X

یادداشت های دکتر حمید پورشریفی

یاداشت های اجتماعی - حرفه ای دکتر حمید پورشریفی
مدیر سایت
/ دسته بندی ها: یادداشت

دو گام به پیش در یک روز در سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره

اعضای سازمان منتظر تحقق سایر مطالبات خود هستند.

دو گام به پیش در یک روز در سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره

اعضای سازمان منتظر تحقق سایر مطالبات خود هستند.

 

💠 اطلاع حاصل شد در یکسالگی پدیدآیی کمپین‌های احیای سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره، شورای مرکزی سازمان نظام توانست بعد از دو سال و اندی بلاتکلیفی، در اقدامی ارزنده هم در خصوص ریاست سازمان تصمیم‌گیری کند و هم امر تفکیک سیاستگذاری از اجرا را عملی سازد و برای اولین بار در تاریخ سازمان نظام، ریاست شورا و ریاست سازمان جداگانه انتخاب شدند. جداسازی ارزنده‌ای که امید می‌رود بزودی ادامه یافته و هیچ عضو شورای مرکزی عهده دار معاونت‌ها و دیگر مسئولیت‌های اجرایی، بجز ریاست سازمان نشوند. گفته می‌شود در این انتخابات آقای دکتر غلامعلی افروز به عنوان رئیس شورای مرکزی و آقای دکتر محمد حاتمی به عنوان رئیس سازمان تا پایان دوره چهارم برگزیده شده‌اند.

🔸 از منتخبان برای ریاست شورا و سازمان انتظار می‌رود در اولین فرصت برنامه‌های خود را به سمع و نظر اعضای محترم سازمان برسانند.

🔸 از شورای مرکزی انتظار می‌رود با درایتی که در پیش گرفته است بتواند برای تحقق دیگر مطالبات اعضای سازمان که برخی از آنها ذکر می‌شود اقدامات لازم را انجام دهد:

  • برگزاری مجمع عمومی

  • محقق شدن شفافیت مالی (نظیر رسیدگی عاجل به دارایی سازمان، برداشت‌های مالی انجام شده از حساب‌های سازمان و محل هزینه‌ی آنها، میزان دریافتی معاونان و نحوه هزینه کرد منابع مالی سازمان اعم از سرمایه های منقول و غیر منقول)

  • تحقق سلامت اداری (پیشگیری از آسیب‌های اداری و رسیدگی به پروانه‌های صادر شده و امتیازهای واگذار شده)

  • پرداختن به مساتل مرتبط با حقوق روان‌شناسان و مشاوران نظیر بیمه خدمات روان‌شاختی

  • پرداختن به مسائل مرتبط با حقوق مراجعان نظیر تعیین و تصریح مرزهای صلاحیت حرفه‌ای

  • رسیدگی به امور استان‌ها (رفع مشکلات مکانی و مالی، برگزاری کمیسیون تلفیق در استان‌های برخوردار مطابق آیین‌نامه مصوب، برگزاری انتخابات در استان‌های باقیمانده و تفکیک وظایف شورای مرکزی از شورای استان تهران)

🔸 همچنین امید است شورای مرکزی ضمن پیشگیری از زمینه‌های آسیب قدرت و تسلط افراد بر ارکان، با برگزاری جلسات هم‌اندیشی و عمل کردن به توصیه‌ها، از توان منظومه انجمن‌های علمی روان‌شناسی و مشاوره و دیگر ظرفیت‌های حرفه برخوردار شود تا دوره چهارم شورای مرکزی در مدت کمی که در پیش روی خود دارد کارنامه مثبت‌تری را کسب کند و حرفه‌ی ارزشمند روان‌شناسی و مشاوره گام‌های ارزنده‌ای به پیش بردارد.

🔸 بی‌شک هیات محترم بازرسان، به عنوان چشم و گوش اعضای سازمان بر تحقق شفافیت مالی، سلامت اداری، استقلال ارکان و نیز پیشگیری از آسیب قدرت، نظارت لازم خواهند داشت و امیدبخش اعضای سازمان هستند.

 

دکتر حمید پورشریفی

26 آذرماه 1397

https://t.me/DrPoursharifi

 

 

مطلب قبلی سخنی در باب ورود قوه قضاییه به صدور مجوز مراکز مشاوره خانواده
مطلب بعدی شفافیت به مثابه نیازی ملی و نقش روان‌شناسان در ارتقای آن
چاپ
1134 به این مطلب امتیاز دهید:
5/0

دیدگاه خود را درج فرمایید

افزودن دیدگاه

x