مرکز مشاوره زندگی | مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی، غرب تهران، گیشا

دریافت وقت مشاوره در ایام نوروز دریافت وقت مشاوره در ایام نوروز

دریافت وقت مشاوره در ایام نوروز

ساعت کاری مرکزمشاوره زندگی ساعت کاری مرکزمشاوره زندگی

ساعت کاری مرکزمشاوره زندگی

وقت دهی اینترنتی وقت دهی اینترنتی

وقت دهی اینترنتی

پیامی کوتاه به مراجعان: مشاوره‌های غیرحضوری هم اثربخش هستند. پیامی کوتاه به مراجعان: مشاوره‌های غیرحضوری هم اثربخش هستند.

پیامی کوتاه به مراجعان: مشاوره‌های غیرحضوری هم اثربخش هستند.

ارتباط با مرکز مشاوره ارتباط با مرکز مشاوره

ارتباط با مرکز مشاوره

ویژه مطالعه، به تفکیک متخصصان و عموم (به توضیح مقابل گروه توجه شود)
 بیست نکته برای اینکه هرروز توجه آگاه تر باشید.
Anonym
/ دسته بندی ها: مطالعه برای عموم

بیست نکته برای اینکه هرروز توجه آگاه تر باشید.

آموری لیم
مترجم:عاطفه محمدصادق
 (این متن به سفارش مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی ترجمه شده است)

 بیست نکته برای اینکه هرروز توجه آگاه تر باشید
 جهانی که امروزه در آن زندگی می کنیم واقعا نکات کوچکی دارد که باید بابت آن ها قدردان باشیم. توجه آگاهی کمک می کند نکات کوچکی را که به دلیل مشغله های زندگی از آنها غافل شده ایم، ببینیم. توجه آگاه بودن نه تنها کمک می کند فردی آرام تر باشیم بلکه ما را از بسیاری از مشکلات رها می کند. توجه آگاهی کمک می کند پربار تر باشیم و کمتر خطا کنیم. اغلب به خاطر اینکه متوجه اتفاقات اطرافمان نیستیم، تصمیمات بدی می گیریم یا اشتباهاتی می کنیم. اگر توجه آگاهی را تمرین کنیم به تدریج نسبت به اتفاقات اطرافمان آگاه تر می شویم. ما همچنین درکمان از هیجاناتمان و حالت های جسمی مان بهتر می شود که در نهایت منجر به سالم بودن و شادتر بودن زندگی مان می شود.
 در اینجا 20 نکته ساده آورده شده تا هرروز آگاه تر شوید:


 1.مشاهده تنفس روزانه چند ثانیه تنفس خود را مشاهده کنید.
دم و بازدمتان نسبت به همیشه عمیق تر باشد. ما اغلب بر اساس هیجاناتمان عمل می کنیم و نتیجه ای که می گیریم خوشایند ما نیست. این تمرین کمک خواهد کرد خودتان را در موقعیت های مختلف آرام کرده و وضعیت بدنی و هیجانی خود را مشاهده کنید.

 2.به خودتان در آینه نگاه کنید.
 نگاه کردن به خودتان در آینه به شما کمک می کند حالت های صورتتان را مشاهده کنید. حتی زمانی که خشمگین هستید می توانید ببینید صورتتان موقع لبخند زدن یا اخم کردن چطور به نظر می رسد. این کار کمک می کند وقتی با دیگران برخورد می کنید واکنش بهتری داشته باشید.

 3. هر لقمه غذایتان را مزه کنید.
 روی جویدن غذا تمرکز کنید. موبایل و تبلت خود را کنار بگذارید و تلویزیون را خاموش کنید. از هر لقمه غذای‌تان لذت ببرید. این کار نه تنها به سیستم گوارش شما کمک می کند، بلکه باعث می شود روی فعالیت های کنونی خود تمرکز کنید و قدردان غذایی باشید که دارید میخورید.

 4.به موسیقی های آرامش بخش گوش دهید.
 موزیک آرامش بخش و ملایمی روشن کنید و واقعا به آن گوش فرا دهید. در راحت ترین حالت ممکن بنشینید، چشمان‌تان را ببندید و موسیقی را در درون خود احساس کنید. موسیقی به شما کمک می کند ذهنتان را بعد از یک روز کاری پر استرس پاک کنید.

 5.کتاب بخوانید مطالعه تمرکز زیادی از شما می گیرد.
مطالعه نه تنها به دانش و اطلاعات شما می افزاید بلکه به شما در تمرین تمرکز هم کمک می کند.در همان حال که از کلمات عبور می کنید همزمان در حال تمرین توجه آگاهی هم هستید.

 6.پیاده روی کنید.
 پاهای ما قهرمان های ستایش نشده زندگی ما هستند که هرروز و هر لحظه ما را حرکت می دهند. پیاده روی به شما فرصت این را می دهد که قدردان پاهای خود و در عین حال قدردان هرچیز دیگری که اطراف شماست باشید. همچنین شما بعد از یک پیاده روی طولانی و خوب، ذهن آرام و روشن تری خواهید داشت.

 7. خانه و محل کار خود را سازمان دهید.
داشتن منزل یا محل کار بی نظم منجر به اضطراب و استرس می شود. نظم دادن، ساده ترین روش برای کاهش استرس و بالا بردن کیفیت زندگی است. همزمان که در حال مرتب کردن وسایل هستید، آگاهانه هر چیزی را که سرجای خود می گذارید مشاهده کنید و توجه آگاهی را تمرین کنید.

 8.وقایع روزانه را بنویسید
 تحقیقات نشان داده اند افرادی که وقایع روزانه خود را می نویسند فواید هیجانی و فیزیکی زیادی می برند. آنها همچنین طول عمر بیشتری دارند.نوشتن افکارتان در دفترتان در کاهش نگرانی ها و علائم افسردگی کمک می کند. شما افکارتان و هیجاناتتان را در دفترتان تصریح می کنید و این کار کمک می کند فهم عمیق تر و بهتری از خودتان داشته باشید.

 9.غذا بپزید
 عطر خوش غذا روی خلق شما تاثیر مثبت دارد. فرآیند پخت غذا  مثل خرد کردن سبزی می تواند واقعا روز پر تنش شما را آرام کند. آشپزی احساس آرامش به شما می دهد و در عین حال یک گام در جهت سلامتی شماست.

 10.اهداف کوچکی را روزانه تنظیم کنید.
 هدفتان را به گام های کوچک روزانه تقسیم کنید تا هرروز برای دستیابی به هدفتان کاری کرده باشید. هدف می تواند به سادگی بیرون بردن سگتان یا تمیز کردن منزل‌تان باشد. وقتی هدفتان را انجام دادید از خودتان قدردانی کنید و کاری برای خودتان انجام  دهید.

 11.آدم های اطرافتان را مشاهده کنید.
 دیدن افرادی که کنار شما هستند کمک می کند چیزهایی را در آنها ببینید که قبلا به آن بی توجه بودید. تنوع عقاید را می بینید و از آن ایده هایی می گیرید و آگاهی خود را از هنجارها و ارزش های افراد مختلف بالا می برید. این کار همچنین یک دید باز به شما می دهد و کمک می کند توجه آگاهی را بهتر یاد بگیرید.

 12.به کسی کمک کنید
 تحقیقات نشان دادند افرادی که برای دیگران زندگی می کنند زندگی فوق العاده موفقی دارند و درجات افسردگی و استرس کمتری را نشان می دهند. یک اقدام ساده مثل کمک به خانواده برای انجام کارهای عادی روزمره یا کمک به عبور یک فرد مسن برای عبور از خیابان می تواند اثر شگفت آوری داشته باشد. با انجام کارهای کوچکی که سودی به کسی برساند احساس مثبتی نسبت به خودتان پیدا می کند و زندگی آنها را هم قدری بهبود می بخشید. این کار به شما توجهی آگاهانه از یک زندگی هدفمند می دهد.

 13.رها باشید و بخندید
  خندیدن موجب افزایش اندورفین می شود و اکسیژن و انرژی بیشتری به بدنتان می رساند و در عین حال سیستم ایمنی بدن‌تان را بهبود می بخشد. برخی از ما ممکن است نیاز به سرگرمی داشته باشیم تا بخندیم اما در واقع شما می توانید در هرچیز کوچکی  موضوع خنده داری پیدا کنید.

 14. خلق کنید
 درگیر شدن با یک کار خلاقانه شما را داخل جریان آگاهی و هوشیاری می اندازد. فعالیت های خلاقانه مثل آشپزی، طراحی لوگو یا آواز خواندن باعث می شود ذهنتان آرام تر شده و روی لحظه حال تمرکز کند، و در نهایت توجه آگاهی‌تان افزایش و بهبود یابد.

 15.دستگاه های‌تان را خاموش کنید.
 گاهی دستگاه های خود مثل موبایل را خاموش کنید و با جهان طبیعی اطراف خود درگیر شوید. مکالمه ای خاص با افراد داشته باشید. این کار موجب می شود خودتان را در شرایط درستی قرار دهید و در عین حال قبل از انجام کارهای روزانه به خودتان نیرو بدهید. با انجام همین کار بین فعالیت های روزانه خواهید دید حال بهتری دارید و طراوت بیشتری احساس می کنید.

 16.مدیتیشن گاهی در سکوت بنشینید و از آن لذت ببرید. چند لحظه تمام کارهای خود را فراموش کنید و در یک وضعیت راحت بنشینید و بدن خود را مشاهده کنید. روی احساس هر نقطه از بدنتان تمرکز کنید در حالیکه استرس های روزانه را از خودتان دور می کنید.

 17.ورزش
وقتی ورزش می کنید توجهتان را روی احساسات، تنفس و حرکات بدنتان متمرکز کنید. این کار باعث می شود هرگونه عامل حواس پرتی و افکار بی پایان خود را رها کنید و در عین حال یک رابطه عاشقانه سالم را با بدن خود بهبود ببخشید. شما یاد می گیرید به نیازهای بدن خود گوش دهید و روی رویدادهای لحظه حال تمرکز کنید.

 18.یادداشت های کوچک بنویسید.
 نوشتن افکار روی کاغذهای کوچک، یک راه باورنکردنی برای تمرین توجه آگاهی است. چیزهایی را که می خواهید به خودتان یادآوری کنید روی کاغذ های کوچک بنویسید و آنها را اطراف خانه یا میز کارتان بچسبانید. شما می توانید حتی روی آنها "لبخند" یا "توجه آگاه باش" برای یادآوری خودتان بنویسید که با دیدن آنها انجامشان دهید.

 19.دوش طولانی بگیرید.
 یک دوش آب گرم عضلات خسته شما را تسکین می دهد و شما در جوی آرام قرار می دهد و موقتا از فعالیت ها و فشارهای روزانه رها می کند. این کار کمک می کند تنفستان آرام تر و عمیق تر شود و در لحظه حال بمانید.

 20. یک تعریف واقعی و صادقانه ارائه دهید.
 حداقل یکبار در روز، از کسی که می شناسید تعریفی واقعی کنید. برای مثال، می توانید چنین چیزی به آنها بگویید:" من خیلی خوشم آمد وقتی به آن غریبه لبخند زدید". این کار باعث می شود به اطرافیان خود دقت بیشتری کرده و به کارهایی که آنها به خوبی انجام میدهند توجه کنید و ضمنا گرمی و صمیمیت بیشتری به رابطه تان ببخشید. این کار کمک می کند زیبایی مردمی که دوستشان دارید ببینید و قدردانی خود را با توجه کردن و مشاهده آنها نشان دهید. 

حقوق معنوی محفوظ و ذکر منبع با کتاب‌شناسی زیر بلامانع است:
لیم، آموری. (1395).  بیست نکته برای اینکه هرروز توجه آگاه تر باشید. عاطفه محمدصادق (مترجم). برگرفته در روز؟؟ سال؟؟ از سایت مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی http://mrmz.ir/  
مطلب قبلی زوج ها چقدر باید با یکدیگر زمان بگذرانند؟
مطلب بعدی پنج گام برای پاکسازی ذهن
چاپ
2233 به این مطلب امتیاز دهید:
هیچ امتیازی موجود نیست

دیدگاه خود را درج فرمایید

افزودن دیدگاه

x
فهرست و مشخصات کارگاه های آموزشی ویژه متخصصان

مبانی درمان شناختی رفتاری CBT

به صورت آنلاین

مدیر سایت 0 5809 امتیاز مطلب: 1/0

دوره مقدماتی CBT

مدرس: خانم دکتر حمیرا ورمقانی

تاریخ‌های برگزاری: چهارشنبه ها ۶، ۱۳، ۲۰، ۲۷

ساعت: ۱۵ الی ۱۸

هزینه: ۴۲۰.۰۰۰ تومان

اعطای مدرک معتبر پایان دوره

دوره مقدماتی زوج‌درمانی شناختی رفتاری

اطلاعات بیشتر و سرفصل های دوره بر روی لینک دوره کلیک نمایید👆

مدیر سایت 0 4843 امتیاز مطلب: 3/0

ارایه مدرک در پایان آموزش

پنجشنبه‌ ۶ و ۱۳ آذر ( ۱۶ ساعت - ۹صبح الی ۱۷)

مدرس دکتر کمیل زاهدی تجریشی( عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران)

هزینه ثبتنام: ۴۳۲ هزار تومان

تخفیف ۱۰ درصدی دانشجویان

ثبتنام: تماس با ۰۲۱۸۸۲۳۰۹۵۶ الی ۸

RSS
آخرین مطالب سایت
تسهیلات و تخفیف ها
 

تسهیلات مرکز زندگی برای توسعه­ی آموزش حرفه­ای روانشناسان و مشاوران


به لطف خدا و پشتیبانی متخصصان توانمند و نام­آور و در سایه استقبال در خور توجه دانشجویان و دانش­آموختگان روانشناسی کشور، گام های سودمندی را در آموزش حرفه­ای روانشناسی برداشته است.

با توجه به درخواست شرکت­کنندگان در کارگاه­های آموزشی و به منظور تسهیل حضور همکاران بیشتری از حرفه، مرکز زندگی در نظر گرفته است تسهیلات زیر را برای شرکت در کارگاه های آموزشی تخصصی روانشناسی زمستان ۱۳۹5 اعمال نماید.

     1-به دلیل جایگاه رفیع فعالان عرصه آموزش، مشاوران شاغل در وزارت آموزش و پرورش  می­توانند در دو کارگاه      تخصصی از تخفیف ۱۰ درصدی برخوردار شوند.

2-برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری به ازای هر کارگاه تخصصی تخفیف ۱۰ درصدی در نظر گرفته شده است.

3-  چنانچه فردی تمایل به شرکت در بیش از یک کارگاه داشته باشد به ازای کارگاه­های دوم به بعد ۵ درصد تخفیف اعمال خواهد شد.

4-روانشناسان و مشاوران معرفی شده از کلیه ارگان­ها  و سازمان­ها، در صورتی که حداقل ۵ نفر باشند، به ازای هر کارگاه تخصصی تخفیف ۱۰ درصدی در نظر گرفته شده است.

 

تبصره: استفاده از تسهیلات بند ۲ و ۳ به صورت همزمان بلامانع است.

پیوستن به دریافت کنندگان پیامک های مرکز

  

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های تخصصی 

جهت دریافت اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی

 

 

 

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های ویژه عموم

جهت دریافت اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی




جستجو در سایت مرکز مشاوره زندگی
راهنمای جستجو
نوع مثال نکات
فازی سلام~ عباراتی که به لغت "سلام" نزدیک هستند، به عنوان مثال "کلام"
شامل عبارت سوز* عباراتی که با لغت "سوز" شروع می شوند، به عنوان مثال "سوزناک" و همچنین خود لغت "سوز"
عین لغت فرسیکا عباراتی که دقیقا شامل لغت "فرسیکا" هستند
عین عبارت "مرجع متخصصین دی ان ان" عباراتی که دقیقا شامل عبارت "مرجع متخصصین دی ان ان" هستند
یا پورتال سوئیت مواردی که شامل لغات "پورتال" یا "سوئیت" و یا هر دو هستند.
پورتال یا سوئیت
و +پورتال +سازمانی مواردی که شامل لغات "پورتال" و "سازمانی" هستند
ترکیبی (فنآوری یا خلاقیت) و فرسیکا مواردی که شامل لغت "فرسیکا" بوده و همچنین بایستی شامل لغات "فنآوری" و/یا "خلاقیت" باشند
تعداد نتایج در هر صفحه:
select
این گزینه نشانگر برچسب های مورد استفاده برای محدود کردن نتایج جستجو می باشد.
این گزینه نشانگر فیلتر زمانی مورد استفاده برای محدود کردن نتایج جستجو می باشد.
select
این گزینه فیلتر مورد استفاده برای محدود کردن نتایج جستجو می باشد.
select
این گزینه نشانگر کلیدواژه های مورد نظر می باشد که نتایج جستجو بایستی دقیقا شامل آنها باشند.