مقالات روانشناسی: مطالب علمی روانشناسی متخصصان و عموم

ویژه مطالعه

 

مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی، در راستای بخشی از رسالت خود که همانا ارتقای دانش روانشناختی متخصصان و نیز عموم مردم به ویژه مراجعان مراکز خدمات روانشناسی و مشاوره می باشد، قصد دارد مطالبی را با عنوان ویژه مطالعه فراهم و انتشار نماید. از مخاطبان محترم سایت مرکز انتظار می رود گاه گاهی به این صفحه از سایت مراجعه نمایند و از همکاران متخصص مرکز و دیگر اعضای حرفه انتظار می رود نسبت به تهیه و ارسال مطالب اقدام نمایند تا با نام خودشان در سایت منتشر شود.

 

 

با افکار منفی جنگ نکنید!
با افکار منفی جنگ نکنید!
مدیر سایت
/ دسته بندی ها: مطالعه برای عموم

با افکار منفی جنگ نکنید!

باربارا مارک وی
مترجم: عاطفه محمدصادق
(این متن به سفارش مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی تهیه و تنظیم شده است)

فرض کنید مقاله ای در مورد رسوایی فلان بازیگر می خوانید. ما این مقاله را می خوانیم و می دانیم احتمالا شایعه است یا خیلی در مورد آن اغراق شده است. ما معمولا هرکلمه ای که در مقاله آمده باشد باور نمی کنیم یا فکر نمی کنیم که حتما باید بر اساس مقاله ای که خوانده ایم کاری انجام دهیم. افکار ما نیزشبیه همین مقالات هستند. مشکل اینجاست که ما داستان های ذهنمان را باور می کنیم و در آنها غرق می شویم.ما یک گام به عقب بر نمیداریم که بهتر بتوانیم آنها را ببینیم.ما در مورد افکارمان این سوالات را از خودمان نمی پرسیم:
 1.آیا این فکر درست است؟
2.آیا این فکر مهم است؟
 3.آیا این فکر مفید است؟


 در ادامه روش هایی برای جدا شدن از افکار و داستان های ذهنی مان آمده است:
 1.به افکارتان برچسب بزنید: به جای اینکه بگویید من بدبختم بگویید:من فکری در مورد اینکه بدبخت هستم دارم. به جای اینکه بگویید من امتحان رو خراب می کنم بگویید:من فکری در مورد خراب کردن امتحانم دارم. شاید تفاوت آنها ظریف به نظر برسد اما به شما کمک می کند متوجه شوید شما افکارتان نیستید.

 2.از ذهنتان تشکر کنید: اگر افکار اضطراب زا دارید مثل:امیدوارم هواپیما سقوط نکند...امیدوارم خلبان با تجربه باشد بگویید:متشکرم ذهن من. متشکرم که تلاش می کنی امنیت مرا حفظ کنی اما در حال حاضر مشکلی برای نگرانی وجود ندارد.

 3.افکارتان را آواز بخوانید:سعی کنید افکارتان را با آهنگ بخوانید. در این حالت افکارتان شکل احمقانه ای پیدا می کنند

 4.روی داستان هایتان اسم بگذارید:بسیاری از اوقات افکار ما تکرار می شوند و داستان مشابهی دارند. مثلا وقتی در مورد این فکر می کنید که از پس کارها بر نمیایید بگویید: اوه داستان بی کفایتی شروع شد و فقط اجازه دهید افکار رد شوند و بروند.

مهمترین نکته این است که یادتان باشد شما می توانید یک فکر و عمل متفاوت داشته باشید. قرار نیست هرچه افکارتان می گویند عمل کنید. درواقع می توانید یاد بگیرید افکار اضطراب آور داشته باشید و به کارتان برسید.

منبع:psychologytoday
حقوق معنوی محفوظ و ذکر منبع با کتاب‌شناسی زیر بلامانع است: 
مارک وی، باربارا. (1397).با افکار منفی جنگ نکنید. عاطفه محمدصادق (مترجم). برگرفته در روز؟؟ سال؟؟ از سایت مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی HTTP://MRMZ.IR/ 

مطلب قبلی به اتفاقات کوچک بیش از حد واکنش نشان ندهید
مطلب بعدی آیا کودک شما سخت به خواب می رود؟
چاپ
6881 به این مطلب امتیاز دهید:
3/6

دیدگاه خود را درج فرمایید

افزودن دیدگاه

x
اخبار و رویدادهای جدید
0 10336

پیام تسلیت

 

مرکز مشاوره ی زندگی با نهایت تاسف و تاثر درگذشت برادر گرامی جناب آقای دکتر مرتضی کشمیری را خدمت ایشان و خانواده‌ی محترمشان تسلیت عرض نموده و صبر جزیل  ‎برای ایشان آرزومند است.

0 21267

کارگاه های عموم

فرزند پرورری - مقابله با اهمالکاری - مدیریت خشم - ارتباط موثر بین فردی - تربیت جنسی - آموزش جراتمندی - مهارت های ارتباط موثر زناشویی

RSS
پیوستن به دریافت کنندگان پیامک های مرکز

  

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های تخصصی 

جهت دریافت اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی

 

 

 

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های ویژه عموم

جهت دریافت اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی