تبریک خدمت آقای دکتر مرتضی کشمیری بهمن 23, 1399 0 5143 تبریک خدمت آقای دکتر مرتضی کشمیری جناب آقای دکتر مرتضی کشمیری مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی، نایل شدن به دکتری تخصصی روانشناسی بالینی را خدمتتان تبریک عرض مینماید.
پیام تسلیت خرداد 22, 1399 0 10707 پیام تسلیت مرکز مشاوره ی زندگی با نهایت تاسف و تاثر درگذشت برادر گرامی جناب آقای دکتر مرتضی کشمیری را خدمت ایشان و خانوادهی محترمشان تسلیت عرض نموده و صبر جزیل برای ایشان آرزومند است.
ساعت کاری مرکز مشاوره زندگی در خرداد ۱۳۹۹ اردیبهشت 03, 1399 0 6805 ساعت کاری مرکز مشاوره زندگی در خرداد ۱۳۹۹
پیامی کوتاه به مراجعان: مشاورههای غیرحضوری هم اثربخش هستند. فروردین 20, 1399 0 7731 پیامی کوتاه به مراجعان: مشاورههای غیرحضوری هم اثربخش هستند. دکتر حمید پورشریفی - روانشناس سلامت - مدیر مسئول مرکز مشاوره زندگی
اطلاعیه مرکز مشاوره زندگی در مورد مشاوره غیرحضوری اسفند 05, 1398 0 5627 اطلاعیه مرکز مشاوره زندگی در مورد مشاوره غیرحضوری
کارگاه های عموم مهر 19, 1396 0 21509 کارگاه های عموم فرزند پرورری - مقابله با اهمالکاری - مدیریت خشم - ارتباط موثر بین فردی - تربیت جنسی - آموزش جراتمندی - مهارت های ارتباط موثر زناشویی
Anonym / جمعه, 19 دی,1393 / دسته بندی ها: مطالعه برای عموم 10 کاری که والدین کاربلد انجام میدهند. 10 کاری که والدین کاربلد انجام میدهند. دکتر اریکا ریشر مترجم: علی فیضی این متن به سفارش مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی ترجمهشده است. در کارگاههای فرزندپروری، یکی از محبوبترین برگههایی که به والدین میدهم خلاصهای یکصفحهای درباره بهترین راهکارهای فرزندپروری است. این برگه خلاصهای از 10 نکته کلیدی است که در کارگاه ارائهشده و سعی شده تا در آن ده نکته موردنظر به صورتی ساده بازگویی شود. 1. هر چیزی را که میگویید انجام خواهید داد انجام بدهید. این نکته دو بخش دارد؛ اول اینکه قوانینی نگذارید که نمیتوانید انجام بدهید. دوم اینکه به تعهدات خود پایبند بمانید. برای بچهها مهم است که بدانند چه میگویید و چه منظوری دارید؛ اینطوری احترام و اعتماد آنها را به خود جلب میکنید. 2. به کارهای خوب کودکان خود توجه کنید و به آنها بگویید که چهکاری را دوست دارید. بچهها واقعاً میخواهند دل پدر و مادر خود را به دست بیاورند و بهواسطه بازخوردهای مثبت و سازنده موفق میشوند. والدین اغلب وقت و نیروی زیادی را صرف این میکنند که به کودکان خود بگویند باید در چه چیزی پیشرفت کنند. بایستی که این پیام را با کار دیگری متعادل کرد و آن کار تشخیص و تائید کارهایی است که کودکان بهخوبی انجام میدهند. کودکان هم مثل بزرگسالان دوست دارند که موردتقدیر قرار بگیرند. وقتی کودک خود را تشویق میکنیم مهم است که اختصاصی عمل کنیم. بهجای گفتن آفرین، خوب بود؛ درباره این فکر کنید که دقیقاً چهکاری را تشویق میکنید و همان را به کودک خود بگویید. مثلاً من واقعاً از این رفتار تو خوشم آمد که وقتی خواهر کوچکتر کارهایی انجام میداد که تو را ناراحت میکرد بهآرامی و باحوصله رفتار کردی. 3. از قدرت پیامدهای طبیعی رفتار بهخوبی استفاده کنید. اجازه بدهید که کودکان پیامدهای طبیعی اقدامات خود را تجربه کنند (مگر اینکه سلامتی و امنیت آنها به خطر بیفتد). این نکته برای یادگیری راه و روش زندگی اساسی است. اجازه دادن به اینکه کودکان پیامدهای طبیعی انتخابهای خود را تجربه کنند همچنین به کاهش جنگودعوای قدرت هم کمک میکند جون مجبور نیستید که دخالت کنید؛ پس بهعنوانمثال وقتی کودک شما میخواهد در یک روز بارانی صندلهای تابستانی خودش را بپوشد، اجازه بدهید که این کار را انجام بدهد (مگر اینکه شما درجایی زندگی میکنید که ممکن است پاهای کودک شما یخ بزند). 4. راه درست را به آنها نشان بدهید. تنبیه فقط رفتار نامطلوب را سرکوب میکند. به کودکان خود بگویید که بهجای رفتار نامطلوب دقیقاً چه چیزی را میخواهید و بعد انجام رفتار درست را بهخوبی تشویق کنید. 5. مراقب کمالگرایی خود باشید. انجام اشتباه، شکست خوردن و ناکامی تجربههای ضروری زندگیاند که این فرصت را برای کودکان فراهم میکند که مهارتهای لازم زندگی را بهخوبی یاد بگیرند و تمرین بکنند. 6. تماس مثبت را تمرین کنید. پژوهشها بهطور مداوم نشان میدهند که تماس مثبت (بغل کردن، نوازش دادن) اهمیت بسیار زیادی برای رشد و بهزیستی مداوم کودکان دارد؛ پس برای بغل کردن و نوازش دادن هرروزه کودکان خود وقت بگذارید. اگر کودک بزرگتر یا فرزند نوجوان شما دیگر نوازش را دوست ندارد همچنان میتوانید بامحبت و بهآرامی به پشت آنها بزنید یا بازوی او را فشار بدهید. 7. بین کودک و رفتار او فرق واضحی قائل بشوید. حتی اگر رفتار کودک خود را دوست ندارید همیشه طوری با او صحبت و رفتار کنید که نشاندهنده عشق شما باشد. وقتی کودک شما رفتار نادرستی انجام داد بهجای اینکه بگویید: چه مرگت است؟ یا دیوانهام میکنی! به او بگویید من این رفتار را دوست نداشتم یا آن رفتار درست نبود چون... آن دو جمله اول از شرم و احساس گناه برای تغییر رفتار استفاده میکند؛ درحالیکه دو عبارت دوم مقتدرانه، واقعبینانه و مبتنی بر همدلی و استدلال است. به زبان بدن و لحن صحبت خود هم توجه کنید. این سرنخهای غیرکلامی قدرت زیادی دارند و ممکن است که معنای کلمات شمارا عوض کنند. 8. وقتی کودکان خسته و گرسنه هستند از آموزش آنها خودداری کنید. وقتی کودکان خسته و گرسنهاند، نمیتوانند روی چیزی که به آنها میخواهید تمرکز کنند. ازآنجاییکه هدف آموزش دادن یادگیری یک رفتار است، پس وقتی این کار را میکنید اطمینان پیدا کنید که آنها در وضعیت مناسب جسمانی و ذهنی هستند. این وضعیت مناسب آنها را توانا میکند تا از اشتباهات خود یاد بگیرند و دفعات بعدی انتخابهای بهتری انجام بدهند. 9. به کودکان خود این سه خصوصیت را آموزش بدهید. بهجای اینکه به بچهها بگویید تو میتوانی این کار را انجام بدهی به آنها یاد بدهید که برای موفقیت تمرین، صبر و پشتکار ضروری است. 10. به کودکان خود کمک کنید تا احساسات خود را احساس و اقدامات خود را انتخاب کنند. به کودکان خود یاد بدهید تا بهجای واکنش نشان دادن پاسخ بدهند. اشکالی ندارد که آنها مثلاً خشم و ناراحتی خود را احساس کنند اما نباید که از احساسات خود برای رفتار کردن پیروی کنند، یعنی نباید کتک یا داد بزنند. این شادی یکی از مهمترین مهارتهایی باشد که میتوانیم به کودکان خود یاد بدهیم. حقوق معنوی محفوظ و ذکر منبع با کتاب شناسی زیر بلامانع است: ریشر، اریکا . (1393). 10 کاری که والدین کار بلد انجام میدهند. علی فیضی (مترجم). برگرفته در روز ؟؟ سال ؟؟ از سایت مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی HTTP://WWW.MRMZ.IR مطلب قبلی آشنایی با درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد مطلب بعدی ده چیزی که درباره عزتنفس نمیدانید چاپ 4621 به این مطلب امتیاز دهید: 2/0 لطفا برای ارسال نظر وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید