مقالات روانشناسی: مطالب علمی روانشناسی متخصصان و عموم

ویژه مطالعه

 

مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی، در راستای بخشی از رسالت خود که همانا ارتقای دانش روانشناختی متخصصان و نیز عموم مردم به ویژه مراجعان مراکز خدمات روانشناسی و مشاوره می باشد، قصد دارد مطالبی را با عنوان ویژه مطالعه فراهم و انتشار نماید. از مخاطبان محترم سایت مرکز انتظار می رود گاه گاهی به این صفحه از سایت مراجعه نمایند و از همکاران متخصص مرکز و دیگر اعضای حرفه انتظار می رود نسبت به تهیه و ارسال مطالب اقدام نمایند تا با نام خودشان در سایت منتشر شود.

 

 

از بودن در جامعه خجالت می کشید؟
از بودن در جامعه خجالت می کشید؟
مدیر سایت
/ دسته بندی ها: مطالعه برای عموم

از بودن در جامعه خجالت می کشید؟

سوفیا دمبیلینگ

مترجم: عاطفه محمدصادق

(این متن به سفارش مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی تهیه و تنظیم شده است) 

1.اضطراب اجتماعی، ترس از "لو رفتن" است

ریشه اضطراب اجتماعی ترس از این است که نقص ها و کاستی هایی که فکر می کنید دارید آشکار شود. اغلب ما درباره ظاهرمان احساس نگرانی می کنیم: شاید نگران این باشید که مردم ببینند شما از اضطراب عرق کرده اید یا قرمز شده اید یا صدایتان می لرزد. شاید هم ترس عمیق تری وجود داشته باشد: ما کسل کننده هستیم و هیچ شخصیت جذابی نداریم. ما نگران این هستیم که از این موضوع به آن موضوع بپریم، بامزه نباشیم و هیچ کس از بودن با ما لذت نبرد.

برای اینکه اضطراب اجتماعی تان را از بین ببرید اول باید بدانید نقص مرگبار و فاجعه شما چیست که می ترسید آشکار شود؟من شرط می بندم که نقص شما به آن وحشتناکی که تصور می کنید نیست.

2.اضطراب اجتماعی دو دروغ بزرگ به شما می گوید.

اضطراب اجتماعی باعث می شود بدترین اتفاقات ممکن را تصور کنیم. اما یک دروغ وجود دارد: واقعیت این است که بدترین اتفاق ممکن اغلب رخ نمی دهد و دنیا بی خطر تر از چیزی است که فکر می کنیم. برای چالش کردن با این دروغ، ابتدا بدترین اتفاق ممکن را تصور کنید؛ با جزئیات. در این صورت بهتر می توان احتمال وقوع رخدادها را بررسی کرد.

دروغ دوم:اگر بدترین اتفاق رخ دهد نمی توانید آن را مدیریت کنید. باور کنید یا نکنید خجالت کشیدن به ندرت کشنده است.

بهترین راه این است که وارد دنیا شوید و تمرین کنید: اگر اجتناب کنید و در جامعه نروید نمی توانید این دو دروغ را رد کنید. اگر در خانه بمانید هیچوقت این موضوع را تجربه نمی کنید که اکثر مردم مهربان هستند، اتفاقات بد به ندرت رخ می دهند و مردم از کمک کردن به دیگران خوشحال می شوند. بله، اتفاقات بد هم رخ می دهند اما می توان آنها را مدیریت کرد.

3.رفتارهای ایمنی بخش فایده ای ندارند

افراد مضطرب معمولا فکر می کنند اینکه چه احساسی دارند به این ربط دارد که چطور به نظر برسند. اگر مضطرب هستند پس باید سرپوشی بر آن بگذارند. اما اکثر اوقات اضطراب بیشتر درونی است و از بیرون قابل مشاهده نیست.

رفتارهای ایمنی، رفتارهایی هستند که برای از بین بردن اضطراب انجام می دهیم.کارهایی مثل ور رفتن با گوشی، خیره شدن به زمین، صحبت کردن خیلی آرام، گوشه اتاق نشستن و غیره. این کارها به ما احساس بهتری می دهد اما در واقع آنها نگهبانان زندگی هستند که سر شما را زیر آب نگه می دارند.

خودتان را مجبور کنید این رفتارها را کنار بگذارید(موبایل را کنار بگذارید، به اطراف نگاه کنید و به جای اینکه در حاشیه باشید وارد گروه شوید). این کار نه تنها اضطراب شما را کم می کند بلکه باعث می شود از مردم لذت ببرید.

 

حقوق معنوی محفوظ و ذکر منبع با کتاب‌شناسی زیر بلامانع است: دمبیلینگ، سوفیا. (1398).از بودن در جامعه خجالت می کشید؟. عاطفه محمدصادق (مترجم). برگرفته در روز؟؟ سال؟؟ از سایت مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی HTTP://MRMZ.IR/ 

منبع:https://www.psychologytoday.com

مطلب قبلی تغییر کن تا کامروا شوی!
مطلب بعدی وقتی شک می کنید که فرزندتان مواد مصرف می کند یا نه...
چاپ
5258 به این مطلب امتیاز دهید:
هیچ امتیازی موجود نیست

دیدگاه خود را درج فرمایید

افزودن دیدگاه

x
اخبار و رویدادهای جدید
0 10336

پیام تسلیت

 

مرکز مشاوره ی زندگی با نهایت تاسف و تاثر درگذشت برادر گرامی جناب آقای دکتر مرتضی کشمیری را خدمت ایشان و خانواده‌ی محترمشان تسلیت عرض نموده و صبر جزیل  ‎برای ایشان آرزومند است.

0 21267

کارگاه های عموم

فرزند پرورری - مقابله با اهمالکاری - مدیریت خشم - ارتباط موثر بین فردی - تربیت جنسی - آموزش جراتمندی - مهارت های ارتباط موثر زناشویی

RSS
پیوستن به دریافت کنندگان پیامک های مرکز

  

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های تخصصی 

جهت دریافت اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی

 

 

 

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های ویژه عموم

جهت دریافت اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی