تبریک خدمت آقای دکتر مرتضی کشمیری بهمن 23, 1399 0 5113 تبریک خدمت آقای دکتر مرتضی کشمیری جناب آقای دکتر مرتضی کشمیری مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی، نایل شدن به دکتری تخصصی روانشناسی بالینی را خدمتتان تبریک عرض مینماید.
پیام تسلیت خرداد 22, 1399 0 10678 پیام تسلیت مرکز مشاوره ی زندگی با نهایت تاسف و تاثر درگذشت برادر گرامی جناب آقای دکتر مرتضی کشمیری را خدمت ایشان و خانوادهی محترمشان تسلیت عرض نموده و صبر جزیل برای ایشان آرزومند است.
ساعت کاری مرکز مشاوره زندگی در خرداد ۱۳۹۹ اردیبهشت 03, 1399 0 6785 ساعت کاری مرکز مشاوره زندگی در خرداد ۱۳۹۹
پیامی کوتاه به مراجعان: مشاورههای غیرحضوری هم اثربخش هستند. فروردین 20, 1399 0 7710 پیامی کوتاه به مراجعان: مشاورههای غیرحضوری هم اثربخش هستند. دکتر حمید پورشریفی - روانشناس سلامت - مدیر مسئول مرکز مشاوره زندگی
اطلاعیه مرکز مشاوره زندگی در مورد مشاوره غیرحضوری اسفند 05, 1398 0 5611 اطلاعیه مرکز مشاوره زندگی در مورد مشاوره غیرحضوری
کارگاه های عموم مهر 19, 1396 0 21497 کارگاه های عموم فرزند پرورری - مقابله با اهمالکاری - مدیریت خشم - ارتباط موثر بین فردی - تربیت جنسی - آموزش جراتمندی - مهارت های ارتباط موثر زناشویی
Anonym / پنجشنبه, 03 بهمن,1392 / دسته بندی ها: مطالعه برای عموم نگاهی مثبت به شکست نگاهی مثبت به شکست رابرت بیس وایس دینر مترجم: علی فیضی این مطلب به سفارش مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی ترجمه شده است. یکی از شگفتانگیزترین یافتههای پژوهشی که تا به حال با آن مواجه شدهام مربوط به پژوهشی است که سینتیا پوری (CYNTHIA PURY) و کوپر وودارد (COOPER WOODARD) انجام دادهاند. در این پژوهش مدیران در مقایسه با افسران پلیس، مبارزان مشتزنی، و حتی نیروهای ارتش نمره بالاتری در شجاعت به دست آوردهاند. درست است؛ رهبران تجاری گزارش میدهند که در مقایسه با دیگر گروههای مطالعه و در مقابله با ترس و عدم اطمینان ظرفیت بیشتری برای اقدام کردن دارند. این توانایی قبول کردن خطرات حسابشده بازتاب نیروهای فرهنگی، تجاری و اقتصادی مبهمی است که بافتار تصمیمگیری روزمره مدیران تجاری را شکل می دهد. جالب است که بدانید وقتی من با ده دوازده نفر از مدیران، رکوردداران جهانی ، کارآفرینان و افراد خیلی شجاع مصاحبه کردم این توانایی اغلب آنها را برای اشتباه کردن هم آماده میکرد؛ اما این تحمل اشتباه باعث شکست در سازمان نمیشود؟ برایان کورکین که در حل بحرانهای سازمانی تخصص دارد است به یاد میآورد زمانی یک کارمند فروش سفارشی را گرفته بود اما فراموش کرده بود که نام یا اطلاعات تماس با مشتری را ثبت کند و در نتیجه سفارش نمیتوانست انجام بگیرد. کورکین به من گفت: این باعث زیان چند هزار دلاری شد اما به من یاد داد که ما برای برآورده کردن درست درخواست مشتریها باید یک روش رسمی اداری طراحی کنیم. یک تلفن ساده و گفتن اینکه به اندازه کافی خوب نیست باعث خطای قیمتگذاری آنلاین و در نتیجه این شد که شرکت ZAPPOS.COM در سال 2010 میلادی با ضرر 1.6 میلیون دلاری مواجه بشود. در واقع اشتباهات بخش اجتنابناپذیر و غیرمنتظره کار است. در هردو مورد رهبری سازمان قادر بود تا از اشتباهاتش درس بگیرد. وقتی با مدیران تجاری کار میکردم تا یک سبک رهبری شجاع تدوین کنم از یک مطالعه جالب خبردار شدم. الن لانگر (ELLEN LANGER) که روانشناس پژوهشگری از دانشگاه هاروارد است در این مطالعه با افرادی کار میکرد که میترسند تا در حضور جمع صحبت کنند. او در این پژوهش آنها را تشویق کرد تا به اشتباه کنند و آن اشتباه را در سخنرانی خودشان وارد کنند. این کار باعث شد تا این افراد تا نسبت به خودشان دیدگاه بهتری داشته باشند و سخنرانی شان هم توسط مخاطبان در مقایسه با گروه کنترل نمره بهتری گرفت. این نکته پژوهشی نشان میدهد قبول کردن ماهیت غیرمنتظره اشتباهات به قدر کافی موثر نیست... بلکه ما محتاج اشتباه کردنیم! اشتباه کردن چگونه به استفاده خوب از منابع انسانی ترجمه میشود؟ جیل نلسون که یک مدیر تجاری موفق است معتقد است که اشتباه کردن باید دغدغه اولیه مدیران باشد. او میگوید در شرکتش: فهمیدیم ترس از اشتباه بعضی اوقات مانع از بالفعل شدن استعدادهای کارمندان میشود؛ پس ما از اشاره کردن به هر اشتباهی دست کشیدیم. ما حالا تاریخچه همه اشتباهات را داریم، به طور منظم آنها را بررسی میکنیم و فقط وقتی به بررسی آنها با فرد خاطی میپردازیم که فرصتی برای تغییر شیوه کاری¬مان به وجود آمده است. این رویکرد بخشش بیشتر چطور برای شرکت نلسون موثر واقع شد؟ شرکت او سریعترین رشد را در چهار سال اخیر داشته و در میان شرکتهای مشابه یکی از دو شکرت برتر تجاری است. نلسون اذعان دارد که توانایی مقابله با خطر و اشتباه¬های گاه به گاه پایهای برای مسئولیتپذیر بیشتر هم است: شغلهایی که بیشترین دستمزد را در شرکت ما میگیرند لزوماً خستهکننده ترین شغلها هم نیستند؛ بلکه آن شغلهایی اند که اشتباه آنها بیشترین آسیب را به شرکت می¬زند. در شرکت ما برای اینکه فردی بتواند به پستهای پرمسئولیت برسد ضروری است که با اشتباه کردن مشکلی نداشته باشد. نیکی گارسیا که یک مشاور مدیریتی است در مرکز روانشناسی مثبت نگر کاربردی کار میکند، بین اشتباهات سنگین و سبک تفاوت مهمی قائل می¬شود: در تجربه کاری من مدیرانی که در محیط امنیتی و با خطر بالا نظیر وزارت دفاع یا ادارات مهندسی مهم کار میکردند نسبت به اشتباهات دیدگاه بسیار محتاطی داشتند. در میان صنایعی چون پزشکی که آلوده به فرهنگ کمال¬گرایی شدهاند این نکته بارزتر است. حتی در این محیطها هم اشتباهات کوچک آن طور که به نظر می¬رسند بد نیستند. دکتر والتر بوهل میگوید اشتباهات بزرگ در زمینه تشخیص و درمان محل نگرانی و دغدغه است. با این حال ما به طور خودکار فکر نمیکنیم که اشتباهات بدند. در آزمایشگاه بیمارستانی که در آن کار میکنم به تازگی نتیجه آزمایش خون اشتباه شد و ما از این بابت خیلی شانس آوردیم چون توانستیم چیزی را درمان کنیم که در غیر این صورت به چشممان نمیآمد. سازمانهایی که ذهنیت پذیرش اشتباه را در خود ترویج میدهند یک مزیت رقابتی را صاحب میشوند. نیکی گارسیا میگوید: در میان مدیران این بخشها دیدگاهی وجود دارد که بر طبق آن کارمندانی که آماده پشت سر گذاشتن مرزها و گاهی انجام یک اشتباهاند خلاق تر از افرادیاند که اینگونه نیستند. شرکتهای نرم¬افزاری هم برای مشاوره به من مراجعه میکنند و من دیدم که مدیران شرکتهای مهندسی نرمافزاری فعالانه در میان گذاشتن اشتباهات را تشویق میکنند. در یکی از این شرکتها کارمندانی که اشتباه میکنند باید روز بعد یک «کیک اشتباه» درست کنند و آن چیزی که از این اشتباه آموختهاند را با دیگران در میان بگذارند. نکته مهم این است: مدیرانی که در میان گذاشتن اشتباهات و یادگیری از آنها را تشویق می میکنند دارند یک سازمان یادگیرنده را ایجاد میکنند. منبع: HTTP://WWW.PSYCHOLOGYTODAY.COM/BLOG/SIGNIFICANT-RESULTS/201111/POSITIVE-LOOK-FAILURE حقوق معنوی محفوظ و ذکر منبع با کتاب شناسی زیر بلامانع است رابرت بیس واس دینر.(1392). نگاهی مثبت به شکست. علی فیضی (مترجم). برگرفته در روز ؟؟ سال ؟؟ از سایت مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی HTTP://WWW.MRMZ.IR مطلب قبلی نگاهی مثبت به شکست مطلب بعدی چطور روابط بهتری داشته باشم؟ سه راهنمایی مفید چاپ 5941 به این مطلب امتیاز دهید: 2/0 لطفا برای ارسال نظر وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید