جدول زمانی برنامه­ ها و حضور متخصصان

تلفن های تماس: ۰۲۱۸۸۲۳۰۹۵۶ الی ۸

همراه (واتساپ، تلگرام): ۰۹۱۰۹۱۸۷۰۲۸

 

اخبار و رویدادهای جدید
پنج راه  حفاظت از خود در مقابل عامل عمده مرگ
Anonym
/ دسته بندی ها: روانشناسی سلامت

پنج راه حفاظت از خود در مقابل عامل عمده مرگ


کریستوفر برگلند
مترجم: علی فیضی
این متن به سفارش مرکز خدمات روان‌شناسی و مشاوره زندگی ترجمه‌شده است.

بیماری قلبی یکی از عوامل عمده مرگ در دنیا است. یک مطالعه جدید بر اساس دو دهه پژوهش پنج عامل مربوط به سبک زندگی را مشخص کرده است که خطر سکته قلبی را بعد از 65 سالگی 50 درصد کمتر می‌کند. سکته قلبی وقتی رخ می‌دهد که قلب از پمپاژ خون به‌اندازه‌ای بدن و مغز نیاز دارد ناتوان می‌شود.
آیا کسی را می‌شناسید که از بیماری عروق کرونری یا حمله قلبی فوت کرده باشد؟ پدر من از سکته قلبی فوت کرد. مثل بسیاری از افرادی که یکی از محبوبان خود را به خاطر بیماری عروق کرونری مرتبط با سبک زندگی از دست می‌دهند، من هم آرزو داشتم که پدرم قبل از آنکه دیر بشود از سلامت قلب خود بهتر مراقبت می‌کرد.
به‌عنوان پدر یک کودک 7 ساله، دوری از بیماری قلبی اولویت اول من در زندگی است و عادت‌های مربوط به سبک زندگی و تصمیماتی را که می‌گیرم تعیین می‌کند. امیدوارم مطالعه‌ای که برای شما توضیح خواهم داد شما یا کسی را که دوست دارید انگیزه‌مند کند تا این 5 عامل مربوط به سبک زندگی را وارد زندگی خود بکنید.
در مطالعه‌ای مربوط به سال 2015 با عنوان پیشگیری اولیه از سکته قلبی در کهن‌سالان، پژوهشگران 4490 مرد و زن 65 ساله و پیرتر را که نشانه‌های اولیه سکته قلبی را نشان ندادند به مدت 22 سال موردبررسی قراردادند. گروه پژوهشی رژیم غذایی، عادت‌های پیاده‌روی، فعالیت‌های اوقات فراغت، شدت ورزش، استفاده از الکل، وضعیت مصرف سیگار، وزن؛ قد، دور کمر و سلامت قلبی افراد شرکت‌کننده در پژوهش را از طریق پرسشنامه و آزمایش‌‎های جسمانی پیگیری کردند.
پنج عامل مربوط به سبک زندگی که از ما در برابر سکته قلبی محافظت می‌کند
1. پیاده‌روی با سرعت 3 کیلومتر بر ساعت یا بیشتر
2. شرکت در فعالیت‌های اوقات فراغت که حداقل 845 کالری در هفته بسوزاند.
3. عدم مصرف سیگار
4. کمترین مصرف الکل
5. دوری از چاقی
نکته جالب اینجاست که پژوهشگران چهار نوع رژیم غذایی را در شرکت‌کنندگان در پژوهش پیگیری کردند اما هیچ ارتباطی بین نوع خاصی از رژیم غذایی و سکته قلبی یافت نشد. به‌علاوه شدت ورزش به‌اندازه سرعت راه رفتن یا فعالیت در اوقات فراغت مهم نبود. یکی از پژوهشگران این مطالعه می‌گوید:
جالب است یاد بگیریم که کهن‌سالان می‌توانند با تغییرات کوچکی در رفتار نظیر انجام فعالیت فیزیکی متوسط، عدم مصرف سیگار و حفظ وزن متناسب از خطر سکته قلبی بکاهند. هرچند در این مطالعه رژیم غذایی با سکته قلبی ارتباطی نداشت، خوردن غذای سالم اهمیتی حیاتی در پیشگیری از دیگر بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت نوع 2 و دیگر بیماری‌های مزمن دارد.
نتیجه‌گیری: پیشگیری از بیماری قلبی اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد
پژوهشگران چنین نتیجه‌گیری کرده‌اند: مهم است که ما و بیمارانمان سریع پیاده‌روی بکنیم، الکل مصرف نکنیم، چاق نشویم و سیگار نکشیم. ما از قبل می‌دانستیم که این رفتارها فواید بهداشتی بسیاری دارد و حالا دانستیم پیشگیری از سکته قلبی فایده جانبی این رفتارها است.
علاوه بر عوارض مرگبار بیماری قلبی، سکته قلبی هزینه‌های زیادی را هرسال به جامعه تحمیل می‌کند. تشخیص عوامل خطری که از سکته قلبی پیشگیری می‌کند یک مأموریت مهم در جهت افزایش سلامتی اجتماعی است. ترغیب مردم به تصمیم‌گیری‌های مثبت در عرضه سبک زندگی که خطر بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهند باید اولویت مهم دکترها، روان‌شناسان سلامت، سیاست‌گذاران، افراد و به‌طور کل جامعه باشد.

حقوق معنوی محفوظ و ذکر منبع با کتاب‌شناسی زیر بلامانع است:
برگلند، کریستوفر. (1394). پنج راه  حفاظت از خود در مقابل عامل عمده مرگ. علی فیضی (مترجم). برگرفته در روز؟؟ سال؟؟ از سایت مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی HTTP://WWW.MRMZ.IR
چاپ
9982 به این مطلب امتیاز دهید:
هیچ امتیازی موجود نیست

دیدگاه خود را درج فرمایید

افزودن دیدگاه

x
پیوستن به دریافت کنندگان پیامک های مرکز

  

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های تخصصی 

جهت دریافت اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی

 

 

 

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های ویژه عموم

جهت دریافت اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی