تبریک خدمت آقای دکتر مرتضی کشمیری بهمن 23, 1399 0 5143 تبریک خدمت آقای دکتر مرتضی کشمیری جناب آقای دکتر مرتضی کشمیری مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی، نایل شدن به دکتری تخصصی روانشناسی بالینی را خدمتتان تبریک عرض مینماید.
پیام تسلیت خرداد 22, 1399 0 10707 پیام تسلیت مرکز مشاوره ی زندگی با نهایت تاسف و تاثر درگذشت برادر گرامی جناب آقای دکتر مرتضی کشمیری را خدمت ایشان و خانوادهی محترمشان تسلیت عرض نموده و صبر جزیل برای ایشان آرزومند است.
ساعت کاری مرکز مشاوره زندگی در خرداد ۱۳۹۹ اردیبهشت 03, 1399 0 6805 ساعت کاری مرکز مشاوره زندگی در خرداد ۱۳۹۹
پیامی کوتاه به مراجعان: مشاورههای غیرحضوری هم اثربخش هستند. فروردین 20, 1399 0 7731 پیامی کوتاه به مراجعان: مشاورههای غیرحضوری هم اثربخش هستند. دکتر حمید پورشریفی - روانشناس سلامت - مدیر مسئول مرکز مشاوره زندگی
اطلاعیه مرکز مشاوره زندگی در مورد مشاوره غیرحضوری اسفند 05, 1398 0 5627 اطلاعیه مرکز مشاوره زندگی در مورد مشاوره غیرحضوری
کارگاه های عموم مهر 19, 1396 0 21509 کارگاه های عموم فرزند پرورری - مقابله با اهمالکاری - مدیریت خشم - ارتباط موثر بین فردی - تربیت جنسی - آموزش جراتمندی - مهارت های ارتباط موثر زناشویی
Anonym / دوشنبه, 10 آبان,1395 / دسته بندی ها: مطالعه برای عموم هفت نکته برای صحبت در مورد هرچیزی با هرکسی مارسیا رینولندز مترجم: عاطفه محمدصادق (این متن به سفارش مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی ترجمه شده است) زمانی که با یک اختلاف مواجه می شوید، چطور آن را حل می کنید؟ بسیاری از کتاب ها و مقالات شما را تشویق می کنند که مستقیم، واضح و صادقانه صحبت کنید. در صحبت کردن با هر کسی چه شریک کاری، چه شریک زندگی، دوست یا رئیس پیشنهاد می شود هرچه زودتر به دیگران نشان دهید که اشتباه کرده اند. این توصیه همیشه مفید نیست! هین و استون، استادان دانشگاه هاروارد دریافته اند تقریبا همه در دریافت و پذیرش بازخورد و انتقاد مشکل دارند. حتی اگر پیشنهاداتی از روی حسن نیت داده شود موجب جرقه زدن و متوقف شدن رابطه می شود. بیشتر مردم بازخورد گرفتن را تهدید تلقی می کنند و در لاک دفاعی فرو می روند. به قول یک روانشناس:"انتقاد همیشه اشک در می آورد". مردم شاید از شما بابت اظهار نظرتان تشکر کنند اما احساس بدی پیدا می کنند یا سعی می کنند راهی برای بی ارزش کردن نظر شما پیدا کنند. منظور از بازخورد این است که به مردم بگوییم چه کاری را اشتباه انجام داده اند و اگر شما بودید چه کار می کردید و پیشنهاد کنید رفتار متفاوتی در پیش بگیرند. این هفت مرحله را امتحان کنید: 1.یک فضای اطمینان بخش و قابل اعتماد ایجاد کنید. پیش از هرچیز، هیجانتان را بررسی کنید. اگر عصبانی، نا امید یا وحشت زده هستید، فرد مقابل هم آیینه شما خواهد شد. به خاطر بیاورید چرا این رابطه برایتان مهم است و احساساتی مثل کنجکاوی، مهربانی، مراقبت، احترام و امیدواری را انتخاب کنید. سپس بگویید که فلان تغییر چطور به هردوی شما کمک خواهد کرد. شخص باید متوجه شود شما به نفع او هم فکر می کنید نه فقط نفع خودتان 2.اجازه بگیرید. "قبل از وارد شدن، در بزنید". اگر فرد مقابل تمایلی به حل مشکل خود داشت قبل از هر حرفی از او اجازه بگیرید. اگر این فرد مردد است، صادقانه به او بگویید که این رابطه برایتان مهم است و از او بخواهید زمانی را برای صحبت کردن به شما بدهد. 3.با توصیف آنچه فکر می کنید اتفاق افتاده است شروع کنید. زمانی که فرد با درخواست شما موافقت کرد(در مرحله قبل)، منحصرا آنچه را که دیده اید یا کلماتی که فکر می کنید آن فرد گفته توصیف کنید. فقط مشاهداتتان را و آنچه شنیده اید بگویید. اینکه چرا آن فرد این کار را انجام داده تحلیل و قضاوت نکنید و به رفتار او برچسب درست و غلط نزنید. 4.تاثیری که از این ماجرا گرفته اید توصیف کنید. احساسی که از گفته ها یا رفتارهای فرد به شما دست داده بیان کنید. اذیت شدید، خجالت زده شدید، شگفت زده شدید یا ناامید؟ جملات خود را با "من" شروع کنید. شما فقط صلاحیت این را دارید که در مورد خودتان صحبت کنید نه درباره دیگران. توضیح دهد چرا این احساس را داشتید. فرد را سرزنش نکنید یا در مورد دلیل رفتارش حدس نزنید. پس داستان گویی نکنید. خیلی ساده حالتی که تجربه کردید بیان کنید. 5.وقتی فرد جواب می دهد، گوش کنید. وسط صحبت های او نپرید و از خودتان دفاع نکنید. اجازه دهید فرد ادراک و دلایل خود را به شما بگوید. به یاد داشته باشید وقتی گوش می دهید: 1.مثبت باشید و کاملا محترمانه به او توجه کنید. 2. ذهن خود را از "می دانم چه میخواهد بگوید" رها کنید. کنجکاو و پذیرا باشید. بعد از اینکه صحبت هایش تمام شد باز هم می توانید حرف خودتان را بزنید. 3. وقتی فرد مقابل در حال صحبت است به جواب بعدی خود فکر نکنید. ارتباط چشمی مناسبی را با او حفظ کنید و با قلبتان به او گوش دهید. 4. به زمان هایی که دوست دارید مثل یک مادر یا یک شخص بزرگ نصیحت یا انتقاد کنید، توجه کنید.سپس این وسوسه را رها کنید بدون اینکه مطرحشان کنید. 5. قبل از اینکه صحبت کنید صبر کنید صحبت های فرد مقابل تمام شود. سپس قبل از اینکه به مرحله بعد بروید صحبت های او را تصدیق کنید. 6.یک راه رو به جلو پیشنهاد کنید. این مرحله برای شما شانس این را فراهم می کند که در مورد آنچه نیاز دارید حرف بزنید. دوست دارید این شخص بعدا چطور با شما رفتار کند؟ این فرد چطور می تواند احساس خوبی در شما ایجاد کند؟ اینجا هم کوتاه و خلاصه حرف بزنید. قبل از اتمام مکالمه یک سازش و توافق حاصل کنید. 7.با یک نکته مثبت تمام کنید. بگویید که بحثتان خوب پیش رفت و از تلاشی که برای خوب پیش رفتن بحث کرده قدردانی کنید. از او به خاطر تلاشی که در حفظ رابطه با شما کرده تشکر کنید. بدانید که تغییر، زمان می برد. از اینکه فرصت رشد کردن کنار یکدیگر فراهم شده سپاسگزار باشید. حقوق معنوی محفوظ و ذکر منبع با کتابشناسی زیر بلامانع است: رینولدز، مارسیا. (1395). هفت نکته برای صحبت در مورد هرچیزی با هرکسی. عاطفه محمدصادق (مترجم). برگرفته در روز؟؟ سال؟؟ از سایت مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی http://mrmz.ir/ مطلب قبلی آیا در خصوص رابطه قبلیتان دچار وسواس شده اید؟ مطلب بعدی گاهی حتی با وجود اینکه عاشق هستید، باید رها کنید چاپ 3346 به این مطلب امتیاز دهید: هیچ امتیازی موجود نیست لطفا برای ارسال نظر وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید