متخصصان آموزش به روانشناسان و مشاوران

متخصصان آموزش به روانشناسان و مشاوران

 

 

 آموزش تخصصی به روانشناسان و مشاوران

 

همکاران فعلی مرکز مشاوره زندگی

دکتر حمید پورشریفی

لینک رزومه

دکتر جمیله زارعی

لینک رزومه

دکتر مهرنوش اثباتی

لینک رزومه

دکتر کمیل زاهدی تجریشی

لینک رزومه

 

 

 

همکاران قدیمی مرکز مشاوره زندگی)

 

نام همکار

برای آشنایی بیشتر

دکتر عبداله امیدی

متخصص روانشناسی بالینی

لینک رزومه

دکتر عباس بخشی پور

متخصص روانشناسی بالینی

لینک رزومه

دکتر حمید پورشریفی

متخصص روانشناسی سلامت

لینک رزومه

دکتر حمیدرضا حسن آبادی

متخصص روانشناسی تربیتی

لینک رزومه

 

 دکتر  جعفر حسنی

متخصص روانشناسی

 لینک رزومه

دکتر فریبا زرانی

متخصص روانشناسی سلامت

لینک رزومه

دکتر ناصر صبحی قراملکی

متخصص روانشناسی

لینک رزومه

دکتر کارینه طهماسیان

متخصص روانشناسی بالینی

لینک رزومه

دکتر شهرام محمدخانی

متخصص روانشناسی بالینی

لینک رزومه

دکتر مجید محمود علیلو

متخصص روانشناسی بالینی

لینک رزومه 

   دکتر نادر منیرپور

متخصص روانشناسی سلامت

    لینک رزومه

 

دکتر محمدعلی نظری
متخصص نوروساینس 

 لینک رزومه

دکتر مصطفی نوکنی

متخصص روانشناسی بالینی

لینک رزومه

دکتر حمید یعقوبی

متخصص روانشناسی بالینی

لینک رزومه

 

 

 

 

 

متخصصان ارایه دهنده خدمات مشاوره ای و رواندرمانی

متخصصان ارایه دهنده آموزش به سازمان ها


متخصصان آموزش دهنده به عموم

اخبار و رویدادهای جدید
0 10788

پیام تسلیت

 

مرکز مشاوره ی زندگی با نهایت تاسف و تاثر درگذشت برادر گرامی جناب آقای دکتر مرتضی کشمیری را خدمت ایشان و خانواده‌ی محترمشان تسلیت عرض نموده و صبر جزیل  ‎برای ایشان آرزومند است.

0 21560

کارگاه های عموم

فرزند پرورری - مقابله با اهمالکاری - مدیریت خشم - ارتباط موثر بین فردی - تربیت جنسی - آموزش جراتمندی - مهارت های ارتباط موثر زناشویی

RSS
EasyDNNNews
چرا درمانگران بایستی دغدغه یادگرفتن نظریه چهارچوب ارتباطی (RFT) را داشته باشند؟
Anonym
/ دسته بندی ها: موج سوم رفتار درمانی

چرا درمانگران بایستی دغدغه یادگرفتن نظریه چهارچوب ارتباطی (RFT) را داشته باشند؟


متیو ویلات
مترجم: علی فیضی

این متن به سفارش مرکز خدمات روان‌شناسی و مشاوره زندگی ترجمه‌شده است.

• رفتار آموخته‌شده ساختن ارتباط‌های نمادین و پاسخ‌دهی به آن‌ها زبان نامیده می‌شود. منظور از مربوط‌سازی پاسخ‌دهی به یک‌چیز بر اساس چیزی دیگر است .
• وقتی ما چیزها و رویدادها را به هم مربوط می‌سازیم، درباره آن‌ها از طریق این رابطه چیزی یاد می‌گیریم. به این نحو بهره‌وری یادگیری ما به‌طور چشمگیری افزایش پیدا می‌کند.
• شیوه چهارچوب‌دهی چیزها و رویدادها معنا و تأثیر آن‌ها را تغییر می‌دهد، بنابراین اگر می‌خواهیم معنا و تأثیر چیزی را تغییر دهیم می‌توانیم شیوه چهارچوب‌دهی خود را تغییر بدهیم.
• زبان (مربوط سازی نمادین) در مرکز تمامی مفاهیم ذهنی انسان قرار دارد پس درمانگران چه خوششان بیاید چه نیاید به‌طور مداوم با زبان سروکار دارند.
• زبان در مرکز استدلال منطقی قرار دارد اما انجام کار منطقی همیشه مؤثرترین کار نیست.
• خاصیت زبان بسط و گسترش و نه کاهش و تفریق. وقتی می‌خواهیم از محتوی ذهنی خاصی خلاص بشویم طوری مشغول زبان می‌شویم که ناخواسته ارتباط نمادین مشکل‌ساز را تقویت می‌کنیم.
• هرچند رفتار نمادین در آغاز بر اساس یادگیری مبتنی بر تقویت و همایندی مستقیم قرار دارد اما درنهایت تأثیر همه انواع یادگیری را تغییر می‌دهد؛ درنتیجه اصول رفتاری مستقیم (انواع شرطی‌سازی‌ها، خاموشی، خوگیری و نظیر این‌ها) برای درک روان‌شناسی انسان کافی نیست. برای این کار نیازمند نظریه‌ای در باب رفتار نمادین هستیم.

حقوق معنوی محفوظ و ذکر منبع با کتاب‌شناسی زیر بلامانع است:
ویلات، متیو. (1394). چرا درمانگران بایستی دغدغه یادگرفتن نظریه چهارچوب ارتباطی را داشته باشند؟ علی فیضی (مترجم). برگرفته در روز؟؟ سال؟؟ از سایت مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی HTTP://WWW.MRMZ.IR 

مطلب قبلی وقتی داستان زندگی درمان‌جو مانع اقدام مؤثر او می‌شود چه کنیم؟
مطلب بعدی چطور ماتریکس ACT را معرفی کنیم؟
چاپ
4309 به این مطلب امتیاز دهید:
1/7

لطفا برای ارسال نظر وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید

x
پیوستن به دریافت کنندگان پیامک های مرکز

  

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های تخصصی 

جهت دریافت اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی

 

 

 

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های ویژه عموم

جهت دریافت اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی