تبریک خدمت آقای دکتر مرتضی کشمیری بهمن 23, 1399 0 5196 تبریک خدمت آقای دکتر مرتضی کشمیری جناب آقای دکتر مرتضی کشمیری مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی، نایل شدن به دکتری تخصصی روانشناسی بالینی را خدمتتان تبریک عرض مینماید.
پیام تسلیت خرداد 22, 1399 0 10788 پیام تسلیت مرکز مشاوره ی زندگی با نهایت تاسف و تاثر درگذشت برادر گرامی جناب آقای دکتر مرتضی کشمیری را خدمت ایشان و خانوادهی محترمشان تسلیت عرض نموده و صبر جزیل برای ایشان آرزومند است.
ساعت کاری مرکز مشاوره زندگی در خرداد ۱۳۹۹ اردیبهشت 03, 1399 0 6857 ساعت کاری مرکز مشاوره زندگی در خرداد ۱۳۹۹
پیامی کوتاه به مراجعان: مشاورههای غیرحضوری هم اثربخش هستند. فروردین 20, 1399 0 7791 پیامی کوتاه به مراجعان: مشاورههای غیرحضوری هم اثربخش هستند. دکتر حمید پورشریفی - روانشناس سلامت - مدیر مسئول مرکز مشاوره زندگی
اطلاعیه مرکز مشاوره زندگی در مورد مشاوره غیرحضوری اسفند 05, 1398 0 5670 اطلاعیه مرکز مشاوره زندگی در مورد مشاوره غیرحضوری
کارگاه های عموم مهر 19, 1396 0 21560 کارگاه های عموم فرزند پرورری - مقابله با اهمالکاری - مدیریت خشم - ارتباط موثر بین فردی - تربیت جنسی - آموزش جراتمندی - مهارت های ارتباط موثر زناشویی
Anonym / جمعه, 09 مرداد,1394 / دسته بندی ها: موج سوم رفتار درمانی چرا درمانگران بایستی دغدغه یادگرفتن نظریه چهارچوب ارتباطی (RFT) را داشته باشند؟ متیو ویلات مترجم: علی فیضی این متن به سفارش مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی ترجمهشده است. • رفتار آموختهشده ساختن ارتباطهای نمادین و پاسخدهی به آنها زبان نامیده میشود. منظور از مربوطسازی پاسخدهی به یکچیز بر اساس چیزی دیگر است . • وقتی ما چیزها و رویدادها را به هم مربوط میسازیم، درباره آنها از طریق این رابطه چیزی یاد میگیریم. به این نحو بهرهوری یادگیری ما بهطور چشمگیری افزایش پیدا میکند. • شیوه چهارچوبدهی چیزها و رویدادها معنا و تأثیر آنها را تغییر میدهد، بنابراین اگر میخواهیم معنا و تأثیر چیزی را تغییر دهیم میتوانیم شیوه چهارچوبدهی خود را تغییر بدهیم. • زبان (مربوط سازی نمادین) در مرکز تمامی مفاهیم ذهنی انسان قرار دارد پس درمانگران چه خوششان بیاید چه نیاید بهطور مداوم با زبان سروکار دارند. • زبان در مرکز استدلال منطقی قرار دارد اما انجام کار منطقی همیشه مؤثرترین کار نیست. • خاصیت زبان بسط و گسترش و نه کاهش و تفریق. وقتی میخواهیم از محتوی ذهنی خاصی خلاص بشویم طوری مشغول زبان میشویم که ناخواسته ارتباط نمادین مشکلساز را تقویت میکنیم. • هرچند رفتار نمادین در آغاز بر اساس یادگیری مبتنی بر تقویت و همایندی مستقیم قرار دارد اما درنهایت تأثیر همه انواع یادگیری را تغییر میدهد؛ درنتیجه اصول رفتاری مستقیم (انواع شرطیسازیها، خاموشی، خوگیری و نظیر اینها) برای درک روانشناسی انسان کافی نیست. برای این کار نیازمند نظریهای در باب رفتار نمادین هستیم. حقوق معنوی محفوظ و ذکر منبع با کتابشناسی زیر بلامانع است: ویلات، متیو. (1394). چرا درمانگران بایستی دغدغه یادگرفتن نظریه چهارچوب ارتباطی را داشته باشند؟ علی فیضی (مترجم). برگرفته در روز؟؟ سال؟؟ از سایت مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی HTTP://WWW.MRMZ.IR مطلب قبلی وقتی داستان زندگی درمانجو مانع اقدام مؤثر او میشود چه کنیم؟ مطلب بعدی چطور ماتریکس ACT را معرفی کنیم؟ چاپ 4309 به این مطلب امتیاز دهید: 1/7 لطفا برای ارسال نظر وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید