت رواني دانشجويان.

     

  21. The Role of Parieto-frontal Network in Intelligence Functions with Regard to Cognitive Training, 3rd International conference of cognitive science

  22. BAS, BIS and FFS in obsessive-compulsivepatients. 4th World Congress on Women's Mental Health. Madrid, Spain from March 16th to 19th, 2011.

  23. Cognitive emotion regulation strategies in opiate dependent, abstinent and normal individuals, 3rd International conference of cognitive science.

     

     

    طرح­هاي پژوهشي

  1. بررسي خصوصيات شخصيتي افراد سيگاري و غيرسيگاري بر اساس ديدگاه پنج عاملي شخصيت. بنياد ملي نخبگان.

  2. سيماي هيجاني دختران فراري. معاونت پژوهشي دانشگاه خوارزمي با حمايت مالي بنياد ملي نخبگان از منبع مالي اعتبارات استادياران جوان.

  3. بررسي خصوصيات روان­سنجي پرسشنامه فرايندي نظم­جويي هيجان. معاونت پژوهشي دانشگاه خوارزمي با حمايت مالي بنياد ملي نخبگان از منبع مالي اعتبارات استادياران جوان.

  4. احصاء نيازهاي پژوهشي سپاي پاسداران انصارالمهدي استان زنجان. معاونت دانش و پژوهش سپاه.

 

راهنمايي و مشاوره پايان­نامه­ها

  1. بابايي، زهرا. تاثير آموزش مهارت نظم جويي هيجان در وسوسه و راهبردهاي نظم­جويي شناختي هيجان افراد در حال پرهيز از نواد افيوني: مطالعه تک آزمودني. تحت راهنمايي.

  2. ظفر ايميلي، شادي. تاثير ارزيابي مجدد و فرونشاني تجارب هيجاني بر واکنش­هاي قلبي عروقي و نظم­جويي شناختي هيجان بر اساس سيستم فعال­ساز رفتاري و سيستم بازداري رفتاري. تحت راهنمايي.

  3. سلماني، بهزاد. اثربخشي درمان فراشناختي بر سندرم شناختي توجهي و راهبردهاي نظم­جويي شناختي هيجان در بيماران مبتلا به اختلال اضطراب منتشر. تحت راهنمايي.

  4. پاسدار، کتايون. اثربشخي درمان شناختي مبتني بر ذهن آگاهي (MBCT) بر خودشفقتي بيماران مبتلا به اختلال افسردگي/ اضطرابي مختلط. تحت راهنمايي.

  5. اميري، سهراب. تاثير القاي تجارب هيجاني در قضاوت اخلاقي شخصي  و غير شخصي  با توجه به  سيستم فعال ساز رفتاري (BAS)  و سيستم بازداري رفتاري (BIS). تحت راهنمايي.

  6. نظري، حشمت­اله. تاثير تاکتيک تصويرسازي ذهني بر يادگيري درس شيمي و رابطه آن با توانايي فضايي. تحت مشاوره.

  7. عظيمي معنوي، بهناز. رابطه پنج عامل بزرگ شخصيت، سبک­هاي دلبستگي و سبک­هاي عشق­ورزي با رضايت زتاشويي. تحت مشاوره.

  8. طيراني نجاران، فرزانه. اثر آموزش مهارت­هاي زوج بر ابعاد رضايت زناشويي و باورهاي ارتباطي زوج­هاي جوان. تحت مشاوره.

  9. صادقي، حميده. رابطه کمال­گرايي و عواطف مثبت و منفي با سلامت جسماني. تحت مشاوره.

  10. منصوري، محمود. بررسي کارکردهاي اجرايي در افراد داراي خصوصيات ناگويي خلقي. تحت مشاوره.

  11. شيرواني، ليلا. اثربخشي آموزش فعال­سازي رفتاري گروهي بر کاهش علايم افسردگي و نشخوار فکري دختران. تحت مشاوره.

  12. محمدي، علي اصغر. رابطه استرس شغلي، منبع کنترل کار و سلامت رواني با رضايت شغلي در امدادگران اورژانس شهر تهران. تحت مشاوره.

  13. عبدالهي، مريم. نقش تفاوت هاي فرهنگي ( با تأکيد بر زبان) در حافظه شرح حال افراد مبتلا به PTSD. تحت مشاوره.

  14. عزتي، عادله. الگوي روابط ساختاري حمايت اجتماعي، راهبردهاي مقابله اي و استيگما بر افسردگي زنان نابارور. تحت مشاوره.

  15. ميرآقايي، علي­محمد. بررسي و مقايسه عملکرد حافظه کلامي، غيرکلامي و کارکردهاي اجرايي در بيماران PTSD و OCD. تحت مشاوره.

  16. درگاهيان، ريحانه. ارزيابي اثربخشي درمان فراشناختي در ميزان علايم افسردگي بيماران مبتلا به افسردگي اساسي. تحت مشاوره.

  17. حسيني، افسانه. راهبردهاي تنظيم هيجان در زوجين بارور و نابارو. تحت راهنمايي.

  18. درزي­نژاد، منصوره. مقايسه فعاليت سيستم­هاي مغزي رفتاري در دختران فراري و بهنجار. تحت راهنمايي.

  19. مراديان، فرشيد. تدوين راهنمايي درمان فرانظري اختلال­هاي منشي جنسي و بررسي اثربخشي آن. تحت راهنمايي.

  20. ملک­شاهي، فاطمه. مقايسه حافظه­ کاذب و حافظه­ي فعال بيماران داراي وسواس اجباري (OCD) با افراد بهنجار. تحت مشاوره.

  21. اربابيان، فائزه. بررسي رابطه استرس شغلي و سبک­هاي دلبستگي با رضايت شغي در پرستاران شهر اصفهان. تحت مشاوره.

  22. شهرياري، پرستو. تاثير القاي خلق بر حافظه کاذب بر اساس ميزان فشار گروهي. تحت مشاوره.

  23. حنيفي، احمد. بررسي ميزات شيوع فرسودگي شغلي معلمان مقاطع متوسطه شهرستان رزن و رابطه آن با هوش هيجاني و متغيرهاي جمعيت­شناختي. تحت مشاوره.

  24. ناظمي،  هدي. بررسي حافظه آينده نگر و گذشته نگر در بيماران مبتلا به اختلال اسکيزوفرني، وسواس فکري/ عملي و افراد بهنجار. تحت مشاوره.

  25. نادري، يزدان. بررسي مقدماتي اثربخشي درمان مبتني بر طرح­واره­هاي هيجاني و درمان شناختي رفتاري در علائم اختلال استرس پس از سانحه. تحت مشاوره.

  26. قائدنياي جهرمي، علي. اثربخشي آموزش راهبردهاي نظم­جويي فرايندي هيجان در وسوسه، مقابله­ي شناختي، طرح­واره­هاي هيجاني، و زودانگيختگي افراد مبتلا به سوء مصرف مواد. تحت راهنمايي.

  27. اعرابي، اعظم. مقايسه اثربخشي شناخت درماني مبتني بر ذهن آگاهي و آموزش راهبردهاي نظم­­جويي فرايندي هيجان در کيفيت زندگي، خودکارآمدي و مشکلات بين فردي بيماران مبتلا به افسرده خويي. تحت مشاوره.

  28. ارسلان­ده، فرشته. بررسي تحول يافتگي من و مکانيسم‌هاي دفاعي در افراد زود انگيخته. تحت مشاوره.

  29. ابراهيمي خیرآبادی، احمد. مقايسه اثربخشي درمان شناختي رفتاري مبتني بر توان­بخشي توجه و درمان شناختي رفتاري در مولفه­هاي توجه بيماران مبتلا به اختلال اضطراب فراگير. تحت راهنمايي.

  30. معصومي نوبندان، سیده سعيده. الگوي علّي روابط سيستم­هاي مغزي- رفتاري، نظم­جويي هيجان، طرحواره­هاي هيجاني و وسوسه در افراد مبتلاء به سوء مصرف مواد. تحت راهنمايي.

  31. صادقي­راد، سعيده. کارآمدي آموزش مهارت­هاي­ ارتباطي در تکانشگري و نظم­جويي شناختي هيجان نوجوانان داراي اختلال سلوک. تحت مشاوره.

  32. ميرزالو، محمد. اثربخشي زوج­درماني هيجان­مدار در راهبردهاي نظم­جويي شناختي هيجان و مشکلات بين­فردي زوجين متعارض. تحت راهنمايي.

  33. فيروزي، آرمين. تدوين بسته­ درماني چندبعدي غيرداروئي و مقايسه­ي اثربخشي آن با درمان داروئي در درمان بيماران مبتلا به انزال زودرس. تحت مشاوره.

  34. دژکام، فاطمه. بررسي رابطه ويژگي­هاي شخصيتي و سلامت رواني مادران با ميزان اختلال­هاي رفتاري فرزندانشان . تحت مشاوره.

  35. آخوند کاشي، علي. رابطه سطح سرمي هورمون تستسترون و نيمرخ MMPI. تحت مشاوره.

  36. عظيمي، محمدرضا. مقايسه نيمرخ آزمون رورشاخ در بيماران مبتلا به اختلال اسکيزوفرني، افسردگي اساسي و افراد بهنجار . تحت راهنمايي.

  37. سياحي، افشار. نقش سبک­هاي دلبستگي و تحمل ابهام در تاب­آوري افراد نظامي. تحت راهنمايي.

  38. کدخدايي، مريم. مقايسه مکانيسم­هاي دفاعي و طرحواره­هاي هيجاني در نوجوانان اقدام کننده به خودکشي و بهنجار. تحت راهنمايي.

  39. ابراهيمي، اصغر. تاثير حالات خلقي بر سرعت واکنش در دانش­آموزان داراي سبک­هاي تکانشي و تاملي. تحت مشاوره.

  40. مداحي، سيد سجاد. مقايسه کيفيت زندگي، سلامت رواني و عزت نفس نوجوانان مبتلا به صرع و بهنجار . تحت مشاوره.

  41. گشول، مجتبي. اثربخشي تعامل هدايت­شده­ دانش­آموزان اوتيسم (با عملکرد بالا)  با همسالان و معلم  در مدارس عادي بر کاهش نقائص ارتباطي، اجتماعي و مشکلات رفتاري اين دانش­آموزان:  پژوهش مورد منفرد. تحت مشاوره.

  42. درهرج، محمد. اثربخشي درمان شناختي رفتاري در علايم آسيب شناختي و عملکرد حافظه روزمره نوجوانان مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه. تحت مشاوره.

  43. فتحي، آيدا. بازشناسي حالت هاي هيجاني چهره در ابعاد شخصيتي برونگردي / روان رنجورخويي : نقش تعديل کننده حافظه کاري. تحت مشاوره.

  44. خودي، تينا. ويژگي­هاي روان­سنجي مقياس خود ارزيابي کاري کودک در کودکان مبتلا به اختلال يادگيري. تحت مشاوره.

  45. کشاورز صفئي، زهره. اثر اموزش مهارت­هاي زوجي و جنسي بر ميل جنسي کم کار و رضايت زناشويي. تحت مشاوره.

  46. ميرزا محمدنيا، بهاره. تاثر القا يخلق بر عملکرد حافظه کاري بر اساس سيسام هاي مغزي رفتاري. تحت مشاوره.

  47. عبدالهي، علي. اثربخشي درمان شناختي رفتاري به شيوه گروهي بر بهيود علايم بي خوابي دانشجويان. تحت مشاوره.

  48. آشيان، مرضيه. بررسي رابطه بهزيستي ذهني، هوش هيجاني و مهارت هاي ارتباطي با رضايت زناشويي. تحت مشاوره.

  49. حاتمي فهيمه. اثربخشي مدل پيشگيري از بازگشت مبتني بر ذهن آگاهي در وسوسه، دلبستگي حالت و تاب آوري  معتادان تحت درمان با متادون. تحت مشاوره.

  50. مهديه، آزاد. نقش سيستم­هاي مغزي و رفتاري و راهبردهاي تنظيم شناختي هيجان در پردازش افکار خودکشي. تحت مشاوره.

  51. علي جعفري، سيد ناصر. اثربخشي درمان شناختي رفتاري بر ارتقاء سلامت بيماران دچار خستگي سرطان. تحت مشاوره.

  52. کريمي، ناهيد. نقش کيفيت خواب و حافظه کاري در مورد مشکلات هيجاني/ رفتاري دانش آموزان دبيرستاني. تحت مشاوره.

  53. خزری. اثر بخشی روش یادگیری مشارکتی بر نگرش، خودکارآمدی و اضطراب ریاضی در دانش آموزان پایه اول دبیرستان در شهرستان مهاباد. تحت مشاوره.

  54. اکبری، الیاس. تاثير القاي تجارب هيجاني در فعاليت سيستم نورون‌های آينهاي و پردازش شناختي با نگاه به طيف افسردگي. تحت راهنمایی.

  55. خالقی، محمد. مقایسه اثربخشی درمان مبتنی بر طرح‌واره هیجانی (EST) و درمان فراشناختی (MCT) در  علائم اضطراب، نگرانی، طرح‌واره‌های هیجانی و باورهای فراشناختی مرتبط با نگرانی بیماران مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر. تحت مشاوره.

  56. فرنام­نیا، معصومه. عنوان استرس ادراک‌شده و وابستگی به مواد در زنان: نقش واسطه­ای معنویت، حس انسجام و راهبردهای تنظیم هیجان. تحت مشاوره.

  57. قاسمی، میترا. اثربخشی درمان شناختی ـ رفتاری و راهبردهای تنظیم شناختی هیجان در ذهن آگاهی، تاب آوری و کیفیت زندگی افراد مبتلا به درد مزمن. تحت مشاوره.

