متخصصان آموزش دهنده به عموم

مدیر سایت
0 18507

شقایق جلالی

کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی

RSS
متخصصان آموزش دهنده به عموم
پنج قدم برای آنکه در هر چیزی موفق بشویم
Anonym
/ دسته بندی ها: مطالعه برای عموم

پنج قدم برای آنکه در هر چیزی موفق بشویم



دکتر رونالد ریجیو
مترجم: علی فیضی

این متن به سفارش مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی ترجمه‌شده است.

برای موفقیت در یادگیری یک مهارت، ایجاد روابط سالم و پاداش بخش یا موفقیت در شغل راه‌های مطمئنی وجود دارد و بهتر است که آ‌ن‌ها را بدانیم و به کار ببریم. البته استعداد، شانس و فرصت در موفقیت نقش دارد اما اگر از این اصول اساسی پیروی کنید در طولانی‌مدت موفق می‌شوید:

1. طرح و برنامه داشته باشید. نتوان بدون برنامه از نقطه‌‌ای به نقطه دیگر حرکت کرد. یک برنامه شامل اهداف مشخص و معیاری برای ارزیابی میزان نزدیک شدن به اهداف است. اگر می‌‌خواهید تناسب جسمانی داشته باشید باید یک برنامه ورزشی را گام‌به‌گام به جلو ببرید و میزان پیشرفت خود را بسنجید. اگر می‌خواهید مهارت جدیدی یاد بگیرید اهدافی روشن و نیز گام اول را تعیین کنید. هدفی که مشخص می‌کنید باید این ویژگی‌ها را داشته باشد: مشخص (بر نتیجه مشخصی متمرکز باشد مثلاً از دست دادن میزان مشخصی از وزن)، قابل‌اندازه‌گیری، در دسترس، واقع‌گرایانه (نه خیلی آسان و نه خیلی سخت) و زمانمند (در یک چهارچوب زمانی مشخص) باشد. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که هدف‌گزینی کردن به این شکل مؤثر است.

2. قواعد بازی را مطالعه کنید و یاد بگیرید. روانشناسان اجتماعی درباره قواعدی - یا قانون‌های نانوشته- صحبت می‌کنند که حاکم بر تعاملات اجتماعی است. موفقیت در محیط کار یا در روابط همه منوط به انجام رفتار مناسب برای رسیدن به هدف مطلوب است.

3. از شکست‌ بیاموزید. اغلب موارد ما روی راهبردهایی تمرکز می‌کنیم که منجر به موفقیت ما می‌شود بااین‌حال پژوهش‌ها به ما می‌گویند که از تأمل درباره شکست‌ها در مقایسه با تأمل درباره پیروزی‌ها نکات بیشتری یاد می‌گیریم. بعد از هر شکستی اقدامات خود را مرور و تحلیل کنید که چه اتفاقی افتاد. مشخص کنید کجا و چطور خطا کردید و به‌منظور موفقیت در دفعه از آن‌ها دوری‌کنید.

4. موفقیت‌های کوچک خود را جشن بگیرید. روانشناسان انگیزشی می‌دانند اگر اهداف بزرگ را به واحدهای کوچک‌تری تقسیم کنیم و بعد از برداشتن هر قدم به خود جایزه بدهیم رسیدن به آن‌ها آسان‌تر می‌شود. هر موفقیت درراه رسیدن به هدف نهایی را جشن بگیرید و برای آن ‌وقت بگذارید.

5. مقاوم باشید. یادگیری‌ یا تغییر بزرگ به‌آسانی حاصل نمی‌شود پس‌ کار سخت و مقاوم بودن اهمیت دارد. بسیاری از کارآفرینان موفق قبل از موفقیت کامل بسیاری از مواقع شکست می‌خورند و با موانع بزرگی روبه‌رو می‌شوند. ناامید نشوید و برای رسیدن به هدف به کار خود ادامه بدهید.

ریجیو، رونالد. (1393). پنج قدم برای آنکه در هر چیزی موفق بشویم. علی فیضی (مترجم). برگرفته در روز ؟؟ سال ؟؟ از سایت مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی HTTP://WWW.MRMZ.IR
مطلب قبلی سلام بر تاریکی: اکتشاف ارزش‌ها در مواجهه با ترس‌ها
مطلب بعدی پنج درس جالبی که درباره درد مزمن یاد گرفته‌ام
چاپ
7472 به این مطلب امتیاز دهید:
4/5

لطفا برای ارسال نظر وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید

x
پیوستن به دریافت کنندگان پیامک های مرکز

  

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های تخصصی 

جهت دریافت اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی

 

 

 

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های ویژه عموم

جهت دریافت اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی