ویژه مطالعه برای عموم




مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی
، قصد دارد مطالبی را با عنوان ویژه مطالعه عموم فراهم و انتشار نماید. از مخاطبان محترم سایت مرکز انتظار می رود گاه گاهی به این صفحه از سایت مراجعه نمایند و از همکاران متخصص مرکز و دیگر اعضای حرفه انتظار می رود نسبت به تهیه و ارسال مطالب اقدام نمایند تا با نام خودشان در سایت منتشر شود.

 

مشکلات داشتن اعتماد به نفس
مشکلات داشتن اعتماد به نفس
مدیر سایت
/ دسته بندی ها: مطالعه برای عموم

مشکلات داشتن اعتماد به نفس

برای خواندن مطلب کلیک نمایید

مشکلات داشتن اعتماد به نفس

دیوید لادن

ترجمه از عاطفه محمدصادق

-بین شایستگی و اعتماد به نفس ارتباط خیلی کمی وجود دارد. بر خلاف تصور عموم فقط 9 درصد بین اعتماد به نفس و شایستگی(خوب انجام دادن واقعی یک کار) ارتباط وجود دارد. بنابراین اعتماد به نفس ربطی به اینکه چقدر یک کار را واقعا خوب انجام می دهید ندارد.

-اعتماد به نفس زیادی، خودآگاهی را کاهش می دهد. اگر اعتماد به نفس شما فراتر از سطح شایستگی شما باشد خودآگاهی تان کاهش می یابد و عملکرد شما نیز کاهش می یابد. چنانچه داروین گفت:"جهل بیشتر از دانش باعث ایجاد اعتماد به نفس می شود".

به هوای ارزشی که برای اعتماد به نفس قائلیم به زنان آسیب می زنیم: معمولا زنان به این متهم می شوند که به اندازه مردان اعتماد به نفس ندارند. والدین معمولا پسران خود را باهوش تر از دختران شان فرض می کنند در حالیکه مردان صرفا بیش از زنان به استعداد ها و توانمندی های خود اطمینان دارند حتی اگر واقعی نباشد. بنابراین وسواس ما در مورد اعتماد به نفس به حدی است که آن را به شایستگی ترجیح می دهیم. یعنی یک مرد دارای اعتماد به نفس به زنی دارای شایستگی اما اعتماد به نفس کمتر ترجیح داده می شود و ما می توانیم دلیل مدیر و رهبر شدن افراد بی کفایت را درک کنیم.

-اهمیت زیاد به اعتماد به نفس، تواضع و فروتنی را قربانی می کند. شواهد نشان می دهند که موثرترین و مستعدترین رهبران دنیا بیشتر متواضع هستند یا متکبر و پر هیاهو.

-در یک جهان نرمال باید بیشتر روی اصل تمرکز کنیم تا سبک. هدف ما باید این باشد که بفهمیم افراد چقدر "واقعا" خوب هستند ولی برای ما راحتتر است توضیحات افراد در مورد خودشان را باور کنیم.

-اعتماد به نفس پایین گاهی واقعا ویژگی سازگاری است. دو نفر برای مصاحبه شغلی آماده می شوند: یک نفر فکر می کند به هر حال از پس سوالات بر می آید و یک نفر احساس عدم اطمینان می کند و تا آخرین دقیقه مطالعه می کند. حدس بزنید چه کسی عملکرد بهتری دارد؟(با فرض اینکه مصاحبه کنندگان دنبال فرد شایسته هستند نه فرد دارای اعتماد به نفس). اعتماد به نفس پایین خیلی اوقات به رشد شما کمک می کند.

 

لادن،دیوید.؟محمدصادق، عاطفه. (۱۴۰۰). مشکلات داشتن اعتماد به نفس. برگرفته در روز؟؟ سال؟؟ از سایت مرکز خدمات روانشناسی ومشاوره  زندگی HTTP://MRMZ.IR/ 

مطلب قبلی افراد ضدگلوله!
مطلب بعدی فاجعه سازی
چاپ
3971 به این مطلب امتیاز دهید:
هیچ امتیازی موجود نیست

دیدگاه خود را درج فرمایید

افزودن دیدگاه

x
اخبار و رویدادهای جدید
0 10336

پیام تسلیت

 

مرکز مشاوره ی زندگی با نهایت تاسف و تاثر درگذشت برادر گرامی جناب آقای دکتر مرتضی کشمیری را خدمت ایشان و خانواده‌ی محترمشان تسلیت عرض نموده و صبر جزیل  ‎برای ایشان آرزومند است.

0 21267

کارگاه های عموم

فرزند پرورری - مقابله با اهمالکاری - مدیریت خشم - ارتباط موثر بین فردی - تربیت جنسی - آموزش جراتمندی - مهارت های ارتباط موثر زناشویی

RSS
پیوستن به دریافت کنندگان پیامک های مرکز

  

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های تخصصی 

جهت دریافت اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی

 

 

 

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های ویژه عموم

جهت دریافت اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی