ویژه مطالعه برای عموم




مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی
، قصد دارد مطالبی را با عنوان ویژه مطالعه عموم فراهم و انتشار نماید. از مخاطبان محترم سایت مرکز انتظار می رود گاه گاهی به این صفحه از سایت مراجعه نمایند و از همکاران متخصص مرکز و دیگر اعضای حرفه انتظار می رود نسبت به تهیه و ارسال مطالب اقدام نمایند تا با نام خودشان در سایت منتشر شود.

 

ویژگی های مشاوره اثربخش
ویژگی های مشاوره اثربخش
مدیر سایت

ویژگی های مشاوره اثربخش

لین پونتون

مترجم: عاطفه محمدصادق

(این متن به سفارش مرکز مشاوره زندگی تهیه و تنظیم شده است)

 

مشاوره اثربخش خیابانی دو طرفه است. این کار نیازمند تلاش دو نفر(مشاور و مراجع) است. همچنین مشاوره اثربخش نیازمند تعهد به ایجاد تغییرات دشوار در الگوهای رفتاری یا تفکر است.

شما باید آنچه را که می خواهید به آن برسید به وضوح با مشاورتان مطرح کنید. مشاور و مراجع باید زمان بندی واقع بینانه ای برای دستیابی به اهداف و نحوۀ رسیدن و اندازه گیری آن داشته باشند.

نکته مهم دیگر این است که مراجع و مشاور باید رابطه خوبی داشته باشند تا در خصوص افکار و احساساتشان کاملا صادق باشند. درواقع مراجع باید میان خوبی با شخصیت، رویکرد و سبک مشاور داشته باشد.

 

نشانه های مشاور اثربخش چیست؟

مشاور اثربخش ضمن اینکه مسئولیت تغییر را به عهده مراجع می گذارد، به فرد کمک می کند به موانع مسیر تغییر غلبه کند. اگر بتوان بر موانع غلبه کرد درمانگر روش های این کار را به مراجع یاد می دهد و اگر موانع قابل کنترل نباشند مشاور به فرد کمک می کند بهترین زندگی را در آن شرایط داشته باشد.

یک مشاور اثربخش الگوهای شناختی منفی که به احساساتی مثل غم، افسردگی یا اضطراب تغذیه می رساند شناسایی می کند.

مشاور خوب به مراجع در ساختن رابطه خوب با دیگران کمک می کند. به فرد نشان می دهد که سهم مراجع در روابط چیست و الگوهای مخرب را اصلاح می کند.

نتیجه نهایی مشاورۀ اثربخش رشد شخصی است که مراجع را قادر می سازد زندگی خود را در کنترل بگیرد و از رابطه با دیگران لذت ببرد.

 

 

حقوق معنوی محفوظ و ذکر منبع با کتاب‌شناسی زیر بلامانع است:

محمدصادق، عاطفه. (1398). مشاوره اثربخش. برگرفته در روز؟؟ سال؟؟ از سایت مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی HTTP://MRMZ.IR/ 

مطلب قبلی خط قرمزهایی که نشان می دهد درمانگر شما فرد مناسبی برای شما نیست
مطلب بعدی تکیه زدن بر اتحاد درمانی(قسمت سوم)
چاپ
8935 به این مطلب امتیاز دهید:
3/5

دیدگاه خود را درج فرمایید

افزودن دیدگاه

x
اخبار و رویدادهای جدید
0 10374

پیام تسلیت

 

مرکز مشاوره ی زندگی با نهایت تاسف و تاثر درگذشت برادر گرامی جناب آقای دکتر مرتضی کشمیری را خدمت ایشان و خانواده‌ی محترمشان تسلیت عرض نموده و صبر جزیل  ‎برای ایشان آرزومند است.

0 21300

کارگاه های عموم

فرزند پرورری - مقابله با اهمالکاری - مدیریت خشم - ارتباط موثر بین فردی - تربیت جنسی - آموزش جراتمندی - مهارت های ارتباط موثر زناشویی

RSS
پیوستن به دریافت کنندگان پیامک های مرکز

  

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های تخصصی 

جهت دریافت اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی

 

 

 

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های ویژه عموم

جهت دریافت اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی