X

یادداشت های دکتر حمید پورشریفی

یاداشت های اجتماعی - حرفه ای دکتر حمید پورشریفی
نغمه‌های برگزاری مجمع عمومی در سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره، با خود همدلی و امید می‌آورد.
مدیر سایت
/ دسته بندی ها: یادداشت

نغمه‌های برگزاری مجمع عمومی در سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره، با خود همدلی و امید می‌آورد.

✍️ دکتر حمید پورشریفی، 24 مهرماه 1399

نغمه‌های برگزاری مجمع عمومی در سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره، با خود همدلی و امید می‌آورد.

✍️ دکتر حمید پورشریفی، 24 مهرماه 1399

 

❇ در هفته‌ای که گذشت، اتفاق‌های خوبی در حرفۀ روان‌شناسی و مشاوره رخ داد که در صورت تداوم، همراه با افزایش امید در همکاران، سلامت و شفافیت را در سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره ارتقاء خواهد بخشید.

 

🔸 روز دوشنبه، مورخ 21 مهرماه، از طریق اطلاعیۀ هیات بازرسان، از عزم شورای مرکزی بر «برگزاری مجمع عمومی قبل از انتخابات» اطلاع حاصل شد و خوش‌تر اینکه در این تصمیم‌گیری‌ها، در تعامل مثبت بین شورای مرکزی و هیات بازرسان، به نظرات نمایندگان منظومۀ انجمن‌های علمی روان‌شناسی و مشاوره نیز توجه شده بود؛ امری که پیام‌آور همدلی در حرفه است.

 

🔸 در اولین واکنش مثبت، انجمن روان‌شناسی ایران که پیش از این نگرانی خودش را از شرایط سازمان نظام اعلام کرده بود، همراه با انتشار اطلاعیۀ هیات بازرسان، مراتب تشکر خود را از شورای مرکزی، هیات بازرسان و نمایندگان منظومۀ انجمن‌های علمی روان‌شناسی و مشاوره اعلام کرد.

 

🔸 در ادامه، سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره، روز چهارشنبه، 23 مهرماه، طی اطلاعیه‌ای، برگزاری «مجمع عمومی قبل از انتخابات شورای مرکزی و هیات بازرسان» را تصریح کرد.

 

🔸 انجمن روان‌شناسی ایران، ضمن بازنشر اطلاعیه سازمان نظام، مجددا از عزم این سازمان برای برگزاری «مجمع عمومی قبل از انتخابات شورای مرکزی و هیات بازرسان» تشکر کرد و ضمن توضیح فرایند اطلاعیه‌های چندماه گذشتۀ سازمان نظام، ابراز امیدواری کرد که در جو همدلانۀ فعلی، قبل از برگزاری انتخابات شورای مرکزی و هیات بازرسان، با استفاده از ظرفیت مجازی، مجمع عمومی با حضور همۀ اعضای سازمان برگزار شود.

 

🔸 در نهایت، منظومۀ انجمن‌های علمی روان‌شناسی و مشاوره به تاریخ 23 مهرماه، طی نامه‌ای به شورای مرکزی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره، ضمن تشکر از مصوبۀ مورخ 21 مهرماه این شورا، درخواست تعویق «انتخابات شورای مرکزی و هیات بازرسان» به منظور فراهم کردن زمینه برای «برگزاری مجمع عمومی با حضور حداکثری اعضای سازمان»، همچنین تسهیل نظارت رکن بازرسان بر عملکرد سازمان را مطرح کردند.

 

❇ شکی نیست که اگر ارکان شش‌گانۀ سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره، به ویژه سه رکن مجمع عمومی، هیات بازرسان و شورای مرکزی، به معنای واقعی ایفای نقش نمایند و زمینۀ لازم در این خصوص فراهم شود، با سازمانی سالم، شفاف و موثر مواجه خواهیم شد که هم پشتوانه‌ای خواهد بود برای حمایت از حقوق روان‌شناسان و مشاوران و مراجعان آنها، و هم سرمایه‌ای خواهد بود برای ارتقای سلامت روان در میهن عزیزمان.

مطلب قبلی آسیب‌های برگزاری انتخابات شورای مرکزی قبل از مجمع عمومی: هفت پرسش و پاسخ
مطلب بعدی پرسش‌هایی در مورد «هیات رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه‌ای»
چاپ
1147 به این مطلب امتیاز دهید:
هیچ امتیازی موجود نیست

دیدگاه خود را درج فرمایید

افزودن دیدگاه

x