مقالات روانشناسی: مطالب علمی روانشناسی متخصصان و عموم

ویژه مطالعه

 

مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی، در راستای بخشی از رسالت خود که همانا ارتقای دانش روانشناختی متخصصان و نیز عموم مردم به ویژه مراجعان مراکز خدمات روانشناسی و مشاوره می باشد، قصد دارد مطالبی را با عنوان ویژه مطالعه فراهم و انتشار نماید. از مخاطبان محترم سایت مرکز انتظار می رود گاه گاهی به این صفحه از سایت مراجعه نمایند و از همکاران متخصص مرکز و دیگر اعضای حرفه انتظار می رود نسبت به تهیه و ارسال مطالب اقدام نمایند تا با نام خودشان در سایت منتشر شود.

 

 

دلایل برآورده نشدن نیازهای ما
دلایل برآورده نشدن نیازهای ما
مدیر سایت
/ دسته بندی ها: مطالعه برای عموم

دلایل برآورده نشدن نیازهای ما

برای خواندن ادامه مطلب کلیک نمایید

سوفیا دمبلینگ

ترجمه از عاطفه محمدصادق

آیا نیازهایتان را به اطرافیان می گویید؟ می توانید به دیگران بگویید چه می خواهید؟ گاهی خواسته ها و نیازهایی در روابط داریم اما نحوۀ بیان آنها، احتمال برآورده شدنشان را پایین می آورد.

چهار دلیل رایج این موضوع به این شکل است:

1.از دست دادن فرصت ها: ممکن است آنقدر در ذهن خود درگیر برآورده نشدن نیاز شوید که فرصت های برآورده شدن را از دست بدهید.

2.بیان نادرست نیازها: وقتی نیازهایمان را درست بیان نمی کنیم نتیجه این می شود که شنونده متوجه صحبت من نمی شود و مرا نادیده میگیرد. نیاز را واضح و روشن بیان کنید. بگویید دقیقا چه می خواهید نه اینکه در مورد چیزهایی که نمی خواهید شکایت کنید و غر بزنید.

3.ترس از نیازمند بودن: گاهی نمی دانیم چه زمانی باید خودمان کارمان را انجام دهیم و چه زمانی باید از دیگران کمک بگیریم. اگر فکر می کنید دیگران می توانند کمک کنند آن را مطرح کنید اما منتظر کمک دیگران نمانید

4.انتظار برای اجازه صحبت: گاهی افراد می گویند دیگران باید خودشان بدانند چه کاری انجام دهند یا باید بپرسند من چه نیازی دارم. وقتی حرفی برای گفتن داریم منتظر نباشیم دیگران این موضوع را حدس بزنند. سکوت، رضایت تفسیر می شود. انتظار برای اینکه کسی نیازمان را بپرسد می تواند حتی پرخاشگری منفعلانه باشد. من نیازم را ابراز نمی کنم و بعد دیگران را برای برآورده نکردن آن سرزنش میکنم.

 

حقوق معنوی محفوظ و ذکر منبع با کتاب‌شناسی زیر بلامانع است:

محمدصادق، عاطفه. (1400). دلایل برآورده نشدن نیازهای ما. برگرفته در روز؟؟ سال؟؟ از سایت مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره  زندگی HTTP://MRMZ.IR/ 

مطلب قبلی بزرگترین پشیمانی های زندگی کدام اند؟
مطلب بعدی وقتی احساس شکست می‌کنید، چه کار می‌توانید انجام دهید؟
چاپ
2569 به این مطلب امتیاز دهید:
هیچ امتیازی موجود نیست

دیدگاه خود را درج فرمایید

افزودن دیدگاه

x
اخبار و رویدادهای جدید
0 10374

پیام تسلیت

 

مرکز مشاوره ی زندگی با نهایت تاسف و تاثر درگذشت برادر گرامی جناب آقای دکتر مرتضی کشمیری را خدمت ایشان و خانواده‌ی محترمشان تسلیت عرض نموده و صبر جزیل  ‎برای ایشان آرزومند است.

0 21300

کارگاه های عموم

فرزند پرورری - مقابله با اهمالکاری - مدیریت خشم - ارتباط موثر بین فردی - تربیت جنسی - آموزش جراتمندی - مهارت های ارتباط موثر زناشویی

RSS
پیوستن به دریافت کنندگان پیامک های مرکز

  

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های تخصصی 

جهت دریافت اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی

 

 

 

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های ویژه عموم

جهت دریافت اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی