مرکز مشاوره زندگی | مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی، غرب تهران، گیشا

دریافت وقت مشاوره در ایام نوروز دریافت وقت مشاوره در ایام نوروز

دریافت وقت مشاوره در ایام نوروز

ساعت کاری مرکزمشاوره زندگی ساعت کاری مرکزمشاوره زندگی

ساعت کاری مرکزمشاوره زندگی

وقت دهی اینترنتی وقت دهی اینترنتی

وقت دهی اینترنتی

پیامی کوتاه به مراجعان: مشاوره‌های غیرحضوری هم اثربخش هستند. پیامی کوتاه به مراجعان: مشاوره‌های غیرحضوری هم اثربخش هستند.

پیامی کوتاه به مراجعان: مشاوره‌های غیرحضوری هم اثربخش هستند.

ارتباط با مرکز مشاوره ارتباط با مرکز مشاوره

ارتباط با مرکز مشاوره

ویژه مطالعه، به تفکیک متخصصان و عموم (به توضیح مقابل گروه توجه شود)
تله شادمانی (قسمت اول)
Anonym
/ دسته بندی ها: مطالعه برای عموم

تله شادمانی (قسمت اول)


 



دکتر راس هریس
مترجم: علی فیضی
این متن به سفارش مرکز خدمات روان‌شناسی و مشاوره زندگی ترجمه شده است.

لحظه‌ای خیال کنید که تقریباً هر باوری که درباره پیدا کردن شادمانی داشتید نادرست، گمراه‌کننده یا اشتباه باشد و همین‌طور فرض کنید همه باورهایی که شمارا بدبخت کرده‌اند نیز همین وضعیت را پیدا کنند. چه می‌شود اگر هر تلاشی که برای پیدا کردن شادمانی کرده‌اید درواقع از دست‌یابی شما به آن جلوگیری کرده باشد؟ و چه می‌شود اگر هرکسی که می‌شناسید همین اشتباه را بکند؟ منظورم همه روانشناس‌ها، روان‌پزشک‌ها و دیگرانی است که ادعا می‌کنند راز شادمانی در مشت آن‌ها است؟
من این سؤال‌ها را بیان نکردم تا صرفاً توجه شمارا جلب کنم. آنچه برای شما دراین‌باره خواهم گفت بر اساس شواهد روزافزونی از پژوهش‌های علمی است که نشان می‌دهد همه ما در یک تله روان‌شناختی قوی گیر افتاده‌ایم. ما زندگی خودمان را با باورهای نادرست و بی‌فایده‌ای درباره شادمانی ‌پیش می‌بریم- باورهایی که جامعه به‌طور گسترده‌ای آن‌ها را پذیرفته چون هرکسی می‌داند که آن‌ها باورها عین واقعیت‌اند. در ظاهر این باورها انگار بامعنی‌اند و به همین دلیل است که سروکله آن‌ها بارها و بارها تقریباً در همه کتاب‌های خودیاری پیدا می‌شود؛ اما این باورهای اشتباه هم دلیل و منبع نیروی دور باطلی هستند که همه ما در آن سعی می‌کنیم تا شادمانی را پیدا کنیم. این تله روان‌شناختی به‌خوبی پنهان‌شده و ما حتی روحمان هم خبردار نیست که در آن گیر افتاده‌ایم و توسط آن کنترل می‌شویم.

این‌ها خبرهای بد بود!

خبرهای خوب این است که امیدی برای رهایی از این مخمصه وجود دارد. شما می‌توانید یاد بگیرید تا این تله شادمانی را بشناسید و مهم‌تر این‌که یاد بگیرید تا از آن دربیایید و بیرون بمانید. در این سلسله مقاله‌ها سعی می‌کنم تا مهارت‌ها و دانش موردنیاز برای این کار را به شما عرض کنم. این مهارت‌ها و دانش بر اساس رشد و توسعه‌ای نو و انقلابی در روانشناسی انسان است، منظورم یک الگوی قدرتمند به نام درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) است.
ACT (که به‌صورت اَکت تلفظ می‌شود) توسط روانشناسی به نام استیون هِیز ابداع و توسط تعدادی از همکاران او بسط و گسترش پیداکرده است. این درمان به‌طور شگفت‌انگیزی در کمک به دسته گسترده‌ای از بیماران موفق بوده است: از افسردگی بگیرید تا اضطراب از درد مزمن تا حتی اعتیاد به مواد؛ مثلاً در یک مطالعه جالب‌توجه استیون هِیز و یکی از همکارانش در کار با بیماران مبتلابه اسکیزوفرنی از ACT استفاده کرده و متوجه شدند که فقط چهار ساعت کاربرد این درمان می‌تواند میزان بستری مجدد بیماران را نصف کند! ACT همچنین می‌تواند برای بسیاری از مشکلات خفیف‌تری که میلیون‌ها نفر از ما را درگیر خودکرده هم مؤثر باشد؛ پژوهش‌ها نشان می‌دهد که این درمان مثلاً برای ترک سیگار، کاهش استرس در محیط و کاهش وزن مفید است. ACT برخلاف بسیاری از دیگر درمان‌ها مبنای محکمی در پژوهش‌های علمی دارد و محبوبیت آن در میان روانشناسان تمامی دنیا به‌سرعت بیشتر می‌شود.
هدف این درمان این است که به شما کمک کند تا زندگی غنی، کامل و معناداری داشته باشید و درعین‌حال درد و زحمتی را که به‌ناچار در مقابل شما قد علم می‌کنند به‌طور مؤثری اداره کنید. ACT از طریق استفاده از شش اصل قدرتمند به این هدف می‌رسد؛ این اصول با بسیاری از راهبردهای مبتنی بر عقل سلیمی که در اکثر کتاب‌های خودیاری وجود دارد تفاوت زیادی دارند.

آیا شادمانی یک پدیده بهنجار و عادی است؟

در بسیاری از نقاط دنیا انسان‌ها بالاترین معیارهای زندگی را از آغاز تاریخ تا به الآن دارند. در این مناطق انسان‌ها درمان پزشکی بهتر، غذای بیشتر و بهتر، خانه‌های بزرگ‌تر و راحت‌تر، سامانه فاضلاب بهتر، پول بیشتر، خدمات اجتماعی بیشتر و بهتر و دسترسی بیشتری به آموزش‌وپرورش، عدالت، مسافرت، تفریح و فرصت‌های شغلی دارند. درواقع امروزه زندگی‌های طبقه متوسط جوامع بهتر از زندگی شاهانه افراد درزمانی نه‌چندان دور است اما بااین‌حال بدبختی و تیره‌روزی در همه‌جا دیده می‌شود.
بخش‌های روانشناسی و رشد فردی کتاب‌فروشی‌ها به میزانی رشد می‌کنند که تاکنون دیده نشده و قفسه‌های کتاب پرتر و پرتر می‌شوند. عناوین کتاب‌ها مربوط به افسردگی، اضطراب، کم‌اشتهایی عصبی، پرخوری، مدیریت خشم، طلاق، مشکلات ارتباطی، اعتیاد به مواد، عزت‌نفس پایین، تنهایی، سوگواری و خیلی مشکلات دیگر است؛ در ضمن در تلویزیون و رادیو و در مجله‌ها و روزنامه‌ها متخصصان ما را با توصیه‌هایی درباره بهبود زندگی بمباران می‌کنند. به همین دلیل است که تعداد روانشناسان، روان‌پزشکان، مشاوران خانواده و ازدواج، مددکاران اجتماعی و مربیان زندگی هرسال بیشتر و بیشتر می‌شود و بااین‌وجود –حالا به این موضوع هم ‌فکر کنید- با همه این کمک‌ها و توصیه‌ها و خردمندی جهانی بدبختی انسان نه‌تنها از بین نمی‌رود بلکه بیشتر هم می‌شود! به نظر شما این وسط یک جای کار نمی‌لنگد؟
آمارها سرسام‌آور هستند: در هرسال تقریبا بیش از بیست‌وپنج درصد جمعیت بزرگ‌سال به یک اختلال شناخته‌شده روان‌پزشکی مبتلا است. سازمان بهداشت جهانی تخمین می‌زند که افسردگی الآن چهارمین بیماری بزرگ، هزینه زا و ناتوان‌کننده دنیا است و در سال 2020 دومین بیماری بزرگ خواهد شد. در هر هفته یک‌دهم از جمعیت بزرگ‌سال از افسردگی بالینی رنج می‌برد و یک پنج مردم در نقطه‌ای از عمر خود به آن مبتلا می‌شوند.
اما از همه آمارهای گفته شده تعجب‌آورتر و توجه برانگیز تر این‌که نصف جمعیت مردم در طی مرحله‌ای از زندگی خود به‌طورجدی به خودکشی فکر می‌کند و با این فکر به مدت دو هفته یا بیشتر درگیر می‌شود. ترسناک‌تر اینکه از هر ده نفر یک نفر در نقطه‌ای از زندگی خودش واقعاً اقدام به خودکشی می‌کند.
به این عددها لحظه‌ای فکر کنید. به افرادی که در زندگی شما حضور دارند فکر کنید: به دوستان، خانواده و همکارانتان. توجه کنید که این آمارها چه چیزی درباره آن‌ها می‌گوید: نصف افرادی که می‌شناسید در نقطه‌ای از زندگی خود از دست بدبختی جان به لب می‌شوند و به‌طورجدی به خودکشی فکر می‌کنند و از هر ده تای آن‌ها یکی دست به خودکشی می‌زند! در طی دو قرن گذشته ما توانسته‌ایم میانگین طول عمر انسان را دو برابر کنیم اما آیا توانسته‌ایم غنا، خوشی و رضایت و شادمانی آن را هم دو برابر کنیم؟ این آمارها با صدای بلند و واضح جواب می‌دهند: شادمانی یک پدیده بهنجار و عادی نیست!

حقوق معنوی محفوظ و ذکر منبع با کتاب‌شناسی زیر بلامانع است:
هریس، راس. (1394). تله شادمانی (قسمت اول). علی فیضی (مترجم). برگرفته در روز؟؟ سال؟؟ از سایت مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی HTTP://WWW.MRMZ.IR 

مطلب قبلی آیا درباره سلامتی خود بیش‌ازحد مضطرب هستید؟
مطلب بعدی تله شادمانی (قسمت دوم)
چاپ
3951 به این مطلب امتیاز دهید:
5/0

دیدگاه خود را درج فرمایید

افزودن دیدگاه

x
فهرست و مشخصات کارگاه های آموزشی ویژه متخصصان

مبانی درمان شناختی رفتاری CBT

به صورت آنلاین

مدیر سایت 0 5789 امتیاز مطلب: 1/0

دوره مقدماتی CBT

مدرس: خانم دکتر حمیرا ورمقانی

تاریخ‌های برگزاری: چهارشنبه ها ۶، ۱۳، ۲۰، ۲۷

ساعت: ۱۵ الی ۱۸

هزینه: ۴۲۰.۰۰۰ تومان

اعطای مدرک معتبر پایان دوره

دوره مقدماتی زوج‌درمانی شناختی رفتاری

اطلاعات بیشتر و سرفصل های دوره بر روی لینک دوره کلیک نمایید👆

مدیر سایت 0 4828 امتیاز مطلب: 3/0

ارایه مدرک در پایان آموزش

پنجشنبه‌ ۶ و ۱۳ آذر ( ۱۶ ساعت - ۹صبح الی ۱۷)

مدرس دکتر کمیل زاهدی تجریشی( عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران)

هزینه ثبتنام: ۴۳۲ هزار تومان

تخفیف ۱۰ درصدی دانشجویان

ثبتنام: تماس با ۰۲۱۸۸۲۳۰۹۵۶ الی ۸

RSS
آخرین مطالب سایت
تسهیلات و تخفیف ها
 

تسهیلات مرکز زندگی برای توسعه­ی آموزش حرفه­ای روانشناسان و مشاوران


به لطف خدا و پشتیبانی متخصصان توانمند و نام­آور و در سایه استقبال در خور توجه دانشجویان و دانش­آموختگان روانشناسی کشور، گام های سودمندی را در آموزش حرفه­ای روانشناسی برداشته است.

با توجه به درخواست شرکت­کنندگان در کارگاه­های آموزشی و به منظور تسهیل حضور همکاران بیشتری از حرفه، مرکز زندگی در نظر گرفته است تسهیلات زیر را برای شرکت در کارگاه های آموزشی تخصصی روانشناسی زمستان ۱۳۹5 اعمال نماید.

     1-به دلیل جایگاه رفیع فعالان عرصه آموزش، مشاوران شاغل در وزارت آموزش و پرورش  می­توانند در دو کارگاه      تخصصی از تخفیف ۱۰ درصدی برخوردار شوند.

2-برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری به ازای هر کارگاه تخصصی تخفیف ۱۰ درصدی در نظر گرفته شده است.

3-  چنانچه فردی تمایل به شرکت در بیش از یک کارگاه داشته باشد به ازای کارگاه­های دوم به بعد ۵ درصد تخفیف اعمال خواهد شد.

4-روانشناسان و مشاوران معرفی شده از کلیه ارگان­ها  و سازمان­ها، در صورتی که حداقل ۵ نفر باشند، به ازای هر کارگاه تخصصی تخفیف ۱۰ درصدی در نظر گرفته شده است.

 

تبصره: استفاده از تسهیلات بند ۲ و ۳ به صورت همزمان بلامانع است.

پیوستن به دریافت کنندگان پیامک های مرکز

  

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های تخصصی 

جهت دریافت اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی

 

 

 

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های ویژه عموم

جهت دریافت اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی




جستجو در سایت مرکز مشاوره زندگی
راهنمای جستجو
نوع مثال نکات
فازی سلام~ عباراتی که به لغت "سلام" نزدیک هستند، به عنوان مثال "کلام"
شامل عبارت سوز* عباراتی که با لغت "سوز" شروع می شوند، به عنوان مثال "سوزناک" و همچنین خود لغت "سوز"
عین لغت فرسیکا عباراتی که دقیقا شامل لغت "فرسیکا" هستند
عین عبارت "مرجع متخصصین دی ان ان" عباراتی که دقیقا شامل عبارت "مرجع متخصصین دی ان ان" هستند
یا پورتال سوئیت مواردی که شامل لغات "پورتال" یا "سوئیت" و یا هر دو هستند.
پورتال یا سوئیت
و +پورتال +سازمانی مواردی که شامل لغات "پورتال" و "سازمانی" هستند
ترکیبی (فنآوری یا خلاقیت) و فرسیکا مواردی که شامل لغت "فرسیکا" بوده و همچنین بایستی شامل لغات "فنآوری" و/یا "خلاقیت" باشند
تعداد نتایج در هر صفحه:
select
این گزینه نشانگر برچسب های مورد استفاده برای محدود کردن نتایج جستجو می باشد.
این گزینه نشانگر فیلتر زمانی مورد استفاده برای محدود کردن نتایج جستجو می باشد.
select
این گزینه فیلتر مورد استفاده برای محدود کردن نتایج جستجو می باشد.
select
این گزینه نشانگر کلیدواژه های مورد نظر می باشد که نتایج جستجو بایستی دقیقا شامل آنها باشند.