  58. نجار، راضیه. اثربخشی درمان شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی و راهبردهای نظم­جویی هیجان در توجه معطوف به خود، حساسیت اضطرابی و بی­نظمی هیجان بیماران مبتلا به اضطراب اجتماعی. تحت مشاوره.

  59. حسینی، مریم. بررسی خصوصیات روان­سنجی آزمون خواندن. تحت مشاوره.

  60. عطایی، محمد صادق. تاثیر القای تجارب هیجانی در حافظه کاری بر اساس فراشناخت.تحت مشاوره.

  61. شاهمرادی، طیبه. اثربخشی آموزش نظم­جویی فرایندی هیجان در ظرفیت حافظه کاری کلامی و دیداری  فضایی، تحت مشاوره.

  62. امام­وردی، فاطمه. اثربخشي گروه درماني مبتني بر ذهن آگاهي در ابراز وجود و تصوير بدني زنان مبتلا به سرطان سينه. تحت راهنمایی.

  63. اسلامی، لیلا. نقش ویژگیهای شخصیتی خودشیفته و راهبرهای نظم­جویی شناختی هیجان در بحران حسادت. تحت راهنمایی.

  64. نخعی، میترا. مقایسه راهبردهای نظم جویی شناختی هیجان و مکانیزمهای دفاعی بیماران مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه و افراد بهنجار. تحت راهنمایی.

  65. بها، سیده فاطمه. مقایسه خصوصیات نظم جویی هیجانی بیماران مبتلا به اختلال اسکیزوفرنی ،افسردگی و افراد بهنجار. تحت راهنمایی.

  66. پورنژدي، اميرتورج. مقایسه اثربخشي درمان شناختي رفتاري و متادون درماني در كيفيت زندگي ، مقابله با وسوسه و خلق منفی افراد در حال پرهیز.  تحت راهنمایی

  67. بسطامی کتولی، مالک. با عنوان نقش کنش‌های اجرایی، نظم جویی شناختی هیجان و هوش هیجانی در علایم نارسایی توجه/ فزون کنشی. تحت راهنمایی.

  68. صبری، وحید. مقایسه تحریف‌های شناختی، مشکلات نظم جویی هیجانی و راهبردهای نظم جویی شناختی هیجان بیماران مبتلا به شخصیت مرزی، اختلال دوقطبی و افراد بهنجار. تحت مشاوره.

  69. صادق­پور، سامان. نقش باورهای مذهبی در علایم وسواسی: اثر واسطه­ای فراشناخت­ها، باورهای مسئولیت­پذیری و معیارهای توقف آیین­مندی­ها. تحت مشاوره.

  70. سعیدپور، صابر. نقش تشخیصی کارکردهای اجرایی ارتباط بین اختلال استرس پس از سانحه (PTSD). تحت مشاوره.

  71. سنایی نسب، نعمت­اله. با عنوان روابط علّی نگرانی، حمله‌های نگرانی و PTSD در بیماران مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه. تحت مشاوره.

  72. مرادی شکیب، آمنه. باورهای فراشناختی و راهبردهای نظم­جویی هیجان در اختلال­های پرخوری عصبی و سوءمصرف مواد:  فرایندهای فراتشخیص یا وابسته به تشخیص. تحت راهنمایی.

  73. امرالهی، سارا. اثربخشی آموزش اختصاصی کردن خاطرات در ظرفیت حافظه فعال هیجانی، حالت­های تجزیه­ای و تمایز شناختی هیجانی بیماران مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه. تحت مشاوره.

  74. احدی، مصطفی. بررسی حافظه شرح حال و نظم­جویی شناختی هیجان در نوجوانان مهاجر مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه (PTSD). تحت مشاوره.

  75. فیاضی، مرتضی. مدل­یابی معادلات ساختاری سیستم‌های مغزی/رفتاری، اضطراب اجتماعی، افسردگی و اعتیاد به اینترنت. تحت راهنمایی.

 

دروس تدريس شده

  • نوروسايکولوژي

  •  انگيزش و هيجان

  •  آسيب­شناسي رواني

  • اصول روان‌شناسي باليني

  •  روان‌شناسي شخصيت

  •  بهداشت رواني

  • آزمون­هاي عيني و فرافکن

  •  كاربرد روان­شناسي در تدريس

  • زمينه روان­شناسي

  • روش تحقيق

  •  روان‌سنجي

  •  آمار

     

مقطع تحصيلي

 

رشته تحصيلي

محل تحصيل

 

دکتري

روان‌شناسي (نوروپسيكولوژي بالينی)

)

نوروپسيكولوژي)

دانشگاه تربيت مدرس

کارشناسي ارشد

روان‌شناسي باليني

دانشگاه شيراز

کارشناسي

روان‌شناسي باليني

دانشگاه تهران

ديپلم

علوم تجربي

زنجان