مقالات روانشناسی: مطالب علمی روانشناسی متخصصان و عموم

ویژه مطالعه

 

مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی، در راستای بخشی از رسالت خود که همانا ارتقای دانش روانشناختی متخصصان و نیز عموم مردم به ویژه مراجعان مراکز خدمات روانشناسی و مشاوره می باشد، قصد دارد مطالبی را با عنوان ویژه مطالعه فراهم و انتشار نماید. از مخاطبان محترم سایت مرکز انتظار می رود گاه گاهی به این صفحه از سایت مراجعه نمایند و از همکاران متخصص مرکز و دیگر اعضای حرفه انتظار می رود نسبت به تهیه و ارسال مطالب اقدام نمایند تا با نام خودشان در سایت منتشر شود.

 

 

چطور گفتگوهای سخت و انرژی بر را پیش ببریم؟
چطور گفتگوهای سخت و انرژی بر را پیش ببریم؟
مدیر سایت
/ دسته بندی ها: مطالعه برای عموم

چطور گفتگوهای سخت و انرژی بر را پیش ببریم؟

دان مگر

مترجم: عاطفه محمدصادق

(این متن به سفارش مرکز مشاوره زندگی تهیه و تنظیم شده است)

 

بیشتر افراد از مکالمات چالش برانگیز نفرت دارند. مکالمات سخت و چالش برانگیز عبارتند از: صحبت درباره خبری ناخوشایند، بحث درمورد یک موضوع حساس یا صحبت درباره اشتباهی که پیش آمده و یا چیزی که باید تغییر کند.

داشتن چنین مکالماتی(چه با همسر، چه با فرزند، همکار، فامیل یا دوستان) می تواند آشفته ساز باشد و آرامش ذهنی ما را به هم بزند.

برنامه ریزی و آمادگی برای چنین بحث هایی به ارامش و موفقیت شما کمک می کند.

آمادگی

برای موضوعات چالش ساز و دشوار بهتر است از قبل برنامه ریزی کنید. مثلا قبل از گفتگو به فرد مقابل بگویید که می خواهید در مورد چه موضوعی حرف بزنید و بعد زمانی را با او تنظیم کنید تا هردو به اندازه کافی راحت و آسوده گفتگو کنید.

اینکه احساساتی مثل ناامیدی، خشم یا خصومت خود را روزها و هفته ها نگه دارید و بعد سر فرد دیگری خالی کنید اصلا کار خوبی نیست.سعی کنید زودتر در مورد چیزی که ناراحتتان کرده حرف بزنید.

قوانین اساسی

1.تا جای ممکن رو به روی هم قرار بگیرید: اینکه یک نفر بشنیند و دیگری بایستد باعث می شود نگاه شما رو به بالا یا پایین باشد و این موضوع باعث تدافعی شدن فرد مقابل می شود.

2.مستقیم با خود فرد صحبت کنید.

3.تا حد ممکن خونسرد و محکم صحبت کنید: این کار باعث می شود افراد به جای توجه به هیجان های شما، به محتوای حرفتان گوش دهند.

4.مراقب حرکات دستتان باشید: انگشت اتهام به طرف مقابل نگیرید.

5.از برچسب زدن، جیغ جیغ کردن، داد زدن یا توهین و تهدید بپرهیزید: تمام این رفتارها باعث قطع شدن رابطه و مکالمه می شود و در نهایت شما را به خواسته تان نمی رساند.

6.در توصیف و توضیح نگرانی ها و مسائلتان تا حد ممکن روشن و صریح باشید و سعی کنید از مثال ها استفاده کنید: از کلماتی مثل "همیشه"، "همه"، "هرگز" اجتناب کنید.

7.وسط حرف طرف مقابل نپرید: وقتی کسی حرف می زند گوش دهید. گوش دادن با منتظر تمام شدن حرف دیگری ماندن فرق دارد. گوش دهید ببینید او چه می گوید.بعدا فرصت برای حرف زدن شما وجود دارد.

8.به جای سرزنش کردن فرد مقابل، مسئولیت احساسات خودتان را بپذیرید. هیچکس نمی تواند در شما احساس خاصی ایجاد کند جز خودتان. سهم دیگری را در ایجاد احساسات و واکنش هایتان مشخص کنید اما نگویید "تو مرا دیوانه می کنی".

9.موضوع اصلی یادتان نرود: روی همان موضوعی که قرار بود حرف بزنید بمانید. از مشکلات ده سال پیش حرف نزنید. موضوعات دیگر را برای زمان دیگر بگذارید. خیالتان راحت اگر آن مسائل برایتان مهم باشند یادتان نخواهد رفت.

10.قبل از تمام شدن بحث و توافق طرف مقابل محیط را ترک نکنید:اگر نیاز دارید بیرون بروید یا بحث را تمام کنید قبل از انجام آن به فرد مقابل بگویید و موافقت وی را بگیرید.

 

حقوق معنوی محفوظ و ذکر منبع با کتاب‌شناسی زیر بلامانع است:

محمدصادق، عاطفه. (1398).چطور گفتگوهای سخت و انرژی بر را پیش ببریم؟. برگرفته در روز؟؟ سال؟؟ از سایت مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی HTTP://MRMZ.IR/ 

مطلب قبلی نگاه نکن چی میگه، ببین چرا میگه
مطلب بعدی چطور به شریک عاطفی خود بگویید که از نظر فیزیکی برای شما جذاب نیست؟
چاپ
4281 به این مطلب امتیاز دهید:
هیچ امتیازی موجود نیست

دیدگاه خود را درج فرمایید

افزودن دیدگاه

x
اخبار و رویدادهای جدید
0 10345

پیام تسلیت

 

مرکز مشاوره ی زندگی با نهایت تاسف و تاثر درگذشت برادر گرامی جناب آقای دکتر مرتضی کشمیری را خدمت ایشان و خانواده‌ی محترمشان تسلیت عرض نموده و صبر جزیل  ‎برای ایشان آرزومند است.

0 21273

کارگاه های عموم

فرزند پرورری - مقابله با اهمالکاری - مدیریت خشم - ارتباط موثر بین فردی - تربیت جنسی - آموزش جراتمندی - مهارت های ارتباط موثر زناشویی

RSS
پیوستن به دریافت کنندگان پیامک های مرکز

  

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های تخصصی 

جهت دریافت اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی

 

 

 

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های ویژه عموم

جهت دریافت اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی