مقالات روانشناسی: مطالب علمی روانشناسی متخصصان و عموم

ویژه مطالعه

 

مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی، در راستای بخشی از رسالت خود که همانا ارتقای دانش روانشناختی متخصصان و نیز عموم مردم به ویژه مراجعان مراکز خدمات روانشناسی و مشاوره می باشد، قصد دارد مطالبی را با عنوان ویژه مطالعه فراهم و انتشار نماید. از مخاطبان محترم سایت مرکز انتظار می رود گاه گاهی به این صفحه از سایت مراجعه نمایند و از همکاران متخصص مرکز و دیگر اعضای حرفه انتظار می رود نسبت به تهیه و ارسال مطالب اقدام نمایند تا با نام خودشان در سایت منتشر شود.

 

 

چطور از مردم متنفر نباشیم؟
چطور از مردم متنفر نباشیم؟
دکتر حمید پورشریفی
/ دسته بندی ها: مطالعه برای عموم

چطور از مردم متنفر نباشیم؟


جان کیم
مترجم: عاطفه محمدصادق
(این متن به سفارش مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی تهیه و تنظیم شده است)  

 همۀ ما افرادی را در اطرافمان داریم که دوستشان نداریم و از آنها دوری می کنیم. همکاران، دوستان، رئیس، معلم یا اعضای خانواده. پس بیایید از این افراد استفاده کنیم!
 نه برای پول، هدیه یا سواستفاده؛ برای رشد. پیش از هرچیز باید بدانید که مردم، احمق متولد نمی شوند، آنها این طور رفتار می کنند چون گذشته ای دارند، زمانی که فاقد هر گونه دفاع و ابزاری بودند با مشکلاتی مواجه شدند. رفتارهای آنها برای مقابله با شما نیست بلکه برای مقابله با خودشان است. احمق بودن شیوه مقابله ای آنهاست. آنها تلاش می کنند اضطرابشان را که از جای دیگری که صدمه دیده اند یا بی اعتبار شدند نشات می گیرد، کم کنند. مطمئن باشید. اگر داستان زندگی این افراد را نمی دانید، آن را تصور کنید. آنها را وقتی ده ساله بودند و هنگامی که مورد آزار و اذیت واقع می شدند تصور کنید. کودکی آنها را تصور کنید و روشی که والدین با آنها برخورد می کردند را فرض کنید. پشت هر شخصی گذشته ای وجود دارد و شما به جای سرزنش گذشته شان، آنها را سرزنش می کنید. این موقعیت برای تقویت مهارت همدلی موقعیت فوق العاده ای است. از طرف دیگر، معمولا مقاومت ما به خاطر رفتاری است که آنها با ما دارند نه به خاطر شخص خودشان. رفتار آنها چیزی را در ما زنده می کند. کلماتشان، رفتارشان، انرژی شان. این مسئله مهم است. در اینجا شما رشد می کنید. چه چیزی در آنها باعث نفرت شما می شود؟ آنها شما را یاد چه کسی می اندازند؟ کسی که دوستش ندارید؟ احتمالا خودتان؟ آیا بخشی از خودتان را که دوست ندارید در این افراد می بینید؟ یا ویژگی‌هایی در آنها که شما فاقد آن هستید؟ همانطور که روی این موضوع کار می کنید سعی کنید رفتارتان را با این افراد تغییر دهید. به جای تدافعی بودن، آنها را به عنوان کودکانی ببینید که آسیب دیده اند و آنها را بپذیرید، تشویق و حمایتشان کنید. من نمی گویم خدا باشید. من می گویم مکالمه سالمی با آنها برقرار کنید بدون اینکه توقعی از آنها داشته باشید. ببینید چه مدت می توانید خودتان را نگه دارید و همدل باشید. مقاومت کنید، نفس عمیق بکشید و ببینید چه اتفاقی می افتد. همه چیز تغییر می کند، شاید این تغییر خیلی کند انجام شود اما قطعا اتفاق می افتد. کم کم مقاومتتان کمتر می شود و بعد؟ یک رابطه را تغییر داده اید. رشد همین است.

حقوق معنوی محفوظ و ذکر منبع با کتاب‌شناسی زیر بلامانع است: 
کیم، جان. (1396).  چطور از مردم متنفر نباشیم؟. عاطفه محمدصادق (مترجم). برگرفته در روز؟؟ سال؟؟ از سایت مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی http://mrmz.ir/  
مطلب قبلی صفحه مطالعه عموم
مطلب بعدی 10 علامتی که نشان می‌دهد برای ازدواج آماده هستید
چاپ
5990 به این مطلب امتیاز دهید:
5/0

دیدگاه خود را درج فرمایید

افزودن دیدگاه

x
اخبار و رویدادهای جدید
0 10384

پیام تسلیت

 

مرکز مشاوره ی زندگی با نهایت تاسف و تاثر درگذشت برادر گرامی جناب آقای دکتر مرتضی کشمیری را خدمت ایشان و خانواده‌ی محترمشان تسلیت عرض نموده و صبر جزیل  ‎برای ایشان آرزومند است.

0 21307

کارگاه های عموم

فرزند پرورری - مقابله با اهمالکاری - مدیریت خشم - ارتباط موثر بین فردی - تربیت جنسی - آموزش جراتمندی - مهارت های ارتباط موثر زناشویی

RSS
پیوستن به دریافت کنندگان پیامک های مرکز

  

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های تخصصی 

جهت دریافت اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی

 

 

 

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های ویژه عموم

جهت دریافت اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی