تبریک خدمت آقای دکتر مرتضی کشمیری بهمن 23, 1399 0 5113 تبریک خدمت آقای دکتر مرتضی کشمیری جناب آقای دکتر مرتضی کشمیری مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی، نایل شدن به دکتری تخصصی روانشناسی بالینی را خدمتتان تبریک عرض مینماید.
پیام تسلیت خرداد 22, 1399 0 10678 پیام تسلیت مرکز مشاوره ی زندگی با نهایت تاسف و تاثر درگذشت برادر گرامی جناب آقای دکتر مرتضی کشمیری را خدمت ایشان و خانوادهی محترمشان تسلیت عرض نموده و صبر جزیل برای ایشان آرزومند است.
ساعت کاری مرکز مشاوره زندگی در خرداد ۱۳۹۹ اردیبهشت 03, 1399 0 6785 ساعت کاری مرکز مشاوره زندگی در خرداد ۱۳۹۹
پیامی کوتاه به مراجعان: مشاورههای غیرحضوری هم اثربخش هستند. فروردین 20, 1399 0 7710 پیامی کوتاه به مراجعان: مشاورههای غیرحضوری هم اثربخش هستند. دکتر حمید پورشریفی - روانشناس سلامت - مدیر مسئول مرکز مشاوره زندگی
اطلاعیه مرکز مشاوره زندگی در مورد مشاوره غیرحضوری اسفند 05, 1398 0 5611 اطلاعیه مرکز مشاوره زندگی در مورد مشاوره غیرحضوری
کارگاه های عموم مهر 19, 1396 0 21497 کارگاه های عموم فرزند پرورری - مقابله با اهمالکاری - مدیریت خشم - ارتباط موثر بین فردی - تربیت جنسی - آموزش جراتمندی - مهارت های ارتباط موثر زناشویی
Anonym / جمعه, 21 فروردین,1394 / دسته بندی ها: موج سوم رفتار درمانی استفاده از ارزشها برای اجتناب از تله بیمعنایی جسیکا دور ترجمه و بازنویسی: علی فیضی این متن به سفارش مرکز خدمات روانشناختی و مشاوره زندگی ترجمهشده است. اگر در جلسات درمانی از گسلش یا دیگر تکنیکها استفاده میکنید تا به درمانجوی خود کمک کنید بین خود و داستانهایی که درباره خود میگویند فاصله ایجاد کنند، احتمالاً متوجه یک سوءتفاهم رایج شدهاید: اگر افکار ما حقیقت مطلق نیستند پس به نظر میرسد که معنای مطلقی اعم از درست یا نادرست وجود ندارد و حتی احتمالاً معیار مطلقی هم برای ارزیابی نیست. به گفته دکتر بلکلج میتوان با پرداختن به تجربه مستقیم درمانجو درباره آنچه برای او بسیار مهم است (همان ارزشهای عمیق فردی او) از این تله بیاخلاقی و بیمعنایی بالقوه دوری کرد. این پژوهشگر معروف ACT میگوید از درمانجوی خود بخواهید تا درباره شیوههای اختصاصی زندگی، رفتار با دیگران و اشتغال به جنبههای متفاوتی از زندگی که به او حس سرزندگی، معنا و هدفمندی میدهد بهطور صریح و روشن صحبت کند. مثلاً ممکن است یک درمانجو بگوید: میخواهم با دیگران مهربان باشم و با آنها با شفقت و انصاف رفتار کنم. در ادامه درمان این درمانجو احتمال دارد با خود فکر کند آیا این ارزش واقعاً برای او مهم است. او حتی ممکن است درباره اهمیت واقعی این نوع رفتار با دیگران هم شک کند. آخر هر چیزی که درباره ارزشها میگوییم هم کلمه است و کلمات دارای حقیقت مطلق نیستند. در این مورد درمانگر میتواند به نوع دیگری از دانش اشاره کند. نوعی دانش تجربی که وقتی اعمال خاصی انجام میدهیم که به ما حس سرزندگی، درستکاری میدهد به دست میآید درسهایی که گسلش به ما میآموزد ممکن است بهطور منطقی به چنین نتایجی منجر شود: کلمات واقعیت نیستند اما این هم خودش یک فکر است. ما درنهایت نمیدانیم که آیا این فکر هم واقعی است یا نه؛ اما گسلش این را هم به ما یاد میدهد که برای زیستن، برای اعتماد به تجربه مستقیمی که درباره حوزههای مهم زندگیمان داریم و نیز حرکت در جهت ارزشهای منتخب خود نیازی به تغییر دادن این شک و شبهه نیست. در طول این سفر میتوان هر فکری را در سر داشت و بهپیش رفت. همین نکته در مقابله با افکاری که به ما میگویند رفتار اخلاقی مهم نیست چون هیچ کد اخلاقی ثابت و تغییرناپذیری در جهان وجود ندارد صادق است. دکتر بلکلج میگوید بااینکه من درمانجویی نداشتهام که بعد از تأمل زیاد ارزشهایی ضداجتماعی و غیراخلاقی انتخاب کند باز این احتمال وجود دارد که بعضی درمانجویان از گسلش برای توجیه اعمال ضداجتماعی و غیراخلاقی خود استفاده کنند. در این مورد میتوانیم درباره تجربههای هیجانی درمانجو از یاریرسانی به دیگران و ارتباط با آنها در مقابل تجربه هیجانی او از رفتار غیراخلاقی و ضداجتماعی صحبت کنیم. این کاوش به درمانجو کمک میکند تا بداند علیرغم اینکه برای این جهان خاکی اهمیتی ندارد، شیوههای سازنده و اجتماعی زندگی واقعاً برای خود او مهم است. اگزیستانسیالیستها قرنها با این جنبه از انسانیت دستوپنجه نرم کردهاند و این تقلا تقریباً همزمان با استفاده بشر از زبان شروعشده است. انسانها در مواجهه با جهانی وسیع و تقریباً غیرقابل فهم، با این اندیشه روبهرو شدهاند که هیچچیزی ذاتاً معنا و اهمیت ندارد. جهان در باب آنچه مهم است و ارزش زیستن دارد خاموشی گزیده و به همین خاطر ما بایستی معنای زندگی و کدهای اخلاقی خود را بسازیم. همینکه فرد متوجه شود ذهن دوست قابلاعتمادی نیست، اعتماد کامل به آنچه تجربهاش درباره چیزهای مهم و بامعنای زندگی او میگوید ضرورت مییابد. ممکن است کلمات در رسیدن به این معرفت مفید یا نامفید باشند اما نباید به آنها اجازه بدهیم که این دانش را بیاثر کنند. منبع: HTTPS://WWW.NEWHARBINGER.COM حقوق معنوی محفوظ و ذکر منبع با کتاب شناسی زیر بلامانع است: دور، جسیکا. (1394). استفاده از ارزشها برای اجتناب از تله بیمعنایی. علی فیضی (مترجم). برگرفته در روز ؟؟ سال ؟؟ از سایت مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی HTTP://WWW.MRMZ.IR مطلب قبلی مقایسه ACT با CBT: گسلش شناختی در برابر بازسازی شناختی مطلب بعدی آمیختن درمانهای مبتنی بر توجه آگاهی با تکنیکهای گسلش چاپ 3802 به این مطلب امتیاز دهید: 2/0 لطفا برای ارسال نظر وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید