مقالات روانشناسی: مطالب علمی روانشناسی متخصصان و عموم

ویژه مطالعه

 

مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی، در راستای بخشی از رسالت خود که همانا ارتقای دانش روانشناختی متخصصان و نیز عموم مردم به ویژه مراجعان مراکز خدمات روانشناسی و مشاوره می باشد، قصد دارد مطالبی را با عنوان ویژه مطالعه فراهم و انتشار نماید. از مخاطبان محترم سایت مرکز انتظار می رود گاه گاهی به این صفحه از سایت مراجعه نمایند و از همکاران متخصص مرکز و دیگر اعضای حرفه انتظار می رود نسبت به تهیه و ارسال مطالب اقدام نمایند تا با نام خودشان در سایت منتشر شود.

 

 

چهار واقعیت جهانی برای مقابله با مشکلات هیجانی
چهار واقعیت جهانی برای مقابله با مشکلات هیجانی
مدیر سایت
/ دسته بندی ها: مطالعه برای عموم

چهار واقعیت جهانی برای مقابله با مشکلات هیجانی

 

مشکل 1: وقتی اخراج شدید یا در حفظ رژیم تان شکست خوردید به خودتان گفتید "این ثابت می کند که من یک شکست خورده و انسان حقیر هستم". چنین اعتقادی باعث احساس اضطراب، گناه، رنجش یا افسردگی می شود.

واقعیت جهانی: شما همیشه انسان باقی می مانید، نه کمتر و نه بیشتر. انسانیت شما با انجام هیچ اشتباه و نقصی زیر سوال نمی رود. مهم نیست چقدر خوب یا چقدر بد عمل کنید، مهم نیست کسی شما را دوست دارد یا ندارد، با همه اینها شما همیشه انسان هستید و هرگز شرم آور یا خداگونه نخواهید بود. با پذیرش غیرمشروط خود، احساس بهتری خواهید داشت.

مشکل 2: وقتی ناعادلانه مورد قضاوت قرار گرفتید فکر کردید "او یک پست فطرت است" و احساس خشم، آزردگی یا خصومت کردید.

واقعیت جهانی: تمام کسانی که در اطراف خود می بینید، انسان های غیرکاملی هستند که گاهی منصفانه و با مهربانی و گاهی ناعدلانه عمل می کنند. با تمرین کردن می توانید پذیرش غیرمشروط دیگران را در خودتان تقویت کنید.

مشکل 3: وقتی پروژه ه و تلاش های شما شکست خورد فکر کردید " این یعنی زندگی من خوب نیست و همه چیز همیشه افتضاح می شود" و بعد این فکر منجر به درماندگی، اهمالکاری یا اعتیاد شد.

واقعیت جهانی: در واقعیت، هیچ زندگی نمی تواند 100% بد باشد، همانطور که یک لیوان آب نمی تواند 100% پر باشد. از آنجایی که ناامیدی در یک مقایس از 1% تا 99% وجود دارد، نشان می دهد که هیچ چیز از نظر روانشناختی واقعا افتضاح و وحشتناک نیست. با تمرین پذیرش غیرمشروط زندگی بدترین وضعیت را برای خودتان قابل تحمل تر کنید.

مشکل 4: وقتی چند ماه احساس اضطراب و افسردگی کردید به این نتیجه رسیدید که "اصلا نمی توانم این وضعیت را تحمل کنم". این تفکر موجب غرق شدن شما در الکل و فعالیت های اجتنابی دیگر شد.

واقعیت جهانی: شما می توانید آنچه را که در برابرش ایستاده اید، تحمل کنید. درست زمانی که فکر می کنید نمی توانید تحمل کنید، در حال تحمل و ایستادگی هستید! اینکه "نمی توانم چیزی را که در حال تحمل هستم، تحمل کنم" یک باور اشتباه است.

اینکه تا الان زنده اید و این متن را می خوانید به این معناست که شکست خورده کامل نیستید. در عین حال زندگی هرگز نمی تواند کاملا خوب باشد چون همه چیز مدام تغییر می کند.

 

حقوق معنوی محفوظ و ذکر منبع با کتاب‌شناسی زیر بلامانع است:

ادلشتاین، مایکل. PSYCHOLOGYTODAY. محمدصادق، عاطفه. (۱۳۹۹). چهار واقعیت جهانی برای مقابله با مشکلات هیجانی . برگرفته در روز؟؟ سال؟؟ از سایت مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی HTTP://MRMZ.IR/ 

مطلب قبلی مراقبین سلامت در طول دوران همه‌گیری چطور از خودشان مراقبت کنند؟
مطلب بعدی خشونت های خانگی در دوران همه گیری
چاپ
2964 به این مطلب امتیاز دهید:
هیچ امتیازی موجود نیست

دیدگاه خود را درج فرمایید

افزودن دیدگاه

x
اخبار و رویدادهای جدید
0 10391

پیام تسلیت

 

مرکز مشاوره ی زندگی با نهایت تاسف و تاثر درگذشت برادر گرامی جناب آقای دکتر مرتضی کشمیری را خدمت ایشان و خانواده‌ی محترمشان تسلیت عرض نموده و صبر جزیل  ‎برای ایشان آرزومند است.

0 21316

کارگاه های عموم

فرزند پرورری - مقابله با اهمالکاری - مدیریت خشم - ارتباط موثر بین فردی - تربیت جنسی - آموزش جراتمندی - مهارت های ارتباط موثر زناشویی

RSS
پیوستن به دریافت کنندگان پیامک های مرکز

  

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های تخصصی 

جهت دریافت اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی

 

 

 

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های ویژه عموم

جهت دریافت اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی