مقالات روانشناسی: مطالب علمی روانشناسی متخصصان و عموم

ویژه مطالعه

 

مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی، در راستای بخشی از رسالت خود که همانا ارتقای دانش روانشناختی متخصصان و نیز عموم مردم به ویژه مراجعان مراکز خدمات روانشناسی و مشاوره می باشد، قصد دارد مطالبی را با عنوان ویژه مطالعه فراهم و انتشار نماید. از مخاطبان محترم سایت مرکز انتظار می رود گاه گاهی به این صفحه از سایت مراجعه نمایند و از همکاران متخصص مرکز و دیگر اعضای حرفه انتظار می رود نسبت به تهیه و ارسال مطالب اقدام نمایند تا با نام خودشان در سایت منتشر شود.

 

 

تصمیم برای ترک یک رابطه
تصمیم برای ترک یک رابطه
مدیر سایت
/ دسته بندی ها: مطالعه برای عموم

تصمیم برای ترک یک رابطه

کارین هال
مترجم: عاطفه محمدصادق
(این متن به سفارش مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی تهیه و تنظیم شده است)

 آدم ها چه در یک رابطه خانوادگی، دوستانه، عاطفی یا کاری ما باشند می توانند باعث شادی یا بدبختی ما شوند.در هر رابطه ای چالش وجود دارد. شاید گاهی احساس کنید می خواهید فلان فرد زندگی تان را رها کنید و بعد پشیمان شوید یا به طور کلی ندانید چه آیا باید رابطه را تمام کنید یا نه. تصمیم به تمام کردن یک رابطه مهم  شاید تصمیم سختی باشد حتی وقتی رابطه پر از مشکل و تعارض و احساسات منفی است.

 وقتی وسط تنش قرار دارید نمی دانید آیا رابطه درست می شود یا نه. چطور باید تصمیم بگیرید رابطه را پایان بدهید یا نه؟ نکات زیر را در نظر بگیرید.

 1.وقتی از نظر هیجانی حال خوبی ندارید تصمیم نگیرید. با ذهن عاقلانه تصمیم بگیرید. وقتی شدیدا احساساتی هستید به جای اینکه کل رابطه را در نظر بگیرید، بر اساس احساسات لحظه ای تان تصمیم می گیرید. وقتی هیجانی هستید حل مسئله سخت است.همه رابطه ها مشکلاتی دارند. در این لحظه که عمیقا درگیر هیجان های ناخوشایند هستید شاید مسئله غیرقابل حل و غیرقابل پذیرش به نظر برسد که در واقع اینطور نباشد

 2.چرا می خواهید رابطه را تمام کنید؟ به دلایل تصمیم تان فکر کنید. هم موارد مثبت و هم موارد منفی رابطه را بنویسید تا تصویر واضح تر و جامع تری داشته باشید. مراقب این خطای فکری باشید:"احساس می کنم باید تمامش کنم". شاید شهودی بدانید که تصمیم درست چیست اما تا منطقی فکر نکنید تصمیم درستی نخواهید گرفت.سواستفاده های جسمی، جنسی و هیجانی دلایل واضح تمام کردن رابطه هستند. اگر در رابطه ناامنی هستید باید به این فکر کنید که چطور با کمترین آسیب رابطه را تمام کنید.

 3.آیا این رابطه در مجموع باعث بهبود زندگی شما شده یا برعکس جلوی رشد شما را گرفته است. گاهی عشق کافی نیست. افراد مهم زندگی باید مشوق شما باشند و از علایق و رشد شما حمایت کنند.شاید به این نتیجه برسید که در رابطه ناسالمی هستید و عشق آنقدر زیاد است که نمی توانید جدایی را تصور کنید. آشفتگی ای که چنین روابطی ایجاد می کنند شما را در بلند مدت از بین می برد و اثر بسیار منفی در زندگی می گذارد. در چنین حالتی مشاوره بگیرید. چطور می توانید رابطه را تمام کنید؟برای پایان دادن به این رابطه به چه چیزی نیاز دارید؟

 4.آیا انتظارات شما در یک رابطه بلند مدت واقع بینانه اند؟ اگر انتظار دارید فرد مقابل شما بی نقص باشد یا همان عشق روزهای اول را در سال های بعد هم حفظ کند پس شاید  لازم باشد انتظاراتتان را بازبینی کنید. روابط عاطفی بلند مدت، نیاز به داشتن ارزش های مشترک، حمایت و مراقبت دارد. گاهی صرف یک رابطه عاشقانه و پرشور برای بلند مدت کافی نیست.

 5.با تمام شدن رابطه، فکر می کنید چه چیزهایی را از دست خواهید داد؟  

منبع:psychologytoday
حقوق معنوی محفوظ و ذکر منبع با کتاب‌شناسی زیر بلامانع است: 
هال، کارین. (1397).تصمیم برای ترک یک رابطه. عاطفه محمدصادق (مترجم). برگرفته در روز؟؟ سال؟؟ از سایت مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی HTTP://MRMZ.IR/ 

مطلب قبلی آیا کودک شما سخت به خواب می رود؟
مطلب بعدی یک روش ساده برای افزایش تمرکز و استرس کمتر
چاپ
5255 به این مطلب امتیاز دهید:
3/0

دیدگاه خود را درج فرمایید

افزودن دیدگاه

x
اخبار و رویدادهای جدید
0 10385

پیام تسلیت

 

مرکز مشاوره ی زندگی با نهایت تاسف و تاثر درگذشت برادر گرامی جناب آقای دکتر مرتضی کشمیری را خدمت ایشان و خانواده‌ی محترمشان تسلیت عرض نموده و صبر جزیل  ‎برای ایشان آرزومند است.

0 21309

کارگاه های عموم

فرزند پرورری - مقابله با اهمالکاری - مدیریت خشم - ارتباط موثر بین فردی - تربیت جنسی - آموزش جراتمندی - مهارت های ارتباط موثر زناشویی

RSS
پیوستن به دریافت کنندگان پیامک های مرکز

  

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های تخصصی 

جهت دریافت اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی

 

 

 

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های ویژه عموم

جهت دریافت اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی