مدیر سایت / دوشنبه, 20 شهریور,1396 / دسته بندی ها: مقالات روانشناسی, مطالعه برای متخصصان نُه عادت ایجاد همدلی در کودکان و نوجوانان نه عادت ایجاد همدلی در کودکان و نوجوانان توسعه همدلی عادت1: سواد عاطفی. آموزش سواد عاطفی به عنوان دروازه ای برای همدردی است ، به طوری که کودکان می توانند احساسات و نیازهای دیگران را در زبان بدن ، لحن صدا یا علامت های صورت (بیانات چهره ) تشخیص دهند و درک کنند. . عادت 2: هویت اخلاقی. کمک به بچه ها که کدهای اخلاقی و مراقبت از ذهنشان را توسعه دهند، به طوری که آنها بیشتر به ارزشهای مراقبتی دست می یابند که به درستی آنها را هدایت می کند و همدلی آنها فعال می شود که احساس دیگران را درک کنند و به آنها کمک کنند. عادت 3. چشم انداز گرفتن. توانایی گسترش دادن چشم انداز کودک و نظریه ذهن است تا کودکان بتوانند با کفشهای دیگران گام بردارند و خودشان را جای آنها بگذارند تا احساسات، افکار و دیدگاه های دیگران را درک کنند. عادت 4. تصورات اخلاقی. بالابردن استفاده از تصاویر عاطفی در هنر وادبیات ، فیلمها ، خبرها و تصاویر الهام بخشی که منبعی برای کمک به کودکان برای درک و افزایش همدلی است. تمرین همدلی عادت 5. خود تنظیمی. کمک به کودکان که راه های مدیریت هیجانات قوی را یاد بگیرند و پریشانی های و ناراحتی های شخصی خود را کاهش دهند که بتوانند راه همدلی را باز بگذارند و از شکاف هایی که همدلی را کاهش می دهد دوری کنند. در این صورت احتمال بیشتری برای همدردی وکمک به دیگران وجود دارد عادت 6. تمرین مهربانی. توسعه و تمرین مهربانی و رفتارهای به نفع اجتماع که کودکان را نسبت به رفاه و احساسات دیگران علاقمند میکند و به احتمال زیاد این امر باعث تلاش برای کمک به دیگران ، حمایت و راحتی دیگران است. عادت 7. همکاری ترویج کار گروهی و توانایی های مشترک برای همکاری کودک با دیگران جهت دستیابی به هدفی مشترک که به نفع همه ی آنهاست وترویج "ما" در ذهن کودک به جای "من " . "همدلی" را زندگی کنید عادت8-شجاعت اخلاقی. ارتقاء و ترویج شجاعت اخلاقی و آموزش آن به فرزندان که روی به کار گیری مهارت ها ثابت قدم باشند؛ هوشیاری و آگاهی از موقعیت و وضعیت موجود در جهت تقویت آنها به صحبت کردن، گام برداشتن و کمک به دیگران در موقعیت ها است. عادت 9. توانایی های رهبری مهربان بودن. تقویت توانایی های رهبری نوع دوستانه برای ایجاد انگیزه برای متفاوت بودن با دیگران، صرفنظر از اینکه چقدر این کار و گام کوچک باشد، آنها شانس خود را برای تبدیل شدن به سازندگان اجتماعی ( کسانی که جامعه خود را بهتر بسازند)، تقویت می کنند. حقوق معنوی محفوظ و ذکر منبع با کتابشناسی زیر بلامانع است:بوربا، میکله. (1396 ) نه عادت همدلی در کودکان و نوجوانان. شادی شمس راد (مترجم). برگرفته در روز؟؟ سال؟؟ از سایت مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی http://mrmz.ir/ چاپ 11554 به این مطلب امتیاز دهید: 5/0 دیدگاه خود را درج فرمایید نام: لطفا نام خود را وارد نمایید. پست الکترونیک: لطفا یک آدرس ایمیل وارد نمایید لطفا یک آدرس ایمیل معتبر وارد نمایید دیدگاه: لطفا یک نظر وارد نمایید افزودن دیدگاه