مقالات روانشناسی: مطالب علمی روانشناسی متخصصان و عموم

ویژه مطالعه

 

مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی، در راستای بخشی از رسالت خود که همانا ارتقای دانش روانشناختی متخصصان و نیز عموم مردم به ویژه مراجعان مراکز خدمات روانشناسی و مشاوره می باشد، قصد دارد مطالبی را با عنوان ویژه مطالعه فراهم و انتشار نماید. از مخاطبان محترم سایت مرکز انتظار می رود گاه گاهی به این صفحه از سایت مراجعه نمایند و از همکاران متخصص مرکز و دیگر اعضای حرفه انتظار می رود نسبت به تهیه و ارسال مطالب اقدام نمایند تا با نام خودشان در سایت منتشر شود.

 

 

هفت سوالی که به شما کمک می کند هدف زندگی‌تان را پیدا کنید
هفت سوالی که به شما کمک می کند هدف زندگی‌تان را پیدا کنید
Anonym
/ دسته بندی ها: مطالعه برای عموم

هفت سوالی که به شما کمک می کند هدف زندگی‌تان را پیدا کنید

امی جوهانسون
مترجم: عاطفه محمدصادق 
(این متن به سفارش مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی ترجمه شده است)  

 آیا می دانید هدف زندگی‌تان چیست؟ بیشتر مردم داشتن یک زندگی شایسته را هدف زندگی می دانند اما موفقیت را داشتن پول بیشتر تعریف می کنند. برخی دیگر از افراد هدف زندگی را شادکامی، داشتن روابط مثبت و توانایی کمک کردن کردن به دیگران می دانند. اگر شما هم سعی دارید هدف زندگی‌تان را کشف کنید، هفت سوال زیر را از خودتان بپرسید:

 1.وقتی بچه بودید شور و شوق شما چطور بود؟ وقتی بچه تر بودید شور و شوق شما چطور بود؟ به طور جدی احساسات خود را دنبال می کردید مثل نقاشی کشیدن روی دیوار! با این حال اغلب ما وقتی بزرگ می شویم به دلیل کمبود وقت یا فشار جامعه، شوق کودکی را در خودمان متوقف می کنیم و دنبال پاداش ها(اغلب مالی) هستیم. احساسات کودکی خود را در نظر بگیرید. آیا هنوز شور کودکی را دارید؟ اگر نه، چرا؟ آیا هنوز هم به اندازه کودکی در مورد چیزهای موجود احساس شور و شوق می کنید؟

 2.اگر شاغل نبودید ساعت های خود را چطور می گذراندید؟ اگر مجبور نبودید کار کنید و در ضمن اجازه نداشتید در خانه بمانید، زمان خود را صرف چه کارهایی می کردید؟ کجا می رفتید؟ بیشتر مردم شب که به خانه می روند فقط دوست دارند استراحت کنند اما اگر زمان نامحدودی برای خودشان داشته باشند کارهای سازنده تری می کنند. چند مورد از کارهایی که دوست درید انجام دهید بنویسید و سعی کنید یکی یکی آنها را دنبال کنید.

 3.چه کاری هست که با انجام دادن آن، زمان را به کلی فراموش کنید؟ وقت هایی که گذر زمان را به کلی از دست می دهید یعنی در حال کار روی اهدافتان هستید. بیشتر افراد وقتی مشغول کار روی اهدافشان هستند متوجه گذر ساعت نمی شوند و حتی غذا خوردن را هم فراموش می کنند. آخرین باری که اینطور شدید چه زمانی بوده است؟ آخرین باری که منتظر نبودید زودتر ساعت بگذرد چه زمانی بوده و مشغول چه کاری بوده اید؟

 4.چه موضوعاتی شما را به قلبتان نزدیک می کند؟ چه موضوعاتی را برای مطالعه می پسندید؟پیگیری چه اخباری را دوست دارید؟ از محیط اطرافتان برای پیدا کردن موضوعات جدید استفاده کنید. خیلی از مردم از اطراف خود غافل اند. دلسرد نباشید، چند لحظه فکر کنید چه کارهایی شما را سر شوق می آورند، سپس زمانی را صرف کارهای لذت بخش و سازنده کنید و در نهایت هدف زندگی‌تان را کشف خواهید کرد.

 5.با دوست نزدیک‌تان در مورد چه چیزهایی صحبت می کنید؟ بیشتر اوقات، وقتی با دوست نزدیک خود هستید، در مورد موضوعاتی صحبت می کنید که واقعا مورد علاقه شما و جالب هستند. چه موضوعاتی در مکالمات شما و دوستتان تکرار می شوند؟ این موضوعات اغلب شاخصی از اهداف زندگی شما هستند. همینطور در مورد زمان هایی فکر کنید که دوستانتان برای مشورت پیش شما می آیند. این نشان می دهد که دوستان‌تان شما را منبع ازرشمندی از دانش می دانند(چیزی که شاید حتی خودتان هم متوجه آن نشده باشید).

 6. در فهرست"کارهای قبل از مردن" خود چه چیزهایی دارید؟ چه کارهایی هستند که قبل از مردن دوست دارید انجام دهید؟ نوشتن فهرست "کارهای قبل از مردن" روشی عالی برای کشف اهداف و کارهای مهم زندگی است.

 7.اگر آرزویی دارید، می توانید آن را محقق کنید؟ تقریبا همه مردم آرزوهایی دارند اما به خاطر مشکلات مالی یا ترس از شکست خوردن آنها را دنبال نمی کنند.به جای اینکه به خودتان بگویید موفق نمی شوم، درباره آرزوهایتان مثبت تر و روشن تر فکر کنید، از خودتان بپرسید"چطور می توانم این آرزو را واقعی کنم"؟ سعی کنید افکار منفی که مانع رسیدن شما به اهدافتان می شود رها کنید. در عوض هرهفته کاری برای محقق ساختن آرزوهایتان انجام دهید.

حقوق معنوی محفوظ و ذکر منبع با کتاب‌شناسی زیر بلامانع است:
جوهانسون، امی. (1395).  هفت سوالی که به شما کمک می کند هدف زندگی‌تان را پیدا کنید. عاطفه محمدصادق (مترجم). برگرفته در روز؟؟ سال؟؟ از سایت مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی http://mrmz.ir/ 
مطلب قبلی هفت گام ساده برای حل هر مشکلی
مطلب بعدی سه انتظارغیرمنطقی افراد ناراضی
چاپ
6449 به این مطلب امتیاز دهید:
4/0

دیدگاه خود را درج فرمایید

افزودن دیدگاه

x
اخبار و رویدادهای جدید
0 10374

پیام تسلیت

 

مرکز مشاوره ی زندگی با نهایت تاسف و تاثر درگذشت برادر گرامی جناب آقای دکتر مرتضی کشمیری را خدمت ایشان و خانواده‌ی محترمشان تسلیت عرض نموده و صبر جزیل  ‎برای ایشان آرزومند است.

0 21300

کارگاه های عموم

فرزند پرورری - مقابله با اهمالکاری - مدیریت خشم - ارتباط موثر بین فردی - تربیت جنسی - آموزش جراتمندی - مهارت های ارتباط موثر زناشویی

RSS
پیوستن به دریافت کنندگان پیامک های مرکز

  

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های تخصصی 

جهت دریافت اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی

 

 

 

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های ویژه عموم

جهت دریافت اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی