متخصصان آموزش دهنده به عموم

شقایق جلالی
0 18490

شقایق جلالی

کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی

RSS
متخصصان آموزش دهنده به عموم
نصیحت های اشتباه دیگران بعد از پایان یافتن رابطه
Anonym
/ دسته بندی ها: مطالعه برای عموم

نصیحت های اشتباه دیگران بعد از پایان یافتن رابطه

جیل.پی وبر
مترجم: عاطفه محمدصادق
 این متن به سفارش مرکز خدمات روان‌شناسی و مشاوره زندگی ترجمه شده است
 یکی از سخت ترین جنبه های پایان یافتن یک رابطه عاشقانه یا ازدواج، شنیدن صحبت ها و نصیحت های دیگران است.بسیاری از مردم نمی دانند چه بگویند یا چطور شما را راحت بگذارند یا در خصوص شما و موقعیتتان احساس مسئولیت می کنند. در واقع تمام آنچه شما نیاز دارید(و میخواهید)، مهربانی و یک جفت گوش حمایتگر است. ممکن است احساسات متناقضی درمورد مقابله با اندوه و شوک از دست دادن رابطه داشته باشید. 4 نصیحت رایج از سمت دیگران و دلیل اشتباه بودن آنها در ادامه آورده شده که به مقابله بهتر و موثر تر شما با فقدان کمک می کند:

 1.کاری انجام بده
 وقتی رابطه ای را از دست می دهید و عمیقا اندوهگین هستید، احتمالا اطرافیان به شما می گویند: دست بردار. آنها می خواهند شما را از اتفاقات افتاده دور کنند. شاید این جملات را شنیده باشید: فقط سعی کنی به آینده فکر کنی یا به او فکر نکن. حتی ممکن است خود شما نیز این جملات را به خودتان بگویید. کاملا غیر منطقی است که انتظار داشته باشید فورا از این حال در بیابید. شما به زمان نیاز دارید. با فشار آوردن، فقط خودتان را آزار می دهید. مغز و بدن شما برای کنار آمدن با فقدان به زمان نیاز دارد.بسیاری از افراد هرگز صبر نمی کنند و فورا سعی می کنند افرادی را جایگزین کنند یا تغییرات دیگری در زندگی ایجاد کنند تا به این وسیله از درد و رنج اجتناب کنند. افرادی که این فرایند را می پذیرند و اجازه می دهند زمان بگذرد، حال بهتری را در نهایت تجربه می کنند. اجازه دهید این فرایند به طور طبیعی پیش برود و زمان لازم را طی کند.

 2. اخم نکن
 افرادی وجود دارند که برای شما اهمیت قائلند و همچنین برای شما مهم هستند. آنها به شما می گویند احساسات خود را کنار بگذارید. "گذشته را فراموش کن"، " به گذشته فکر نکن"، "خیلی ها از تو بدتر هستند". در حالیکه خلاف این جملات درست است. شما باید احساس کنید و در باره آسیب دیدگی، خشم و ناامیدی صحبت کنید تا آنها حل شوند. فقط به خودتان اجازه دهید احساس غم و رنج کنید بدون هرگونه سرزنش این که چرا نمی توانید کمکی به خودتان کنید. هیجانات شما کاملا طبیعی هستند. یکی از راه های مقابله با احساسات، بدون فشار برای از بین بردن یا دور کردن آنها، تنظیم یک ساعت معین برای توجه و تمرکز بر احساسات است. وقتی این زمان معین سپری شد، حواس خود را به فعالیت ها و کارهای دیگرتان متمرکز کنید.

 3. او تو را واقعا دوست نداشت.
 وقتی تجارب و بدرفتاری های زندگی قبلی و رنج خود را توضیح می دهید دوستان و خانواده ممکن است به جای شما احساس خشم کنند. دوستان و خانواده تان شما را دوست دارند و نمی خواهند شما غمگین باشید. آنها ممکن است معتقد باشند(یا اعتقاد خود شما همین باشد) که همسرتان هرگز واقعا عاشق شما نبوده است. این دیدگاه فقط به احساس بد شما اضافه می کند. این سوال زیرکانه "آیا او هرگز مرا دوست داشت؟" باعث سقوط بیشتر شما می شود. در پایان رابطه حتی اگر شما احساس عشق نکردید به این معنا نیست که در تمام طول رابطه شما با همسرتان هیچ چیز معناداری وجود نداشته است. عشق موضوع پیچیده ای است و مردم نیز پیچیده هستند. اما این بدان معنا نیست که همسر سابق شما هرگز از ابتدا چیز با ارزشی در شما ندیده است.

 4. باید ببخشی.
 زمانی که عصبانی هستید و لحظات مشکل زندگی خود را برای دوستان یا خانواده خود تعریف می کنید ممکن است این جملات را بشنوید:" باید سعی کنی فراموش کنی و ببخشی" یا " خشمگین نباش". این جمله ممکن است درست یا نادرست باشد اما شنیدن این جملات در زمان ناراحتی فقط بار اضافی برای شما ایجاد می کند. بخشش چیزی است که سالها بعد شما به طور طبیعی روی آن فکر خواهید کرد. این چیزی نیست که شما خودتان برای آن کاری انجام دهید. دقیقا با طی کردن فرایند خشم و حمایت نامشروط بوسیله دیگران، خشم و ناراحتی حل می شوند و می توانید به راحتی ببخشید. 


حقوق معنوی محفوظ و ذکر منبع با کتاب‌شناسی زیر بلامانع است:
وبر، چیل.پی. (1395). نصیحت های اشتباه دیگران بعد از پایان یافتن رابطه. عاطفه محمدصادق (مترجم). برگرفته در روز؟؟ سال؟؟ از سایت مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی http://mrmz.ir/   

 

مطلب قبلی 5 مولفه عالی نظارت بالینی "به اندازه کافی خوب"
مطلب بعدی 5 روش مقابله با شکست
چاپ
3815 به این مطلب امتیاز دهید:
3/6

لطفا برای ارسال نظر وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید

x
پیوستن به دریافت کنندگان پیامک های مرکز

  

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های تخصصی 

جهت دریافت اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی

 

 

 

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های ویژه عموم

جهت دریافت اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی