تبریک خدمت آقای دکتر مرتضی کشمیری بهمن 23, 1399 0 5144 تبریک خدمت آقای دکتر مرتضی کشمیری جناب آقای دکتر مرتضی کشمیری مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی، نایل شدن به دکتری تخصصی روانشناسی بالینی را خدمتتان تبریک عرض مینماید.
پیام تسلیت خرداد 22, 1399 0 10710 پیام تسلیت مرکز مشاوره ی زندگی با نهایت تاسف و تاثر درگذشت برادر گرامی جناب آقای دکتر مرتضی کشمیری را خدمت ایشان و خانوادهی محترمشان تسلیت عرض نموده و صبر جزیل برای ایشان آرزومند است.
ساعت کاری مرکز مشاوره زندگی در خرداد ۱۳۹۹ اردیبهشت 03, 1399 0 6808 ساعت کاری مرکز مشاوره زندگی در خرداد ۱۳۹۹
پیامی کوتاه به مراجعان: مشاورههای غیرحضوری هم اثربخش هستند. فروردین 20, 1399 0 7735 پیامی کوتاه به مراجعان: مشاورههای غیرحضوری هم اثربخش هستند. دکتر حمید پورشریفی - روانشناس سلامت - مدیر مسئول مرکز مشاوره زندگی
اطلاعیه مرکز مشاوره زندگی در مورد مشاوره غیرحضوری اسفند 05, 1398 0 5629 اطلاعیه مرکز مشاوره زندگی در مورد مشاوره غیرحضوری
کارگاه های عموم مهر 19, 1396 0 21513 کارگاه های عموم فرزند پرورری - مقابله با اهمالکاری - مدیریت خشم - ارتباط موثر بین فردی - تربیت جنسی - آموزش جراتمندی - مهارت های ارتباط موثر زناشویی
Anonym / جمعه, 11 تیر,1395 / دسته بندی ها: مطالعه برای عموم 5 نکته برای کاهش حالت تدافعی افراد مارسیا رینولدز مترجم: عاطفه محمدصادق این متن به سفارش مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی ترجمه شده است دفاع کردن یکی از رفتارهای غریزی بشر است. این رفتار در مغز انسان های اولیه برای دفاع انجام می داد. اگر مردم با شما احساس راحتی کنند، وقتی با آنها صحبت می کنید، مکالماتتان خوب و منطقی پیش می رود. اما اگر مغز آنها احساس تهدید کند شروع به دفاع از خودش می کند. آنها یا حالت دفاعی می گیرند و سکوت می کنند یا سعی می کنند متقابلا به شما حمله کنند. در اکثر مکالمات، واکنش دفاعی افراد تا حدودی بستگی به قصد شما دارد. حالت تدافعی افراد از حرف ها و کلمات آنها مشخص می شود. نکات زیر را در نظر بگیرید: 1.نگویید:"به خودت نگیر" یا "دفاع نکن". این حرف باعث بدتر شدن اوضاع می شود. بگویید که بابت سوتفاهم پیش آمده متاسف هستید و قصد شما کمک یا اطلاع رسانی بود(اگر واقعا همین بوده). 2.سعی کنید بفهمید چرا این فرد کلمات و حرف شما را تهدید آمیز برداشت کرده است. آیا فکر می کند شما قصد قضاوت یا انتقاد دارید؟آیا فکر می کند شما قصد تهدید و آسیب زدن داشتید؟ سعی کنید فرد مقابل را درک کنید و منظور واقعی خود را دوباره توضیح دهید. 3.عذرخواهی کنید یا حداقل اعتراف کنید که منظور خود را درست بیان نکردید و دوباره تلاش کنید منظور اصلی خود را برسانید. این به آن معنا نیست که شما اشتباه کردید. تواضع و فروتنی اغلب حالت دفاعی مردم را از بین می برد. 4.به واکنش هیجانی خودتان وقوف داشته باشید. ممکن است با حالت های دفاعی دیگران شما هم احساس خشم یا ترس کنید و مغز شما هم وارد یک موضع تدافعی شود. اگر تند تند نفس می کشید، چند لحظه صبر کنید و چند نفس عمیق بکشید. سپس نفس هایتان را تا شماره 4 بشمارید. وقتی مغزتان آرام شد و توانست موقعیت را حل و فصل کند، سعی کنید بفهمید چرا فرد نسبت به شما واکنش بدی نشان داد. 5.به فرد نیز فرصت نفس کشیدن دهید.نفس کشیدن فقط به شما کمک نمی کند، این کار به فرد مقابل هم کمک می کند تا خونسردی خودش را پیدا کند.فرد ممکن است همچنان که با شما حرف میزند حداقل یک نفس عمیق هم بکشد. در نهایت یک فرصت دیگر به او بدهید تا در مورد چیزی که می خواستید بگویید فکر کند. مهم نیست چه کسی باعث شروع خشم و ترس و دعوا در مکالمه می شود، شما توانایی کاهش تنش را دارید و می توانید یک پایان خوب و رضایت بخش را رقم بزنید. اگر این 5 نکته را رعایت کنید می توانید گفتگو را پیش ببرید. حقوق معنوی محفوظ و ذکر منبع با کتابشناسی زیر بلامانع است: رینولدز، مارسیا. (1395). 5 نکته برای کاهش حالت تدافعی افراد . عاطفه محمدصادق (مترجم). برگرفته در روز؟؟ سال؟؟ از سایت مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی http://mrmz.ir/ مطلب قبلی هفت روش برای مقابله با افکار منفی مطلب بعدی 5 دلیل شایع برای تنبلی کردن یا اهمالکاری و چگونگی غلبه بر آنها چاپ 4834 به این مطلب امتیاز دهید: 3/2 لطفا برای ارسال نظر وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید